MotorInfo

SEAT Leon s vylepšeným designem

24.11.2016 09:35
SEAT Leon s vylepšeným designem

SEAT Leon přichází s vylepšeným designem, nejmodernější technikou a zvýšenou funkčností.

Čtyři roky po představení aktuální generace modelové řady SEAT Leon na autosalonu v Paříži nastal čas pro další krok ve vývoji. Přestože na první pohled není vidět mnoho změn z hlediska vzhledu, byl Leon ve skutečnosti přepracován se zvláštní pozorností věnovanou nejen detailům, ale také technice.

„S novým modelem SEAT Leon chceme psát další kapitoly úspěšného příběhu jednoho z nejcharakterističtějších modelů značky SEAT. Proto jsme jeho technický arzenál rozšířili o nové multimediální, navigační, asistenční systémy a bezpečnostní systémy a samozřejmě i konektivitu v rozsahu, který nyní nabízíme také v modelu Ateca,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj.

Aktuální modernizace modelu SEAT Leon zachovává všechny hlavní přednosti tohoto vozu a vylepšuje jeho vlastnosti pomocí techniky z vyšších tříd, kterou přináší do segmentu B. Změny modelu SEAT Leon jsou rozděleny do dvou kategorií v podobě designu a techniky. Estetické úpravy se soustředí na příď vozu s novou, širší maskou chladiče a světlomety s novým vzhledem. Při pohledu z profilu zaujme XCELLENCE chromovanými okenními lištami, zatímco u ostatních verzí jsou tyto lišty černé. Nové jsou rovněž nárazníky vpředu a vzadu. V oblasti osvětlení, včetně ukazatelů směru a mlhových světlometů, nalézá ještě širší uplatnění technika LED. Do nabídky pro nový model Leon byly zařazeny také nové designy kol a tři nové odstíny laku karoserie: červená Desire, modrá Mystery a purpurová Boheme.

Estetické změny v interiéru reprezentuje nová středová konzola, nové materiály sériového čalounění pro všechny stupně výbavy a nové vnitřní osvětlení LED. Materiály použité v interiéru jsou na první pohled vyšší kvality, což platí i pro středovou konzoli, která je mírně zvýšená a nyní nese také ovládací prvek elektrické parkovací brzdy.

Největší novinkou v modernizované modelové řadě Leon je použitá technika. Většina inovací nového Leonu je ukryta pod vnějšími panely karoserie. „Mohli bychom říci, že jsme do Leonu vložili Atecu,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj. Nový SEAT Leon nabízí mimo jiné navigační systém s novým 8“ displejem a novou středovou konzoli (s veškerou konektivitou z modelu Ateca), bezdrátovou nabíječku pro chytré telefony nebo bezklíčkový přístupový systém (do interiéru i zavazadlového prostoru). A samozřejmě nejmodernější asistenční systémy.

Modelovou řadu Leon tradičně charakterizuje skvělý design, a to se odráží i v prodejních výsledcích. Jedním z hlavních důvodů je skutečnost, že Leon oslovuje různé druhy cílových zákazníků. Příkladem tohoto úspěchu je rodinné kombi ST, které dosáhlo téměř 35% podílu na celkovém prodeji modelové řady Leon. Příď a záď je v porovnání s dosavadním modelem definována ostřejšími, asertivnějšími liniemi, na které navazují pronikavé boční linie, které jsou však na přídi a zádi méně výrazné. Záměrem bylo zdůraznit ostré rysy a dosáhnout touto změnou elegantnějšího vzhledu. To je patrné zejména na designu nového nárazníku. Dalším cílem bylo zvětšit vnímanou velikost vozu prodloužením masky chladiče o 40 mm a bohatším využitím chromovaných ozdobných prvků jako u vozidel z vyššího segmentu. Jak u exteriéru, tak v interiéru byl velký důraz kladen také na kvalitu.

Nový Leon je tišší než dosud. Řidič si může v interiéru nastavit intenzitu světla dekoračního osvětlení LED podle vlastního přání prostřednictvím nově navrženého 8“ displeje, který eliminuje potřebu mnoha tlačítek a ukazatelů, umístěných u dosavadního modelu na konzole. Multimediální systém a zahrnuje nové funkce, například bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, novou elektromechanickou parkovací brzdu (s výjimkou vstupní verze) a nový zesilovač signálu GPS pro oblasti se slabým satelitním pokrytím. Každý detail byl vylepšen, včetně systému pro rozpoznávání dopravních značek, který pracuje ještě lépe a precizněji.

Výrazně vylepšeno bylo nové vnější osvětlení. Nové přední a zadní světlomety jsou kompletně vybaveny diodami LED, které poskytují vynikající osvětlení i za nejhoršího počasí. Technika LED nalézá uplatnění také v ukazatelích směru a mlhových světlometech. Tato technika snižuje spotřebu energie a výrazně zrychluje reakce, a to dokonce i v porovnání s vyspělými bi-xenonovými světlomety.

SEAT Leon se bude dodávat ve čtyřech verzích jako pětidveřový hatchback, třídveřové kupé SC, kombi ST a ST X-Perience pro dobrodružné výpravy. Zákazníci si tak mohou vybrat nejlepší kombinaci podle svého vkusu a potřeb.

SEAT Leon bude zpočátku nabízen ve čtyřech výbavových liniích: vstupní Reference, Style a FR. Novou vrcholnou výbavou je XCELLENCE. Tato varianta má osobité čalounění, které je příjemné vzhledově i na dotyk (Alcantara a kůže se dodávají na přání), početné ozdobné prvky a vícebarevné dekorační osvětlení. Exteriér nového modelu SEAT Leon XCELLENCE září maskou chladiče s chromovanými ozdobnými prvky, novými nárazníky vpředu a vzadu, novými chromovanými okenními lištami a zadními ukazateli směru LED. V interiéru má nový SEAT Leon XCELLENCE hliníkové prahové lišty XCELLENCE, paket osvětlení interiéru LED a bezklíčkový přístupový systém Kessy.

Stupně výbavy FR a XCELLENCE budou nabízeny za stejnou cenu jako nejlepší možné varianty pro různě zaměřené řidiče. FR je pro zákazníky, kteří touží po sportovnější jízdě s intenzivnějšími zážitky z řízení, zatímco XCELLENCE se soustředí na komfort, eleganci a nejmodernější techniku. CUPRA bude pátou verzí a s jejím uvedením na trh se počítá v blízké budoucnosti.

Tato modelová řada SEAT má velkorysou sériovou výbavu, jejíž rozsah je přizpůsoben požadavkům jednotlivých trhů. Nicméně verze „Style“ nyní zahrnuje ASR, ABS, ESP, XDS, tempomat, 16“ kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, handsfree Bluetooth, světlomety LED pro denní svícení, Media System Colour s 5“ dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD, vstupem USB na středové konzole, vstupem AUX-In a 6 reproduktory, dále elektromechanickou parkovací brzdu, 7 airbagů (2 čelní, 2 boční, 2 hlavové a jeden kolenní pro řidiče), asistenta pro rozjezd Auto-Hold, volant a hlavici řadicí páky obšité kůží, sklopná sedadla s nastavitelným sklonem opěradel dělených v poměru 1/3 ku 2/3, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a mnoho dalších prvků.

Zákazníci, pro něž je tento výčet prvků výbavy stále příliš krátký, je k dispozici ještě vyšší úroveň výbavy. Konkrétní výbava v jednotlivých zemích se může mírně lišit, ale stupně výbavy FR a XCELLENCE nabídnou navíc mimo jiné tmavě tónovaná skla oken, 17“ kola z lehké slitiny, světlomety LED včetně mlhových světlometů a funkce světel pro odbočování, hliníkové prahové lišty, bezklíčkový přístupový systém Kessy s tlačítkem pro spuštění motoru, exkluzivní čalounění, dva vstupy USB (s čipem Apple), vstupy AUX-In/iPod na přední konzole, 8 reproduktorů, hlasové ovládání, zadní kameru, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, senzor deště, bodové osvětlení vpředu a vzadu, osvětlení prostoru pro nohy a vícebarevné dekorační osvětlení, sportovní podvozek (FR), volič jízdních režimů SEAT Drive Profile s tlačítkem pro aktivaci režimu s příslušnou charakteristikou řízení, reakcí motoru na pohyby pedálu plynu a řazení (pouze s převodovkou DSG).

Po uvedení modelu Ateca s mimořádně širokou nabídkou asistenčních systémů přebírá nejnovější plody vývoje v této oblasti také nový Leon:

Asistent pro jízdu v dopravní koloně: Jízda v kolonách s častým a krátkodobým zastavováním je díky této asistenční funkci mnohem snesitelnější. Nový Leon při pomalé jízdě v dopravní koloně automaticky řídí, zrychluje a brzdí v rámci systémových omezení. Ve vyšších rychlostech, při jízdě rychlostí až 60 km/h, podporuje systém řidiče regulací rychlosti jízdy a udržováním vozidla ve správném jízdním pruhu. Řidič však musí mít ruce trvale na volantu. Systémy, které tvoří základ asistenta pro jízdu v dopravní koloně, jsou asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a adaptivní tempomat ACC. Asistent pro jízdu v dopravní koloně také nabízí funkci adaptivního udržování vozu v jízdním pruhu při jízdě rychlostí méně než 60 km/h. Systém Lane Assist zasahuje do řízení, pokud nový Leon začne vyjíždět ze svého jízdního pruhu, ale také udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu nebo se alternativně „naučí“ řidičem preferovanou polohu vozidla v rámci jízdního pruhu. Součástí asistenta pro jízdu v dopravní koloně je také adaptivní tempomat ACC. Brzdění a zrychlení probíhá v popojíždějící dopravě automaticky, pokud je systém ACC aktivní.  Spojením funkcí systémů Lane Assist a ACC vznikl asistent pro jízdu v dopravní koloně, který umožňuje asistované řízení vozidla v podélném i příčném směru. Vůz tedy automaticky řídí, zrychluje a brzdí – ovšem pouze tehdy, má-li řidič ruce na volantu, aby byl připraven a schopen kdykoli zasáhnout.

ACC s funkcí Front Assist. Systém adaptivního tempomatu ACC s radarovým senzorem automaticky upravuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla v rámci systémových omezení. Zejména při dlouhé jízdě na dálnici je ACC velkým přínosem, protože snižuje zatížení řidiče stresem a zvyšuje komfort. V rámci určitého rozsahu rychlostí může integrovaná funkce Front Assist zajišťovat autonomní brzdění v nebezpečných situacích.

Součástí systému Front Assist je funkce nouzového brzdění City s ochranou chodců. Zatímco Front Assist pracuje ve vyšších rychlostech, aby řidiče upozorňoval na příliš malou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a riziko potenciální kolize a případně automaticky aktivoval brzdy, systém nouzového brzdění City plní tento úkol v městské dopravě. Systém nouzového brzdění City dosud rozpoznával pouze vozidla. V novém modelu Leon nalézá uplatnění zdokonalená verze, která reaguje i na chodce. 

Bezpečnost na dálnici: Front Assist používá radarový senzor, integrovaný do přídě vozu, k nepřetržitému sledování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Systém pomáhá řidiči v kritických situacích zvýšením tlaku v brzdové soustavě a upozorněním vizuálními a zvukovými signály na nutnost reakce, v druhém kroku pak krátkým přibrzděním. Pokud řidič brzdí příliš mírně, Front Assist vytvoří brzdný tlak, který je potřebný k odvrácení kolize. Jestliže řidič nereaguje vůbec, aktivuje Front Assist brzdy automaticky. 

Bezpečnost ve městě: Funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců je rozšířením systému Front Assist. Systém sleduje oblast před novým modelem Leon při rychlosti jízdy až 65 km/h. Systém vozidlo v nouzové situaci okamžitě a automaticky zabrzdí. Zdokonalená kombinace funkcí Front Assist a nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců nyní poprvé síťově propojuje radarový senzor s přední kamerou nového modelu Leon, aby bylo možné rozpoznávat také chodce na krajnici a na vozovce. Pokud funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců rozpozná riziko střetu nového modelu Leon s chodcem, upozorní řidiče vizuálně a akusticky. Jestliže řidič na upozornění nereaguje, zahájí systém automaticky nouzové brzdění.

Rozpoznávání dopravních značek: Díky kameře a displeji už řidič nepřehlédne žádnou značku omezující rychlost jízdy nebo jiné dopravní omezení. Dopravní značky jsou spolehlivě rozpoznávány a zobrazovány na panelu přístrojů a na displeji navigačního systému. 

Asistent pro stav nouze (Emergency Asisst): Tato nová funkce přichází ke slovu například v nouzových situacích způsobených náhlou zdravotní indispozicí. Pokud řidič nevykonává po určitou dobu žádnou aktivitu, vydá vozidlo nejprve vizuální a poté akustické upozornění, po němž nakonec následuje krátké přibrzdění vozidla. Jestliže řidič ani pak nereaguje, začne nový Leon brzdit až do úplného zastavení. Přitom zůstává ve svém jízdním pruhu, zapne výstražná světla a elektrickou parkovací brzdu. 

Asistent dálkových světlometů: Tento asistenční systém zaručuje optimální osvětlení vozovky před vozem – zejména v kombinaci s výkonnými předními světlomety LED – bez oslňování řidičů protijedoucích vozidel. Kamera v pouzdru vnitřního zpětného zrcátka rozpoznává vozidla jedoucí nedaleko vpředu nebo protijedoucí vozidla a v závislosti na tom ztlumí dálkové světlomety.

Konektivita, nepřetržité spojení s digitálním světem, je hlavní součástí moderního městského životního stylu mnoha lidí. SEAT Leon nabízí nejvyšší úroveň konektivity díky nejnovější generaci informačních a zábavních systémů Easy Connect, systému SEAT Full Link a exkluzivní aplikaci SEAT ConnectApp. Media System Plus s osmipalcovým displejem stojí na vrcholu nové generace informačních a zábavních systémů. Přihrádka Connectivity Box ve středové konzole modelu SEAT Leon je snadno dosažitelná, poprvé umožňuje bezdrátové nabíjení chytrého telefonu a díky automatickému propojení telefonu se střešní anténou zaručuje kvalitnější příjem signálu. Přihrádka zahrnuje dva vstupy USB pro současné připojení chytrých telefonů a přenosných přehrávačů kompatibilních se systémem MirrorLink. SEAT Full Link je světem konektivity pro uživatele prakticky všech chytrých telefonů. Kromě systému MirrorLink zahrnuje Full Link také funkce Apple CarPlay a Android Auto.

Exkluzivní aplikace SEAT ConnectApp dokonale využívá integraci systému MirrorLink. Řidič je „vždy dostupný“, ale zároveň se může zcela soustředit na řízení. Mezi důležité funkce patří „Voice Replay“. Tato funkce čtení textu převádí textové zprávy ze zdrojů, jako je e-mail, SMS, Facebook a Twitter, do hlasové podoby a hlasitě a zřetelně je předčítá. Odpovědi lze „nadiktovat“ hlasovými povely. Další exkluzivní funkcí je ovládání gesty, u něhož lze funkce aktivovat jednoduše malými prstovými gesty na dotykovém displeji.

Motory

Paleta motorů pro novou modelovou řadu SEAT Leon uspokojí nejrozmanitější potřeby a zahrnuje jednotky na benzin, naftu a stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). Nabídka vznětových motorů zahrnuje nový čtyřválec 1.6 TDI s výkonem 85 kW/115 a sahá až po motor 2.0 TDI vyladěný na 184 k.

Vznětové motory

 

kW/k

N.m/min-1

Max. rychlost (km/h)

0-100 km/h (s)

emise CO2 (g/km)

 

 

 

 

 

 

1.6 TDI

 

 

 

 

 

1.6 TDI

85/115

250/1500–3250

197

9,8

105-115

2.0 TDI

110/150

340/1750–3000

213-215

8,4

110-120

2.0 TDI

135/184

380/1750–3000

226-228

7,5

118-120

*platí pro pětidveřový Leon

Všechny vznětové motory mají přímé vstřikování common rail s vynikající hospodárností a velmi nízkými emisemi. 

Motor 1.6 TDI – nejvýznamnější novinka v nabídce vznětových motorů pro nový SEAT Leon – je vyladěna na výkon 115 k a používá systém stop-start. Tento motor lze objednat pro pětidveřovou verzi, třídveřovou verzi SC a kombi ST, včetně nejdobrodružnějšího člena rodiny, verze ST X-Perience. Zákazníci mají navíc na výběr pětistupňovou mechanickou převodovku nebo dvouspojkovou převodovku DSG se  sedmi převodovými stupni. Maximální točivý moment tohoto motoru je 250 N.m, ale v tomto případě mezi
1 500 a 3 250 min-1, zatímco nejvyšší výkon 115 k je k dispozici mezi 3 250 a 4 000 min-1. Kombinovaná spotřeba paliva – v závislosti na modelu, rozměru kol a druhu pohonu – je 4,0 až 4,3 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 105 až 115 g/km.

Motor 2.0 TDI ve výkonových stupních 150 k nebo 184 k je rovněž k dispozici pro pětidveřovou verzi, třídveřovou verzi SC a kombi ST, s možností výběru pohonu předních kol nebo pohonu všech kol 4Drive. Výbava zahrnuje systém stop-start a řidič má na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo šestistupňovou či sedmistupňovou převodovku DSG. Jednotka 2.0 TDI/150 k poskytuje maximální točivý moment 340 N.m mezi 1 750 a 3 000 min-1, který je zárukou skutečně pohotových reakcí motoru i v nízkých otáčkách. Nejvyšší výkon 150 k odevzdává vznětový „dvoulitr“ od 3 500 do 4 000 min-1. Pod kapotou třídveřové verze SC dosáhne zrychlení z 0 na 100 km/h  za 8,3 sekundy, a to ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Pětidveřová verze zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy, verze ST za 8,6 sekundy (8,7 sekundy pro varianty s pohonem všech kol 4Drive). Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 závisí samozřejmě na vybrané verzi, převodovce a rozměru kol (16 až 18 palců), v žádném případě však nepřekročí 4,9 litru na 100 km, resp. 126 g CO2 na kilometr. Nejlepší hodnoty jsou 4,3 l/100 km a 110 g CO2/km. Sedmistupňová převodovka DSG je nabízena pro verze ST 4Drive a ST X-Perience 4Drive. Nejvyšší rychlost modelu Leon TDI/150 k je 211 až 215 km/h.

Na vrcholu nabídky motorů stojí jednotka 2.0 TDI o výkonu 184 k. Maximální točivý moment 380 N.m od 1 750 do 3 250 min-1. Leon 2.0 TDI/184 k má ve všech verzích víceprvkové zavěšení zadních kol bez ohledu na druh pohonu (pohon předních kol nebo pohon všech kol 4Drive). Leon 2.0 TDI/184 k se systémem stop-start a převodovkou DSG nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 228 km/h (226 km/h s DSG, 224 km/h s DSG a pohonem všech kol 4Drive) a zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy v případě SC, 7,5 sekundy (pětidveřový Leon), resp. 7,8 sekundy (kombi ST). Vůz vybavený 17“ až 19“ koly se může pochlubit hodnotami kombinované spotřeby paliva 4,6 až 4,9 litru na 100 km, resp. 118 až 139 g CO2/km. 

Zážehové motory pro nový SEAT Leon pokrývají rozsah výkonů od 86 k do 180 k. Nejnovější verzí je tříválec 1.0 TSI s výkonem 115 k. Výjimečným motorem je také 1.4 TGI na zemní plyn CNG s nízkými emisemi. Přehled nabídky zážehových motorů: 

Zážehové motory a motory na CNG

 

kW/k

N.m/min-1

Max. rychlost (km/h)

0-100 km/h (s)

emise CO2 (g/km)

1.0 TSI

85/115

200/2000-3500

202

9,6

102

1,2 TSI

63/86

160/1400-3500

178

11,9

119

1.2 TSI

81/110

175/1400-4000

194

9,9

114-119

1.4 TGI

81/110

200/1500-3500

194

10,9

96-130

1.4 TSI

92/125

200/1400-4000

203

9,1

120-124

1.4 TSI

110/150

250/1500-3500

215

8,0

113-1118

1.8 TSI

132/180

250/1250-5000

226

7,5

134-138

*platí pro pětidveřový Leon

Co se týče převodovek, mají zákazníci v závislosti na motoru na výběr pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky, jejichž alternativou jsou dvouspojkové převodovky DSG s šesti nebo sedmi převodovými stupni. Kromě verzí s pohonem předních kol bude nabídka zahrnovat také verze 4Drive s pohonem všech kol prostřednictvím 5. generace mezinápravové spojky Haldex.

Mezi největší inovace v modelové řadě SEAT Leon patří tříválec 1.0 TSI s výkonem 115 k. Tento „motor je možné objednávat pro pětidveřovou verzi, třídveřovou verzi SC a kombi ST. Zážehový motor odpovídá současnému trendu „downsizingu“ a je vybaven přímým vstřikováním paliva, přeplňováním turbodmychadlem s mezichladičem stlačovaného vzduchu, proměnným časováním ventilů a systémem stop-start. Ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje nový Leon 1.0 TSI v průměru 4,4 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 102 g/km. Tyto hodnoty platí také pro verzi s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Leon s tímto motorem dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy (SC), 9,6 sekundy (pětidveřový Leon), resp. 9,8 sekundy (ST). Nejvyšší rychlost je 202 km/h a mezi 2 000 a 3 500 min-1 má řidič k dispozici ne méně než 200 N.m. Provozní vlastnosti tohoto motoru jsou příkladné velmi nízkou hladinou hluku a absencí vibrací, přestože není vybaven vyvažovacím hřídelem.

Jednotky 1.2 TSI/110 k a 86k) jsou nabízeny v kombinaci s pěti nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou. Dále jsou k dispozici tři varianty motoru se zdvihovým objemem 1,4 litru: 1.4 TGI s výkonem 110 k může spalovat benzin nebo zemní plyn (CNG) a je vyhrazen pro pětidveřovou verzi a kombi ST, a to s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Co se týče jednotek 1.4 TSI o výkonu 125 k a 150 k, je méně výkonná verze nabízena pro všechny verze (pětidveřový Leon, SC, ST a ST X-Perience) s šestistupňovou mechanickou převodovkou a systémem stop-start. Čtyřválec 1.4 TSI/150 k vyniká systémem deaktivace dvou ze čtyř válců ACT pro snížení spotřeby paliva. Tento motor lze kombinovat s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, a to v karosářských verzích pětidveřový hatchback, ST a SC.

Na dalším stupni stojí jednotka 1.8 TSI/180 k s přímým vstřikováním paliva. Je důležité zdůraznit, že od této úrovně výkonu používá SEAT Leon víceprvkové zavěšení zadních kol. Za pozornost stojí také nejvyšší rychlost této verze 226 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. To jsou hodnoty, které patří téměř do kategorie sportovních vozů.

Všechny verze modelu Leon se vyznačují vysokou hospodárností, k níž přispívá nejmodernější technika. Příkladem je zážehový motor 1,4 litru se systémem deaktivace válců ACT. Zároveň však jednotlivé motory poskytují také výjimečné výkonové parametry, jimiž se obvykle vyznačují pouze sportovní verze. A fanoušky sportovních vozů potěší, že v blízké budoucnosti bude uvedena také verze CUPRA nového modelu SEAT Leon, která přinese řadu překvapení.

Nový SEAT Leon je druhým krokem v historicky největší produktové ofenzivě značky SEAT. Po modelu SEAT Ateca a novém modelu SEAT Leon představí SEAT v nadcházejících měsících dva nové modely – pátou generaci modelu Ibiza a nový crossover v kategorii SUV, SEAT Arona.

První vozidla v České republice mohou zákazníci očekávat na počátku prosince 2016. Základní cena pětidveřového modelu 1.2 TSI Reference 63 kW je 339 900 Kč.

 

Foto:Seat