Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Scania oslavuje 100 let stavby a inovací na poli autobusů.
Soustavné inovace a ohledy na cestující charakterizují působení Scanie od roku 1911 až do dnešních dní - a stále pokračují.
"Nyní," říká Klas Dahlberg, šéf divize autobusů a autokarů Scania, "je výzvou zrychlení přechodu k trvale udržitelné přepravě osob. Investice do veřejné dopravy se zvyšují tak, jak města rostou v celém světě a při hledání udržitelných řešení dopravní problematiky. Dosud Scania dodala na 2 000 autobusů pro rychlou autobusovou dopravu (BRT - Bus rapid transport) v Austrálii, Mexiku, Jižní Americe, Jižní Africe i jinde. Podobné systémy budou zavedeny i v Evropě," konstatuje Klas Dahlberg. „To je cesta k lepšímu. Ale my potřebujeme mít vliv na plánovače městské zástavby a ostatní rozhodující činitele, aby porozuměli důležitosti udržitelným systémům dopravy.“
Mezi produkty Scanie jsou autobusy a autokary využívající bionaftu, bioetanol či bioplyn. Dosud v závislosti na tom, jak byla vozidla spalující alternativní paliva rozšířena mimo Švédsko, ale v listopadu 2010 nastal zlom, když Scania přijala zakázku z Brazílie na 50 etanolových autobusů. Dahlberg předpokládá, že autobusy a autokary budou lépe vybaveny, aby uspokojovaly potřeby cestujících. To zahrnuje dálkové autokary, kde budou mít pasažéři k dispozici plně nastavitelná sedadla, zásobování občerstvením, možnost sledovat filmy na širokopásmových velkoplošných obrazovkách. „Příjemně prožitý čas místo ztraceného času činí autokary atraktivnější a tím také konkurenceschopnější alternativou,“ říká.
Přečtěte si jaké jsou milníky značky Scania v průběhu století:
1911
Nově spojené Scania-Vabis vyrábějí první ve Švédsku vyvinutý motorový autobus „Nordmark“. Podvozek s řetězovým pohonem byl stavěn Scanií v Malmö v jižním Švédsku, motorem a karoserií byl vybavován Vabisem v Södertälje.
1932
Prodeje autobusů překročily prodeje užitkových automobilů. Roste potřeba větších a větších autobusů. Scania-Vabis představuje autobus „Bulldog“, průkopnický v tom, že měl zcela nové, prostorově úsporné uspořádání.
1948
Scania poprvé exportuje své autobusy do Brazílie, následuje vývoz užitkových vozidel na základě importní smlouvy s brazilskou automotivní společností Vemag.
1953
Příměstský autobus Scania-Vabis Metropol vyvinutý ve spolupráci s americkou společností Mack Manufacturing Corporation je představen pro švédský trh. Řadový osmiválec je instalován vzadu napříč. Metropol je prvním ve Švédsku stavěným autobusem se samonosnou karoserií.
1957
Scania-Vabis pevně usazena v Brazílii zahajuje výrobu motorů. V roce 1959 je postaven B75, první autobus pro brazilský trh. S motorem uloženým vpředu byl koncipován jak dálkový, tak jako městský. Nabízel robustní motor v tuhém podvozku pro snadné karosování.
1971
V roce 1966 představila Scania-Vabis podstatně pohodlnější, pro cestující přátelský městský typ CR76. Prioritami byly nízká hmotnost a nízká podlaha, motor byl vyladěn tak, aby co nejméně kouřil. Potom CR76 posloužil jako základ pro „tichý“ CR111 s hladinou hluku pouhých 77 dBA v době prezentace roku 1971.
1986
Problematika životního prostředí nabývá na významu. Ve spolupráci s místními dopravními společnostmi ve Stockholmu zahajuje Scania provozní zkoušky autobusů poháněných motory spalujícími etanol v běžném městském provozu. Jedenáctilitrový agregát byl upraven ke spalování etanolu ve vznětovém cyklu.
1996
Scania představila první autobus s karoserií z lehkých slitin, Scania OmniCity. Nízkopodlažní vozidlo s úplným skláněním v zastávkách byl maximálně přizpůsoben potřebám městského provozu. Platforma sloužila také jako základ pro OmniLink s nízkonástupním uspořádáním a dvoupodlažní OmniCity.
2004
S řadovým pětiválcem instalovaným v přídi a robustním podvozkem se řada F stává ideálním vozidlem pro těžké provozní podmínky, když poskytuje jak vynikající pohodlí, tak velkou přepravní kapacitu.
2007
Z konceptu hybridního autobusu z roku 1995 odvodila Scania zásadně inovovaný projekt hybridního vozidla koncipovaného pro maximální přepravní prostor s koly v rozích karoserie a řízením všech kol.
2009
Šest třínápravových autobusů Scania OmniLink s motorem spalujícím etanol, a v hybridním uspořádání bylo nasazeno do plného provozu ve spolupráci s městskými dopravními společnostmi Stockholmu.
2009
Vyroben první autobus Scania Touring. Je stavěn ve spolupráci s čínskou karosárnou Higer a má uspokojit poptávku jak na nových, tak na stávajících trzích.