Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...SEAT se v letošním roce postavil na start podniku Silvretta Classic, který patří mezi nejvýznamnější soutěže evropské veteránské scény.
Na startu byl model SEAT 124 Sport Coupé 1600 z roku 1972. Za jeho volant usedl Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výrobu, aby s tímto historickým vozem ujel 550 kilometrů po nádherné alpské krajině. Velkolepou horskou scenérií rakouských Alp projíždělo od 5. do 7. července v rámci soutěže Silvretta Classic 2012 přibližně 160 historických vozů. Účastníci museli na celkových 550 kilometrech rozdělených do tří etap vedoucích Montafonem, Vorarlbergem a Tyrolskem překonávat četné alpské průsmyky s místy extrémním stoupáním. V soutěži nejde ovšem o rychlost, ale o maximální preciznost. Proto mají nejstarší vozidla v soutěžním poli stejnou šanci jako "youngtimery" až do roku výroby 1992.
SEAT 124 Sport Coupé 1600 byl uveden na trh v roce 1970. Interiér dvoudveřové karoserie, která i dnes okouzlí svým elegantním designem, nabízí čtyři plnohodnotná sedadla. Zážehový motor 1,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW (110 k) a umožňuje největší rychlost 180 km/h. SEAT použil v modelu 124 Sport Coupé poprvé pětistupňovou převodovku. V roce 1973 následoval mírně upravený model 124 Sport Coupé 1800 poháněný motorem se zdvihovým objemem 1,8 litru a výkonem 87 kW (118 k). SEAT vyráběl modely 124 Sport Coupé (1600 a 1800) v letech 1970 až 1975. Celkem vzniklo přibližně 23 000 těchto vozů.
SEAT 124 Sport Coupé 1600
Doba výroby 1970-1975
Karoserie dvoudveřové kupé, 4 sedadla
Pohotovostní hmotnost 995 kg
Motor řadový čtyřválec, 1608 cm3, 81 kW (110 k) při 6400 min-1
Uložení motoru vpředu
Přenos hnací síly pohon zadních kol, pětistupňová převodovka
Podvozek vpředu: nezávislé zavěšení na dvojicích příčných ramen s vinutými pružinami a hydraulickými tlumiči, příčný zkrutný stabilizátor
vzadu: tuhá náprava s pružinami, hydraulické teleskopické tlumiče, 4 podélná a jedno příčné rameno
Brzdy kotoučové vpředu/vzadu
Pneumatiky 165 HR 13, kola 5J x 13
Délka x šířka x výška v mm 4 123 x 1 670 x 1 340
Rozvor v mm 2 420
Nejvyšší rychlost 180 km/h