MotorInfo

Škoda Auto představuje Rapid pro Čínu

20.4.2013 09:09
Škoda Auto představuje Rapid pro Čínu

Nová Škoda Rapid ve specifickém provedení pro Čínu je vystavena v expozici značky na Shanghai Auto Show 2013. Rapid Xin Rui, který má v Šanghaji svou výstavní premiéru, vstoupí na místní trh ještě v dubnu.

Na stánku o ploše 1 416 m2 představuje česká automobilka také modely Yeti a Superb Combi, určené pro čínský trh. Kromě toho se na stánku prezentují modely z aktuální nabídky pro Čínu – Fabia, Octavia a Superb.

„Škoda Rapid má pro náš růst v příštích letech velký význam,“ říká předseda představenstva společnosti Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Právě Čína je jeho klíčovým trhem. Rapid – a s ním také další nové modely – nám v příštích letech umožní i nadále růst. Tento vůz má všechny předpoklady k tomu, aby se v Číně stal dalším úspěšným modelem naší značky. Přesvědčí nabídkou prostoru, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, vysokou funkčností, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. Je novou třídou značky Škoda pro Čínu,“ říká Vahland.

V budoucnu mají prodeje značky v Číně vzrůst na zhruba půl milionu vozů ročně. Za tímto účelem česká automobilka rozšiřuje svou místní modelovou paletu. S kompaktním sedanem Rapid Xin Rui a SUV Yeti vstoupí ještě v letošním roce na čínský trh čtvrtý a pátý model značky. K nim se navíc připojí Superb ve verzi kombi, který se bude dovážet z České republiky. Model Yeti bude nejprve dostupný jako importovaný model. Pro rok 2014 je plánována čínská premiéra nové generace modelu Octavia.

Na stánku na Shanghai Auto Show 2013 se prezentuje nejen nový Rapid, ale také vozy, které v současnosti v zemi prodávají: Fabia, Octavia a Superb. Tyto tři modely přispěly velkou měrou k tomu, že v roce 2012 dosáhla automobilka nového rekordního odbytu. Jen v Číně značka dodala zákazníkům 235 700 vozů – to je meziroční nárůst o 7 %. Nejprodávanějším modelem přitom byla Octavia.

Rapid Xin Rui

Rapid, představený v Šanghaji, byl cíleně vyvíjen s ohledem na specifické požadavky čínských zákazníků. Proto vůz na čínský trh vstupuje s karoserií sedanu se stupňovitou zádí, která je zde velmi oblíbená. Hlavní cílovou skupinou vozu Rapid jsou především rodiny. V nabídce se řadí mezi modely Fabia a Octavia, tedy do nejsilnějšího, kompaktního segmentu. Cílené modifikace designu míří na vkus čínských zákazníků. Zahrnují mimo jiné například vyšší podíl chromovaných prvků. Celkem devět paketů výbavy umožňuje zákazníkům kombinovat komfortní a bezpečnostní výbavu podle vlastních přání a potřeb. Rapid v Číně přichází se dvěma úspornými benzinovými motory 1,4 MPI/66 kW a 1,6 MPI/81 kW.

Rapid je prvním modelem značky, který na čínský trh přiváží nově vyvinutý designový jazyk automobilky. Pro ten jsou charakteristické jeho proporce, jasné a čistě modelované plochy a ostře střižené linie.

Velký důraz je u modelu ŠKODA Rapid kladen na aktivní a pasivní bezpečnosti. ABS je součástí sériové výbavy. Čínský Rapid může být vybaven také systémem ESC. Dlouhý rozvor, naladění podvozku a tuhá struktura karoserie jsou základem stabilní jízdní vlastnosti. O cestující se Rapid dobře stará také v případě nehody. V nabídce je mimo jiné až 6 airbagů, výškově nastavitelné tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem vpředu nebo hlavové opěrky. Tuhá karoserie zaručí deformační chování vozu v případě nárazu.

Nejprodávanějším modelem značky v Číně je Octavia. Na její konto šlo v roce 2012 celkem 142 800, tj. zhruba 60 % celkového prodeje značky v zemi. Odbyt modelu Octavia v Číně tak meziročně vzrostl o 15,8 %. Octavia u zákazníků boduje dostatkem prostoru, nadčasovým designem, příznivým poměrem ceny a nabízené hodnoty, příkladnou kvalitou zpracování a vysokou funkčností. Řidič i jeho spolucestující mají dostatek místa zejména pro nohy a nad hlavou. Paletu motorů nejprodávanějšího modelu značky v Číně tvoří čtyři benzinové agregáty. Převodovky mohou být ručně řazené, automatické s hydrodynamickým měničem, nebo dvouspojková ústrojí DSG. Paleta motorů sahá od základní jednotky 1,6 MPI/77 kW až po vrcholný agregát 2,0 TSI/147 kW modelu Octavia RS. Ekologickou volbou je Octavia GreenLine 1,4 TSI/96 kW se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. V roce 2014 na čínský trh vstoupí Octavia nové, třetí generace.

Fabia je volbou pro zájemce o městský vůz. Stejně jako v celosvětových prodejích, tak i v Číně je Fabia druhým nejprodávanějším modelem značky. V roce 2012 se pro ni rozhodlo přibližně 49 800 čínských zákazníků. Fabia je v Číně k dostání s benzinovými motory 1,4 MPI/63 kW a 1,6 MPI/77 kW. Pro obě jednotky lze zvolit buď ručně řazenou, nebo automatickou převodovku. Spotřeba se v závislosti na motorizaci a převodovce pohybuje od 6,4 do 7,2 l/100 km. Pozornost Fabia už několik let vzbuzuje také v mezinárodních automobilových soutěžích. S vozem Fabia Super 2000 zvítězila Škoda v sezoně 2012 v sérii APRC (Asia Pacific Rallye Championship).

Vlajkovou lodí značky je také na čínském trhu Superb. Stejně jako u ostatních členů rodiny vozů Škoda, i Superb svou nabídkou prostoru stanovuje měřítka ve svém segmentu. Zejména místem na zadních sedadlech nechává své konkurenty za sebou. To z něj dělá nejen ideální rodinné auto, ale především atraktivní služební vůz. Pro čínský Superb jsou k dispozici tři benzinové motory s přímým vstřikem paliva a tři varianty převodovek. 1,4 TSI/96 kW (s manuální převodovkou, nebo s ústrojím DSG), 1,8 TSI/118 kW (s manuální, nebo automatickou převodovkou) a 2,0 TSI/147 kW (pouze s automatickou převodovkou). Pro zájemce o mimořádnou ekonomičnost provozu je v nabídce varianta motoru 1,4 TSI/96 kW s dvouspojkovou převodovkou DSG, která se spokojí s 6,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Novinky letošního roku rozšíří model Superb Combi, importovaný z České republiky. Tím se nabídka značky rozšíří zcela novým směrem. Po největším kombi značky přijde na trh i další úspěšný model - Yeti.