MotorInfo

Rozhraní Sensus zvoleno nejinovativnějším HMI systémem

7.7.2015 21:31
Rozhraní Sensus zvoleno nejinovativnějším HMI systémem

Palubní ovládací rozhraní Sensus od společnosti Volvo Cars získalo na berlínské konferenci automobilových HMI konceptů a systémů Car HMI Concept & Systems 2015 ocenění „Nejinovativnější HMI systém“.

Automobilka Volvo Cars si vysloužila toto ocenění za svůj průkopnický design rozhraní HMI (rozhraní člověk–stroj) Sensus, které vyniká ve všech hodnocených aspektech, kterými jsou inovativnost, intuitivnost, komplexnost a provozní bezpečnost. Na základě globálního výzkumu potřeb uživatelů navrhla automobilka Volvo Cars systém Sensus tak, aby adekvátně odrážel potřeby uživatelů. Současně se svým jednoduchým dotykovým ovládáním a chytrým dlaždicovým uspořádáním stal novou definicí palubních ovládacích systémů.

HMI řešení Sensus se skládá ze středového dotykového panelu, informačního displeje řidiče a head-up displeje (HUD). Struktura tohoto systému automobilky Volvo Cars vychází z konceptu, podle nějž jsou některé informace mnohem důležitější a akutnější než ostatní.

"Při práci na novém rozhraní Sensus pro nás byla velmi důležitá nejen praktická ovladatelnost, ale zároveň jsme kladli maximální důraz na to, aby bylo možné systém za všech okolností využívat bezpečně. Architektura, kterou jsme nakonec zvolili, nepřipraví našim zákazníkům žádná nepříjemná překvapení. Naopak jim zajistí příjemný pocit z dokonalé kontroly nad vozem, což je jeden ze základních pilířů identity naší značky,“ vysvětluje Thomas Müller, viceprezident oddělení pro vývoj elektrických a elektronických systémů ve společnosti Volvo Car Group.

Technologie infračerveného snímání 

Na rozdíl od většiny řešení, která se běžně vyskytují v automobilovém průmyslu, využívásystém Sensus automobilky Volvo Cars unikátní technologii infračerveného snímání, díky níž mohou řidiči ovládat systém, který je robustnější a citlivější, i v rukavicích. Díky čtyřdlaždicové struktuře hlavní nabídky a pouhému jednomu tlačítku „Domů“ došlo u tohoto systému, orientovanému výhradně na člověka, ke značnému snížení počtu kroků nutných pro ovládání jednotlivých funkcí. Díky tomu je řidič jen minimálně rozptylován.

 

Foto:Volvo