MotorInfo

Sherpa do extrémních podmínek

18.1.2012 19:50
Sherpa do extrémních podmínek

Vozidlo Renault Sherpa je nyní společností Renault Trucks nabízeno také ve třech civilních verzích.

Premiéra vozu na rallye Dakar v roce 2009 se stala senzací. Svou reputaci pak nový model stvrdil během expedice Cape to Cape,dlouhé 30 000 kilometrů. Renault Sherpa je nyní společností Renault Trucks nabízeno ve třech civilních verzích, připravených splnit i ty nejnáročnější požadavky zákazníků v Rusku, v Africe a na Středním východě.

Od vojenského vozidla k vozidlu do extrémních podmínek: nová úloha pro model Sherpa

Již od vzniku prvního civilního provedení vozidla Sherpa v roce 2009 se společnost Renault Trucks touto myšlenkou zabývala. Sherpa Light, vozidlo stojící v půli cesty mezi modelem 4x4 a kamionem, byl původně vyvinut divizí Renault Trucks Défense pro taktické a logistické vojenské operace. Díky jeho výborné průchodnosti terénem a schopnosti přepravit za všech okolností jakýkoli náklad na jakékoli místo jeho využití dalece přesahuje rámec vojenských operací.

Dosazením karoserie vyvinuté speciálně pro závody v rallye umožnila společnost Renault Trucks modelu Sherpa získat jeho první civilní zkušenosti, a to během expedice Cape to Cape,  dlouhé 30 000 km, a poté každoročně znovu v průběhu konání rallye Dakar. Výkony vozidla nenechaly nikoho lhostejným: jeho impozantní rozměry, výjimečná úroveň průchodnosti terénem, robustnost a schopnost převozu objemného nákladu činí z tohoto atypického vozidla spolehlivého spojence tváří v tvář i těm nejsložitějším podmínkám.

Renault Sherpa ve třech civilních verzích, dostupných od nynějška v Rusku, na Středním východě a v Africe, představuje spolehlivé vozidlo do extrémních podmínek, které je po boku dalších vozidel Stavební řady značky Renault Trucks připraveno splnit požadavky nejnáročnějších zákazníků.


Volný čas, bezpečnost a přeprava zboží a osob: nové úkoly vozidla Sherpa

Společnost Renault Trucks uvádí na trh tři nové modely Sherpa navržené na základě konstrukce vozidla Sherpa Light, vyvinutého divizí Renault Trucks Défense:

Sherpa Light Scout: se 4 sedadly, komfortní výbavou a velikostí interiéru více než 5,5 m3 je vozidlo Sherpa Scout určeno zejména pro amatérské milovníky závodů, rallye, nebo jiných extrémních sportů, jakož i pro přepravu osob během akcí pořádaných v obtížně přístupném prostředí.

Sherpa Carrier: v konfiguraci podvozek s kabinou nebo jako sklápěč, valník atd.,  Sherpa Carrier umožňuje  převoz až 3,8 t materiálu nebo zboží za jakýchkoli podmínek. Vozidlo může být na obtížně přístupných staveništích využíváno jako ideální doprovodné vozidlo pro typ Kerax nebo jako vozidlo asistenční či pohotovostní služby v odlehlých oblastech.

Sherpa Station Wagon: díky své kompletně obrněné karoserii je model Sherpa Station Wagon určen pro plnění úkolů v politicky nestabilních oblastech. Se 7 m3 chráněného vnitřního prostoru a užitečným zatížením 1,5 t může sloužit jako spolehlivý prostředek pro bezpečnou přepravu peněz, materiálů či osob.

Každá verze může být vybavena řadou dalších komfortních prvků (klimatizace, nezávislé topení, řízení vpravo), navigačními a komunikačními prvky (rádio, GPS), prvky pro zajištění mobility (systém proměnlivého tlaku v pneumatikách, startování při nízkých teplotách, naviják) či ochrannými prvky (pancéřování, pneumatiky Run Flat s možností dojezdu po defektu).

Robustnost, mobilita a spolehlivost

Aby se mohl Sherpa úspěšně vypořádat se všemi překážkami, byl opatřen vyztuženým ocelovým podvozkem, dvoustupňovými pevnými mosty s blokováním diferenciálu a trvalým pohonem všech kol. Díky nájezdovému úhlu 60° a světlé výšce 600 mm může překonat brody až do výšky hladiny 750 mm, převýšení vozovky až o 40 % a boční sklon vozovky od 60 do 100 % (45°).

Z hlediska motorizace je Sherpa k dispozici s motorem DXi 5 o výkonu 215 koňských sil (homologován podle normy Euro III nebo Euro V). Díky zdvihovému objemu válců o hodnotě 4,76 litru se pohonná jednotka může pochlubit točivým momentem o velikosti 800 N.m při 1 200 až 1 700 otáčkách za minutu. Propojením tohoto motoru se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison bylo u vozu Sherpa dosaženo stejné úrovně komfortu řízení jako u běžného automobilu.

Stejně jako u ostatních vozidel Stavební řady značky Renault Trucks byla robustnost a spolehlivost vozu Sherpa ověřena v rámci zkušebních jízd o délce více než jeden milion kilometrů a poté v nesmlouvavých podmínkách, s nimiž se vozy potýkaly v průběhu expedice Cape to Cape a závodů rallye Dakar. V otázkách servisu a údržby se zákazníci mohou spolehnout na služby sítě společnosti Renault Trucks, disponující 1 500 distribučními a servisními centry po celém světě.

Šest vozů Renault Sherpa vyráží na výpravu

Mezinárodní premiéra tří civilních verzí vozu Sherpa Light je díky jejich neobyčejným vlastnostem sledována s velkým zájmem. Šest předváděcích vozů vyrazí počátkem roku 2012 na výpravu, během které se zúčastní řady akcí, organizovaných v průběhu celého roku společností Renault Trucks nebo jejími partnery v zemích kde bude model nabízen. V Saúdské Arábii se tři civilní modely vozu Sherpa zúčastní po boku svých sesterských modelů Stavební řady značky Renault Trucks, vozů Kerax a Premium Lander, akce pod názvem Renault Trucks Desert Adventure. V Rusku budou dva vozy Sherpa Scout vystaveny na autosalonu CTT konajícím se v květnu v Moskvě. V Africe dojde k setkání vozu Sherpa Station Wagon se zákazníky z Jihoafrické republiky a z Angoly.