MotorInfo

Scania OmniExpress v barvách BORS Břeclav

16.2.2016 10:07
Scania OmniExpress v barvách BORS Břeclav

Díky svému modrožlutému zbarvení jsou vozidla BORS Břeclav a.s. nepřehlédnutelná a hlavně na jižní Moravě je snad nemožné se s nimi nepotkat.

Do stávající flotily téměř padesáti nákladních vozidel a více než 130 autobusů přibyl nový vůz na jednu z nejvytíženějších linek vůbec – trasu z Brna do Hodonína a zpět bude obsluhovat nová Scania OmniExpress 3.20. Jihomoravská společnost BORS Břeclav a.s. na začátku nového tisíciletí nahradila změnou názvu tradičního dopravce ČSAD Břeclav a do dnešního dne pokračuje v provozování jak nákladní, tak osobní dopravy. Právě v osobní dopravě disponuje více než stotřicetikusovou flotilou autobusů určených jak pro městskou dopravu, tak pro příměstské a dálkové linky. A právě na jedné z nejvytíženějších linek je možné nově potkávat Scanii OmniExpress 3.20.

Na této lince, kterou provozujeme od roku 2008, máme v současné době nasazeno celkem 9 kmenových velkokapacitních vozů, z čehož je 6 vozů Scania Irizar i4 a 3 vozy Iveco Arway. Z tohoto vozového portfolia jsou nejvytíženější právě vozy Irizar, jejichž proběh překračuje 10 000 ujetých kilometrů za měsíc. Evidenci přepravených cestujících sice díky absenci čipových karet v IDS JMK nemáme zcela přesnou, nicméně lze odhadnout, že měsíčně zde přepravíme cca 60 až 70 tisíc cestujících. Tak náročný provoz lze zvládnout jen pomocí kvalitních a spolehlivých velkokapacitních autobusů,“ uvedl k potřebám linky Brno - Hodonín Petr Kužma, ředitel divize osobní dopravy.  Právě proto padla volba na 14,7 metrů dlouhé tříosé vozidlo, které je schopné pojmout až 64 sedících a 39 stojících cestujících. A cílem samozřejmě nebylo pouze přepravit maximum cestujících, ale jak říká Petr Kužma, nabídnout jim také co největší komfort. „Samozřejmostí ve vybavení interiéru je výkonná klimatizační jednotka, vysoké pohodlné sedačky, bezpečnostní pásy a kompletní informační systém.

Nový autobus Scania OmniExpress ve službách BORSu není pouze komfortní a bezpečný, ale také šetrný k životnímu prostředí. Vozidlo je totiž osazeno devítilitrovým motorem Euro 6 o výkonu 360 k schopným provozu až na 100% bionaftu. O přenos výkonu na silnici se pak u Scanie téměř tradičně stará manuální převodovka s retardérem vybavená automatickým systémem řazení Scania Opticruise. I proto autobus postrádá spojkový pedál a řidič má na výběr ze tří výkonových módů: standardní režim, ekonomický a pro maximální výkon. Výhodou celkového zpracování je pak konstrukce ze svařované nerezivějící oceli, která by měla prodloužit životnost vozu.

O výběru dodavatele rozhodla především nejnižší nabídková cena spolu s propočtem celkové ekonomiky provozu, čemuž velmi pomohlo to, že již zmíněný motor je plně uzpůsoben pro alternativní palivo, tedy bionaftu. A v neposlední řadě, pokud bude spolupráce s brněnským servisem fungovat na tak profesionální a kvalitní úrovni, jako dosud, jsem přesvědčen, že vůz bude využit s minimálními náklady v maximální možné míře,“ dodal ještě Petr Kužma k motivacím, proč vedení společnosti rozhodlo, že dodavatelem nového vozu bude právě Scania. A že si novou Scanii na trase Brno – Hodonín oblíbí řidiči i cestující, o tom je přesvědčen Lukáš Martinů, manažer prodeje autobusů Scania Czech Republic. „Jsem velice rád, že společnost BORS Břeclav zvolila pro jednu ze svých nejvýznamnějších linek autobus Scania OmniExpress. Cestující určitě ocení komfortní interiér, špičkově odhlučněnou kabinu a pohodlný podvozek. Řidiči zase za volantem najdou příjemné a ergonomicky takřka dokonalé pracoviště a jízdní vlastnosti snad budou přesně takové, jaké očekávají.

 

Foto:Scania