Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Sdružení na ochranu vlastníků automobilů – SOVA, které bylo založeno v roce 2004, oslavilo deset let existence.
Za tuto dobu pomohlo řadě zákazníků autobazů a publikovalo pět vydání své příručky pro koupi ojetého automobilu
„Bezprostředním impulzem pro založení sdružení byly negativní zkušenosti několika přátel s nákupem ojetiny a zrušení věkového omezení pro dovoz ojetých vozů ze zahraničí, kterou musela Česká republika přijmout pod tlakem Evropské unie. Od té doby jsme se stali vrakovištěm Evropy, kde průměrný vůz byl vyroben před čtrnácti lety,“ uvedl Zbyněk Veselý.
Od roku 2004 SOVA jako specializované spotřebitelské sdružení v oblasti ochrany práv zákazníků prodejců ojetin poskytuje poradenství občanům, kteří se stali obětmi triků nepoctivých prodejců ojetin.
„Největšími problémy, které řešíme, jsou zejména přetočené tachometry, nedostatečně řešené reklamace a kriminální aktivity spojené zpravidla se zcizením vozů nebo peněz,“ řekl Veselý.
Sdružení SOVA se nově rozhodlo pomoci zájemcům o ojeté vozy a vyvinulo speciální systém, který postupně dokáže ověřit údaje o historii nájezdu kilometrů ojetin v zahraničí. V nejbližší době bude tento systém zpřístupněn na webových stránkách sdružení.
„Podařilo se nám dát dohromady údaje z více než dvaceti serverů . Jedná se zejména o data z aukcí ojetin po celé Evropě. Každý měsíc shromažďujeme přibližně 30 tisíc údajů o stavech tachometrů. Na našich nových webových stránkách jsme dnešním dnem zdarma zpřístupnili možnost v tomto systému ověřovat vozy podle VIN. Projekt je sice zatím v počátečním stádiu, takže úspěšnost hledání vozů není příliš vysoká, ale počet údajů postupně roste. Doporučujeme každému, kdo by si chtěl koupit ojetý vůz ze zahraničí, aby si v našem systému ověřil, zda nemá stočený tachometr,“ doporučil Veselý.
Pozitivní je, že Evropský parlament nyní pracuje na opatřeních, která by měla zavést trestnost přetáčení tachometrů v celoevropském měřítku. "Podle nové směrnice mají členské státy v případech manipulace s tachometry zajistit uložení „účinných, přiměřených a odrazujících“ sankcí,“ uvedl Veselý.