Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Scania jako první výrobce těžkých nákladních vozidel představila novou řadu motorů splňující požadavky normy Euro 5 bez následné úpravy výfukových plynů.
Po pěti letech vývoje představuje Scania novou platformu motorů splňující požadavky normy Euro 5 pomocí technologie EGR. S technologií EGR - recirkulace výfukových plynů - se vznik emisí potlačuje již během spalování a odpadá tak potřeba dalšího zařízení pro následnou úpravu spalin a nádrží pro přepravu aditiv jako u technologie SCR. „Tankování aditiva Ad Blue může zatěžovat obzvlášť malé dopravce. S novou platformou motorů Scania řidič tankuje pouze naftu," vysvětluje výhodu pro zákazníky Marián Černoch, obchodní ředitel Scania CZ.
Scania nově uvedla na trh nejnovější řadové pětiválcové a šestiválcové motory splňující normu Euro 5. Ta se od října 2009 stane závaznou v celé Evropské unii.
Větší výkon při stejné spotřebě paliva
Nová řada motorů byla již od počátku vyvíjena s využitím technologie recirkulace výfukových plynů (EGR), protože jde o výhodnou a finančně úspornou technologii. Zákazníci tak velmi oceňují požitek z maximálně ekologického výkonu v jakýchkoliv provozních podmínkách bez nutnosti tankování dalších přídavných látek.
Nová řada motorů Euro 5 dosahuje stejné spotřeby paliva jako předchozí řady motorů splňující normy Euro 3 a Euro 4. Výhoda nových motorů Euro 5 je daná tím, že síla vysokého točivého momentu už od nízkých otáček umožňuje ušetřit více paliva volbou rychlejšího převodového poměru.
Při vývoji nového motoru Scania zásadně inovovala způsob chlazení. „Systém EGR pro motory Euro 4 obsahoval vodní chlazení. Pro Euro 5 potřebujeme více chladicí kapacity pro výfukové plyny, a proto jsme zavedli ještě druhou fázi chlazení vzduchem. To je unikátní postup, který dosud nikdo nepoužil," dodává Jonas Hoffstedt, šéf vývojového oddělení motorů Scania.
Všechny motory nově uvedené na trh mají osvědčení o splnění požadavků normy Euro 5. Dva devítilitrové motory o výkonu 230 k a 280 k mají rovněž osvědčení o splnění požadavků normy EEV, která je dnes nejstriktnější ověřitelnou emisní hladinou.
Euro 6, obnovitelná paliva a hybridní pohony
Společnost Scania se již nyní postupně připravuje na splnění požadavků normy Euro 6, o jejíž úrovních, zkušebních metodách a samotném načasování se rozhodne v budoucnu. V době, kdy norma Euro 6 začne platit, budou škodlivé emise ze vznětových motorů pravděpodobně tak malé, že se zájem automobilového průmyslu bude soustředit spíše na emise oxidu uhličitého a na využití obnovitelných paliv.
Dalším trendem, který se v oblasti nákladní dopravy začíná stále více prosazovat, jsou hybridní pohony. V první polovině tohoto roku Scania představila nový hybridní etanolový autobus, který dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva. Nový hybridní koncept Scania využívá běžný autobusový motor a navíc nabízí volbu paliva - motor může být upraven pro provoz na etanol, naftu nebo plyn.