Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda znovu rozbíhá po celozávodní dovolené výrobu vozidel ve všech závodech v České republice. Pilně se pracovalo dokonce i během celozávodní dovolené.
Vedle obvyklých prací na modernizaci a technické údržbě bylo v hlavním závodě v Mladé Boleslavi úkolem připravit výrobu pro start nového vozu Rapid Spaceback, který bude prvním modelem značky s karoserií hatchback v nižší střední třídě. Sériová výroba se rozběhne v polovině srpna letošního roku. Automobilka v Mladé Boleslavi využila období celozávodní dovolené k tomu, aby procesy přizpůsobila výrobě nového kompaktního modelu. Došlo k instalaci nových svářecích robotů, stejně tak jako k zásobení všech pracovních stanic v závodě potřebnými díly a komponenty pro vůz Rapid Spaceback. První model značky s karoserií hatchback v nejsilnějším evropském segmentu vozidel, v nižší střední třídě, se bude vyrábět v Mladé Boleslavi na jedné montážní lince spolu se současným modelem Fabia.
Na druhé montážní lince v Mladé Boleslavi byly provedeny práce technické údržby. Vznikají zde modely Octavia a Rapid. Na základě vysoké poptávky naběhne plánovaná denní kapacita 1 200 vozidel o týden dříve, než se původně plánovalo. Za tímto účelem byly například vyměněny přepravní vozíky pro předběžnou montáž agregátů obou modelů. Nové přepravníky nyní přivezou materiál pro pracovní stanice na elektrických indukčních smyčkách. Na rozdíl od dosud používaných vozíků se obejdou bez akumulátorů a logistika závodu je může využívat efektivněji proto, že odpadají časy pro dobíjení.
Během celozávodní dovolené bylo ve 13 výrobních halách na všech třech českých lokalitách společnosti realizováno celkem 188 jednotlivých projektů. V závodech Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí se na tom podílelo přibližně 2 000 pracovníků čtyřiceti firem. Závod ve Vrchlabí využil dobu prázdnin k tomu, aby se připravil na plánované rozšíření výroby pro moderní automatickou převodovku DQ 200. Na podzim roku 2013 tam denní výrobní kapacita vzroste ze současných 1 000 až na 1 500 dvouspojkových převodovek.
V Kvasinách pokračují stavební práce na vybudování nové svařovny a související infrastruktury. Během celozávodní dovolené proběhla v Kvasinách technická údržba a modernizace výrobních linek.
Výroba v jednotlivých úsecích závodu v Mladé Boleslavi se rozbíhala postupně od 28. července noční směnou na montážní lince pro modely Octavia a Rapid. Výroba modelu Fabia v Mladé Boleslavi a Superb a Yeti v Kvasinách byla znovu zahájena noční směnou v neděli 4. srpna 2013. Výroba vozu Roomster v Kvasinách se rozběhla dnes ráno, 5. srpna 2013.
Intenzivní práce pokračují ve Vývojovém a technologickém centru v Česaně. Tam pokračují stavební práce na novém centru pro vývoj a testování motorů. Jedná se o jednu z největších investic zaměřených na rozšíření vývojových kapacit, jaká je v současné době v celé České republice realizována.
V Servisním centru v Kosmonosech automobilka v současné době buduje zcela nový tzv. přímý příjem zakázek. Zákazníci tak budou mít možnost zajet s vozem přímo k příjmu oprav.
Na některých výrobních úsecích společnosti se provoz nezastavil dokonce ani během celozávodní dovolené - takto pokračovaly bez přerušení práce v hutním provozu nebo v kovárně v Mladé Boleslavi.