Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na scénu přichází nová generace úspěšného španělského modelu SEAT Ibiza.
Nová modelová řada Ibiza nabízí šíři rozmanitých modelů střižených přesně podle individuálních požadavků od kompaktní a sportovní třídveřové Ibizy SC přes dynamickou a univerzální pětidveřovou Ibizu až po elegantně praktické kombi Ibiza ST. Od extrémně hospodárného modelu Ibiza E-Ecomotive s emisemi CO2 89 g/km až po sportovní model Ibiza FR s výkonem 110 kW (150 k). Všem verzím jsou společné zejména dvě silné stránky – velmi vysoká úroveň kvality a mimořádně výhodný poměr cena/výkon. Nová Ibiza bude uvedena na trh na jaře letošního roku.
Ibiza je jedním z nejprodávanějších modelů ve svém segmentu v Evropě: dosud se pro některý z kompaktních modelů španělské značky rozhodlo více než 500 000 lidí. Průměrný věk majitelů Ibizy přitom patří mezi nejnižší v příslušném tržním segmentu. Design byl dlouho nejdůležitější předností Ibizy a zákazníci jej zmiňovali jako hlavní důvod, proč se rozhodli právě ke koupi Ibizy. A minimálně ve stejné míře tomu tak bude i v budoucnosti. Nová Ibiza představuje se svým moderním, svěžím a optimistickým vzhledem další výrazný krok vpřed ve vývoji stylistické identity značky SEAT a zároveň připravuje cestu pro budoucí modely.
„Ibiza je důležitým základem naší značky. S novou generací děláme velký krok vpřed. Svěží a mladý designérský jazyk vyjadřuje jedinečný a osobitý charakter značky SEAT a zdůrazňuje také preciznost a kvalitu našich produktů,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT, S.A.. „Nová Ibiza se díky tomu stává klíčovým prvkem v rozvojové strategii značky SEAT. Její úspěch bude ještě výraznější, v neposlední řadě také na našem novém trhu v Číně.“
Za expresivním designem nové Ibizy se ukrývá pozoruhodný soubor inovativních technických řešení. Nejnovější generace nejmodernějších motorů TDI a TSI, převodovek DSG a systému Start/Stop stojí za kombinací dynamiky s výjimečnou hospodárností. Dalším příkladem je přenosný multimediální systém s dotykovým displejem. V jednom přístroji bude mít řidič k dispozici funkce navigačního systému, palubního počítače, audiosystému a systému handsfree. Přestože je tento systém plně integrován do palubního elektronického systému Ibizy, je rovněž vyjímatelný a využitelný i mimo automobil. Přenosný multimediální systém SEAT bude na trh uveden v průběhu roku 2012.
„Nová Ibiza je výkladní skříní technického know-how značky SEAT. Emocemi nabitý design, strhující jízda a mimořádně vysoké standardy kvality jsou základem osobitého charakteru, k němuž přispívá rovněž vylepšená funkčnost. Ibiza je nejsportovnějším a nejpraktičtějším vozem ve svém segmentu,“ říká Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výzkum a vývoj.
Nový design
Tvář nové Ibizy dává jasně najevo sportovní charakter. Design značky SEAT symbolizuje techniku a preciznost, jakož i mladistvou avantgardu a obrovskou radost ze života. Pozornost na sebe strhává osobitá maska chladiče s lichoběžníkovým tvarem a logem SEAT. Šířku nové Ibizy zdůrazňuje nižší výška a horizontální voštinová struktura masky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu. Přední a zadní nárazníky mají nový vzhled, který je ještě výraznější u sportovních verzí Ibiza FR. Velké mlhové světlomety s integrovanou funkcí odbočovacích světel jsou součástí sériové výbavy modelů FR a výbavou na přání u ostatních modelů.
Pozornost věnovaná detailům
Sofistikovaný design světlometů je názornou ukázkou pozornosti věnované u značky SEAT detailům. Hranaté tvary světlometů jsou jako charakteristický prvek nového designérského jazyka značky SEAT dokonale integrovány do tvarů Ibizy. Světlomety se dodávají ve dvou verzích s halogenovými žárovkami nebo na přání v bi-xenonovém provedení včetně světel pro denní svícení z LED diod, která kopírují tvar světlometů a vytvářejí tak jedinečný světelný podpis, což platí i pro zadní světla z LED diod dodávaná na přání.
Z profilu vypadá nová Ibiza jako precizně vytesaná a jemně vybroušená socha na kolech. Charakteristická „Línea Dinámica“, dynamická linie, probíhá od světlometů přes výrazně vystupující podběhy kol až k zádi. Druhá, stejně pronikavá charakterová linie se táhne přes zadní ramena až k zadním svítilnám. Tyto výrazné linie a souhra napjatých ploch propůjčují Ibize atletický charakter jak u třídveřové verze ve stylu kupé, tak i v univerzálním pětidveřovém provedení. A dokonce i funkční kombi se vyznačuje nevídaně dynamickým vzhledem bez jakýchkoli kompromisů z hlediska užitné hodnoty, která je na výjimečné úrovni.
Prémiový interiér
Emocionální síla vnějšího designu se odráží také v interiéru, v němž vládne působivý a zároveň extrémně minimalistický a jasně strukturovaný design přístrojové desky. Vysoké standardy značky SEAT jsou podtrženy pocitem vynikající kvality, vysokou úrovní preciznosti dílenského zpracování a širokým výběrem barev a materiálů zahrnujícím rovněž čalounění jemnou kůží. S pečlivě zpracovanými detaily se budou uživatelé setkávat na všech místech nové Ibizy – na volantu, na novém ovládacím panelu automatické klimatizace Climatronic, i na nových lakovaných plochách. Pozornost však ve všech případech zůstává zaměřena především na funkčnost. Jako příklad uveďme nový panel sdružených přístrojů s vylepšenou čitelností nebo výrazně větší odkládací přihrádku před sedadlem spolujezdce, jejíž nový objem 10,7 litru nabízí prostor pro mnohem více předmětů a užitečných věcí.
Dokonalé řešení pro jakýkoli požadavek
Nová Ibiza nabízená ve třech karosářských variantách se dokonale přizpůsobí každému životnímu stylu. Třídveřová Ibiza SC a pětidveřová Ibiza jsou nejen mistrovskými díly z hlediska designu, ale navíc se mohou pochlubit bohatou výbavou. V této třídě nezvykle velkorysý interiér poskytuje za sklopnými zadními sedadly základní objem zavazadlového prostoru 284 litrů, resp. 292 litrů. Karoserie kombi modelu Ibiza ST se může pochlubit ještě vyšší úrovní funkčnosti. Navzdory sportovnímu designu nabízí zavazadlový prostor překvapivě štědrý objem od 430 do 1 164 litrů. S odmontovanými předními koly se dovnitř vejdou dokonce i dvě jízdní kola.
Sportovní a úsporné motory
Stejně široká je nabídka motorů. Paleta zážehových motorů sahá od hospodárné jednotky 1,2 litru s výkonem 44 kW (60 k) až po temperamentní čtyřválec 1.4 TSI přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem. Jeho největší výkon 110 kW (150 k) přenášený sériově montovanou převodovkou DSG vystřelí Ibizu z klidu na 100 km/h za 7,8 sekundy, přičemž akcelerace může pokračovat až k pozoruhodné nejvyšší rychlosti 212 km/h. V případě nové Ibizy je nyní tato poháněcí jednotka k dispozici také pro kombi ST. Mimořádnou hospodárností se vyznačuje Ibiza 1.2 TSI poháněná moderním motorem o výkonu 77 kW (105 k). Zárukou kultivované a zároveň dynamické jízdy je maximální točivý moment 175 N.m, který je dostupný od otáček 1 550 1/min. Přesto tento model spotřebuje v průměru jen 5,1 litru benzinu na 100 km.
Minimální hodnoty spotřeby paliva a emisí
Co se týče spotřeby paliva a emisí, jsou motory TDI ještě úspornější. Přeborníkem v oblasti hospodárnosti je Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive vybavená systémem Start/Stop. Průměrná spotřeba paliva tohoto modelu je pouhých 3,4 litru na 100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 89 g/km, a to ve všech karosářských variantách. Přesto kompaktní TDI disponující nejmodernější technikou nabízí výkon 55 kW (75 k) a točivý moment 180 N.m. Sportovním vyvrcholením palety vznětových motorů pro modely Ibiza je jednotka 2.0 TDI o výkonu 105 kW (143 k). Největší rychlost 210 km/h, průměrná spotřeba paliva 4,6 l/100 km.
Ibiza 1.6 LPG spojuje nízké emise s minimálními provozními náklady
Ibiza 1.6 LPG má osvědčený motor 1,6 litru v provedení Bi-Fuel o výkonu 59 kW (80 k). Jeho palivová soustava byla upravena pro využívání nejen benzinu, ale i zkapalněného plynu propan-butan (LPG = Liquified Petroleum Gas), který se mezi českými motoristy těší velké oblibě. U modelu Ibiza (LPG) vycházejí náklady zhruba na 1,27 Kč/km. Továrně montovaný systém je zárukou nejvyšší úrovně provozní bezpečnosti, spolehlivosti a životnosti, která je srovnatelná s ostatními modely vybavenými konvenčním pohonem na benzin nebo naftu.
Vyspělá konstrukce převodovek a podvozku
Stejně moderní jako motory jsou v nové Ibize také převodovky. Kromě dokonale odstupňovaných pětistupňových a šestistupňových mechanických převodovek může být několik motorů standardně nebo na přání kombinováno s převodovkou DSG. Dvouspojková převodovka DSG nabízí nejen komfort samočinné převodovky, ale také přesvědčivou účinnost. Podvozek nové Ibizy se může pochlubit extrémně sofistikovanou a pečlivě vyladěnou konstrukcí, která kompaktnímu modelu propůjčuje sportovní a bezpečné jízdní vlastnosti. Precizní řízení a dokonale nastavený stabilizační systém ESP v kombinaci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS (od 74 kW/100 k) bdí nad bezpečností dokonce i v náročných jízdních situacích. Příkladným výkonem se vyznačuje účinná brzdová soustava s ABS. Nová Ibiza jezdí na kolech v novém designu s průměrem ráfku od 15“ do 17“.
Rozsáhlá výbava, dokonalá individualizace
Nezávisle na druhu karoserie doznaly změn také výbavové linie řady Ibiza. Základní model Reference je přesvědčivý svou bohatou výbavou obsahující všechny klíčové komfortní a bezpečnostní prvky. O stupeň výš stojí verze Style vybavená sériově klimatizací. Ibiza FR se odlišuje mimořádně sportovním charakterem se zvýrazněnými stylistickými prvky vpředu a vzadu, koly z lehkých slitin, sportovními sedadly a volantem obšitým kůží. A stejně jako každý SEAT může být i nová Ibiza dokonale přizpůsobena individuálnímu osobnímu vkusu a preferencím díky rozsáhlé nabídce barev, výbavy na přání a příslušenství.
A Ibiza Cupra? Samozřejmě i nejsportovnější model řady Ibiza se dočká svého nástupce. Výjimečný výkon a strhující dynamika bude zaručena, ne však dřív než koncem roku 2012.