MotorInfo

SEAT dodal Barceloně elektromobily

21.5.2012 06:53
SEAT dodal Barceloně elektromobily

SEAT dodal Barceloně tři elektricky poháněné vozy - dva hybridní modely Leon TwinDrive a první španělský elektromobil e-Altea XL

Magistrát Barcelony bude tato vozidla zkušebně provozovat ve svém vozovém parku nejprve po dobu šesti měsíců. SEAT přitom bude sbírat informace a sledovat provozní vlastnosti, aby tyto poznatky mohl využít v dalším vývoji směrem k velkosériové výrobě elektricky poháněných vozů. S hybridními vozy a elektromobily vyvíjí SEAT dvě různé technologie, aby mohl optimálně reagovat na tržní poptávku.

SEAT v rámci této strategie zapůjčil v uplynulých několika týdnech jeden vůz e-Altea XL energetické společnosti Endesa a druhý Katalánskému energetickému institutu (ICAEN). V následujících týdnech budou oběma zmíněným organizacím poskytnuty další dva modely TwinDrive. V současnosti probíhá první fáze představení elektricky poháněných vozů. SEAT přitom pro následující měsíce počítá s pronájmem dalších vozidel různým vládním úřadům, institucím a soukromým společnostem se zájmem o ekologické vozové parky.

E-Altea a Leon TwinDrive, první elektricky poháněné vozy SEAT

Modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive využívají dvě rozdílné, ale vzájemně se doplňující technologie. Prvním vozem SEAT s čistě elektrickým pohonem je Altea XL Electric Ecomotive. Má dojezd 135 kilometrů, největší výkon 85 kW, maximální točivý moment 270 N.m a největší rychlost 135 km/h. Z několika nových konstrukčních prvků je nejpozoruhodnější umístění akumulátoru pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru, aniž by se zmenšil vnitřní prostor pro cestující, a fotovoltaické panely na střeše, které snižují nároky klimatizační soustavy na odběr elektrické energie z akumulátoru.

Leon TwinDrive Ecomotive spojuje přednosti jízdy bez emisí s dojezdem automobilu poháněného konvenčním zážehovým motorem. TwinDrive umožňuje jízdu v plně elektrickém nebo hybridním režimu, takže od zákazníků nevyžaduje žádné změny motoristických zvyklostí, ani životního stylu. V elektrickém režimu má dojezd
52 kilometrů a největší rychlost 120 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je 1,7 litru na 100 km, emise CO2 jsou pod hranicí 39 g/km a největší rychlost činí 170 km/h. 

Prodloužení smlouvy LIVE

SEAT před předáním elektricky poháněných vozů podepsal s magistrátem Barcelony smlouvu o prodloužení projektu LIVE (Logistics for the Implementation of the Electric Vehicle) i na letošní rok 2012. Programu zahájeného v roce 2010 se účastní další klíčové společnosti, jako je Endesa a Siemens, s cílem podpořit využívání elektricky poháněných vozů v Barceloně. Účastníkem smlouvy jsou také barcelonské technické služby B:SM. SEAT se účastní řady dalších projektů na podporu elektrické mobility ve Španělsku. Řídí například projekt CENIT VERDE, společnou iniciativu veřejného a soukromého sektoru podporovanou španělskou vládou a složenou ze společností z různých oborů, univerzit a výzkumných center. Tento projekt zkoumá z globálního hlediska předpoklady pro úspěšné uvedení elektricky poháněných vozů ve Španělsku.