MotorInfo

SEAT lídrem v emisích

15.3.2012 14:24
SEAT lídrem v emisích

SEAT obsadil ve statistikách společnosti JATO Dynamics 2. místo v celkovém pořadí značek podle emisí CO2.

Odborníci společnosti JATO Dynamics došli k tomuto závěru na základě analýzy statistik z 21 evropských trhů, z nichž plyne, že SEAT plní již dnes jako jedna z mála značek evropský limit emisí CO2 130 g/km stanovený pro rok 2015. Zatímco průměrné emise CO2 v Evropě prodávaných nových vozů klesly v roce 2011 na 136,1 g/km, může se SEAT pochlubit hodnotou emisí CO2 125,2 g/km, což znamená meziroční snížení o 6,1 % (ze 131,1 g/km v roce 2010).

Velký podíl na výsledcích značky SEAT v oblasti ochrany životního prostředí mají pokrokové modely Ecomotive, které se vyznačují nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí, přestože motoristům poskytují stejně vysokou míru komfortu, bezpečnosti a praktičnosti jako konvenční modely. V ekologických verzích Ecomotive se dodávají modely Ibiza, Ibiza ST, Leon, Altea, Altea XL a Alhambra, zatímco modely označené logem E-Ecomotive jdou ještě dál. Absolutním rekordmanem z hlediska spotřeby paliva je pětidveřová Ibiza E-Ecomotive poháněná tříválcovým turbodieselem 1,2 TDI CR o výkonu 55 kW (75 k), který průměrně spotřebuje 3,4 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 89 g/km. Pětidveřová Ibiza E-Ecomotive se tak řadí mezi nejekologičtější automobily na současném trhu. Motor je vybaven filtrem pevných částic DPF, funkcí Start/Stop a inovativním systémem rekuperace kinetické energie.

Na druhém konci nabídky značky SEAT stojí velké rodinné MPV Alhambra, jehož vznětový motor 2.0 TDI CR 103 kW/140 k E-Ecomotive spotřebuje průměrně 5,5 litru nafty na 100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 143 g/km. Všechny vznětové motory pro Alhambru jsou navíc vybaveny speciálním katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), který významně snižuje obsah škodlivých oxidů dusíku ve výfukových plynech.

SEAT v rámci své strategie nabízí také modely na alternativní paliva, jako je například LPG (Ibiza a Leon). V dalším kroku pracuje SEAT na elektrifikaci hnacího řetězce, která přinese další snížení spotřeby paliva a emisí v podobě hybridních a čistě elektricky poháněných modelů.