Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
ŠKODA AUTO v roce 2015 dosáhla nových rekordních hodnot celosvětových prodejů i finančních výsledků. Dodávky vozů zákazníkům vzrostly o 1,8 procenta na 1 055 500 vozů (2014: 1 037 200).
Tržby vzrostly o 6,2 procenta na novou rekordní hodnotu 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur), provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur). V roce 2016 chce česká automobilka dále růst. Růstové impulsy by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV.
„Rok 2015 byl pro značku ŠKODA dobrým rokem. I přes náročné podmínky na trzích automobilka v minulém roce udržela svůj kurz a dosáhla nových rekordních výsledků prodeje, tržeb i hospodářského výsledku,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „To ukazuje, že ŠKODA AUTO dosáhla nové výkonnostní úrovně. Náš úspěch je trvale udržitelný.“ S ohledem na aktuální rok Maier dodává: „Automobilový průmysl stojí před velkými výzvami. ŠKODA bude v tomto prostředí v roce 2016 nadále sledovat růstový kurz a bude v rámci Strategie 2025 investovat do budoucnosti značky. V centru pozornosti přitom jsou nové alternativní automobilové koncepce, digitalizace individuální mobility s novými nabídkami pro naše zákazníky a rozšíření palety vozů kategorie SUV.“ ŠKODA na podzim představí kromě jiného také nové velké SUV a tím posílí svou pozici v tomto důležitém segmentu.
Nových rekordních hodnot dosáhla společnost ŠKODA AUTO v roce 2015 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly na 12,5 miliard eur (2014: 11,8 miliard eur) a o 6,2 procenta překonaly výsledek dosavadního rekordního roku 2014. Provozní výsledek vzrostl o 12,0 procent na 915 milionů eur (2014: 817 milionů eur), což představuje 7,3 procent tržeb (2014: 7,0 procent).
„K tomuto ziskovému růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady,“ říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast financí.
Zisk před zdaněním vzrostl o 9,2 procent na 846 milionů eur (2014: 775 milionů eur). Zisk po zdanění v roce 2015 činil 708 milionů eur (2014: 665 milionů eur), což je o 6,5 procenta více než v minulém roce. Investice v roce 2015 dosáhly výše 591 milionů eur (2014: 698 milionů eur).
V roce 2015 dodala značka ŠKODA svým zákazníkům na celém světě celkem 1 055 500 vozů, což je nová rekordní hodnota. Ve srovnání s rokem 2014 (1 037 200 dodávek zákazníkům) to představuje nárůst o 18 300 vozů nebo o 1,8 procenta.
Rok 2015 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. Vrcholem bylo uvedení nové generace modelu ŠKODA Superb na trh. Svými rozměry a nabídkou prostoru se Superb posunul k horní hranici automobilové střední třídy. Vedle známých předností vozů značky ŠKODA, mezi něž patří funkčnost, prostornost a přiměřená cena, nyní Superb boduje také svým designem a technikou a představuje tím začátek nové éry značky ŠKODA.
„Úspěch značky ŠKODA v roce 2015 je výsledkem pěkného týmového výkonu. Tímto děkujeme všem zaměstnancům. Poděkování patří také Odborům KOVO, které opět konstruktivně přispívaly k rozvoji společnosti v roce 2015,“ zdůraznil Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů.
Také na počátku roku 2016 značka pokračuje s nezměněnou dynamikou. Do konce února 2016 vzrostly celosvětové prodeje společnosti ŠKODA AUTO o 4,5 procenta na 170.300 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.
S další fází rozšiřování modelové palety vyšle ŠKODA v příštích měsících další výrazné signály. Na počátku března 2016 měla na autosalonu v Ženevě svou světovou premiéru designová studie SUV ŠKODA VisionS. Kromě budoucího designového jazyka vozů kategorie SUV je VisionS také ukázkou nejdůležitějších technologií, jimiž se ŠKODA v příštích letech bude intenzivně zabývat. Těžištěm těchto technologií je elektromobilita, konektivita a asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu. Studie představuje počátek SUV-ofenzívy značky ŠKODA. Automobilka v následujících letech s novými produkty posílí svou pozici v důležitém segmentu vozů SUV - proslýchá se, že nezůstane jen u velkého vozu SUV, ale brzy má již vyjet náhradník za model Yeti a úvahy se pravděpodobně ubírají také směrem k dalšímu modelu, který by stál mezi těmito dvěma póly, tedy velkým a menším modelelm SUV. Velké SUV bude mít svou premiéru letos na podzim v Paříži, kdy by kromě oznámení cen tohoto modelu měl také být zahájen předprodej.
Vzhledem k přípravě dalších nových modelů a navyšování výroby dochází k rozšiřování závodu v Kvasinách, kde by ještě letos mělo najít práci na dva tisíce nových pracovníků. Bohdan Wojnar k tomu uvedl, že již dnes evidují až na tři tisíce zájemců o práci z celé republiky.
Skupina ŠKODA AUTO v číslech:
|
2015 |
2014 |
Změna v % |
|
Dodávky zákazníkům |
tis. vozů |
1 056 |
1 037 |
+1,8 |
Dodávky zákazníkům bez Číny |
tis. vozů |
774 |
756 |
+2,4 |
Výroba * |
tis. vozů |
1 037 |
1 050 |
-1,2 |
Výroba bez Číny ** |
tis. vozů |
752 |
748 |
+0,5 |
Odbyt |
tis. vozů |
800 |
796 |
+0,5 |
Počet zaměstnanců*** |
osob |
26 646 |
25 889 |
+2,9 |
Tržby |
mil. EUR |
12 486 |
11 758 |
+6,2 |
Provozní výsledek |
mil. EUR |
915 |
817 |
+12,0 |
Provozní výsledek v % z obratu |
% |
+7,3 |
+7,0 |
- |
Zisk před zdaněním |
mil. EUR |
846 |
775 |
+9,2 |
Zisk po zdanění |
mil. EUR |
708 |
665 |
+6,5 |
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) |
mil. EUR |
591 |
698 |
-15,3 |
* značka ŠKODA celosvětově
** zahrnuje produkci Skupiny ŠKODA AUTO značky ŠKODA, bez výroby v Číně, Bratislavě/Slovensko a Pune/Indie, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, Audi a VW
*** Počet zaměstnanců bez agenturního personálu, včetně učňů
Foto:J.Svoboda