Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Saab 9-3 nabízí nové dieselové motory, které nastavily nové měřítko třídy v oblasti emisí CO2 - 119 g/km.
Nejnovější modelová řada Saab 9-3 nabízí motory produkující emise CO2 na úrovni pouhých 119 g/km. V rámci celé palety motorů došlo ke snížení emisí v průměru o 10 procent. Pro modelový rok 2011 jsou všechny vznětové motory vybaveny dvoustupňovým přeplňováním. Ve verzi Sport Sedan s motorem 1.9 TTiD a výkonem 180 k produkuje pouhých 119 g/km emisí CO2 s mimořádně nízkou spotřebou paliva 4,5 l/100 km v kombinovaném cyklu. Pokud se jedná o poměr emisí CO2 na jednotku koňské síly, tato kombinace nabízí nejefektivnější výkon v segmentu kompaktních vozů. Dalším vylepšením modelového roku je pokračování TX Edition pro všechny karosářské verze, uvedení nového benzinového motoru s výkonem 163 k v kombinaci se Saab XWD a doplnění přístrojového panelu o indikátor přeřazení pro ekonomičtější jízdu.
Snížení emisí CO2 na 119 g/km
Inženýři Saabu představili nové vznětové motory, jejichž vývoj trval 18 měsíců. Hlavním cílem bylo dvanáctiprocentní snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Verze Sport Sedan má emise CO2 pod hodnotou 120 g/km, což je klíčová hranice pro zdanění vozidel v mnoha zemích Evropy. Uvedením dvoustupňového přeplňování v rámci celé řady naftových motorů a změnou nastavení řídicích jednotek, dosáhli inženýři Saabu většího výkonu a točivého momentu, zatímco se snížila spotřeba paliva a emise CO2. Řada naftových motorů o objemu 1,9 litru se skládá z agregátů TTiD o výkonu 130k (nahrazující motor TiD, 120k), 160k (nahrazující motor TiD, 150 k) a nejvýkonnější varianty 180 k/400 N.m. Tyto motory v kombinaci s manuální převodovkou, ve verzi Sport Sedan Linear a Vector, nabízejí vynikající spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 4,5 l/100km a emise CO2 119 g/km. Karosářská verze SportCombi pak hodnoty 4,6 l/100km a 122 g/km. Otevřená verze Cabriolet je k dispozici s motory 160 k a 180 k se spotřebou 5,1 l/100km a 134 g/km. Pro optimalizaci spotřeby paliva a emisí CO2 byl prodloužen poslední převodový stupeň Sport Sedanu a SportCombi, bez vlivu na zrychlení nebo maximální rychlost. V případě verze Cabriolet byl poslední převodový stupeň zachován.
Další opatření zahrnují:
I díky některým z výše uvedených opatření dosáhla řada zážehových motorů průměrného snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 7 procent.
Exkluzivní TX Edition i nadále v nabídce
Všechny karosářské verze Saabu 9-3 Vector a Aero budou i nadále nabízeny v exkluzivní TX paketu, který je inspirován úspěchem limitované série Saab 9-3 Turbo X. Verze TX se vyznačují charakteristickou maskou chladiče v titanovém designu, sportovním předním nárazníkem a dalšími exteriérovými prvky a 17" nebo 18" hliníkovými disky. Interiér je vybaven karbonovým dekorem, sportovním volantem s tlustě obšitým věncem a unikátními textilními koberečky. K dispozici je šest různých barev laku. Ve specifikaci Linear je TX Edition nabízen v celé šíři exteriérových barev. Společně s předními mlhovými světly jsou součástí také 16" hliníkové disky, interiér s karbonovým dekorem a sportovní kožený volant.
Další vylepšení modelového roku