Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Scania má potenciál dosáhnout do roku 2020 objem prodeje 120 000 vozů ročně.
"Minulý rok společnost Scania dodala zákazníkům okolo 61 000 nákladních vozidel. Máme však potenciál k tomu, abychom do roku 2020 celosvětově prodávali až 120 000 vozů ročně. Současně poroste i prodej našich služeb - chtěli bychom, aby produkty související se službami tvořily 25 - 30 procent našeho celkového objemu prodeje," řekl Martin Lundstedt, prezident a CEO společnosti Scania.
V segmentu autobusů má Scania potenciál zvýšit roční objem výroby do roku 2020 na 15 000 kusů a v segmentu průmyslových a lodních motorů na 20 000 kusů. Tento odhad růstu vychází z aktuálního vývoje hospodářské aktivity. Ačkoliv v nejbližších letech může být situace na evropském trhu náročná, v dlouhodobém horizontu společnost Scania očekává zotavení evropské ekonomiky. Významná část nárůstu objemu do roku 2020 by měla pocházet z asijských, euroasijských a afrických trhů.
" V Evropě jsme si pro nadcházející roky připravili silnou pozici díky uvedení širokého sortimentu motorů splňujících normu Euro 6, vozidel Scania Streamline a služeb Ecolution by Scania - tedy produktů a služeb, které našim zákazníkům pomáhají snižovat spotřebu paliva a zároveň zmírňovat dopad na životní prostředí. Také nás těší trend zvyšování poptávky po efektivní dopravě v zemích s rozvíjejícím se trhem. V současnosti se soustředíme na další rozšiřování našeho působení v klíčových segmentech" vysvětlil Martin Lundstedt.
Zaměření se na oblast služeb
Společnost Scania nadále rozvíjí své aktivity v oblasti služeb a posiluje svou pozici na nových rostoucích trzích. Míra investování do servisní sítě v minulých letech představovala přibližně 1 miliardu švédských korun ročně . Zájem zákazníků o snižování spotřeby paliva a minimalizaci prostojů vozidel dává společnosti Scania skvělou příležitost zvýšit svůj podíl na trhu v oblasti služeb a zároveň rozšířit portfolio svých služeb.
"Za posledních 20 let jsme v oblasti služeb vyvinuly různé nové koncepce, díky kterým jsme dnes na pozici lídra. Nyní plánujeme zvýšit objem služeb a současně zintenzivnit naše působení v nových segmentech prostřednictvím velkého obsahu služeb . Naší ambicí je v průběhu ekonomického cyklu zvýšit podíl služeb na celkovém příjmu společnosti Scania z 20 - 25 procent , které jsme dosahovali po minulé roky , na 25 - 30 procent " řekl Martin Lundstedt.
Pokud jde o výrobu, společnost Scania plánuje zvýšit své kapacity investováním do modernizace procesů v existujících výrobních závodech. Společnost Scania již začala pracovat na zvýšení své technické kapacity na plánovaných 120 000 vozidel ročně, a to díky investicím 1,5 miliardy švédských korun v průběhu tří let .
Nové příležitosti ve spolupráci s Volkswagen Group
Společnost Scania objevila možnosti spolupráce s Volkswagen Group, která jí v dlouhodobém horizontu přinese další posílení produktového portfolia a úspory díky většímu objemu výroby a know - how. Společnosti Scania a MAN společně zkoumají možnosti v oblasti náprav, převodovek, materiálů a komponentů pro hybridní pohony. Několik dokončených studií proveditelnosti ukazuje, že zde existují zajímavé možnosti spolupráce, na kterých již společnost Scania začala pracovat. Kromě toho si společnosti Volkswagen Group a Scania vyměňují poznatky a srovnávací údaje v oblasti IT , výroby a logistiky včetně pracovních metod a postupů. Od roku 2008 se společnost Scania drží zásady, že jakákoli spolupráce s partnery je podmíněna prospěchem pro společnost Scania a musí být založena na rovnocenném vztahu. Martin Lundstedt vysvětlil, jak tato politika tvořila základy rozhodovacího procesu a pracovních postupů, které společnost implementovala.
"Na výroční valné hromadě 2014 předneseme souhrn procesů implementovaných ve společnosti Scania, které mají ochránit zájmy společnosti Scania a všech jejích akcionářů při takových partnerských projektech. Hlavní pozornost budeme věnovat způsobu, jakým budou transakce mezi společností Scania a jejími partnery monitorovány a dokumentovány, aby byly kontrolovatelné," řekl Martin Lundstedt .
Společnost Scania požádala i své externích auditory, aby věnovali zvláštní pozornost těmto procesům a jejich dodržování. K tomuto tématu se auditoři společnosti Scania vyjádří i na výroční valné hromadě 2014.
Situace na trhu
Martin Lundstedt se také vyjádřil k situaci na trhu s nákladními automobily ve třetím čtvrtletí 2013: "Mnoho zákazníků chce před koncem roku omladit svůj vozový park a investovat do nákupu vozidel splňujících normu Euro 5. Proto jsme letos v Evropě nezaznamenali běžný sezónní pokles počtu objednávek v červenci a srpnu. V Latinské Americe jsme však byli o něco méně aktivní než v předešlých čtvrtletích, které byly pro nás velmi úspěšné."