Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Hybridní automobily pomalu ale jistě získávají svoje místo i v nabídkách autobazarů.
Některé autobazary registrují nárůst poptávky až v desítkách procent. Ačkoliv v absolutním čísle nejde zatím o nijak závratné počty, jedná se o významný trend. Poptávány jsou jak relativně běžné vozy typu Toyota Prius, Toyota Yaris nebo Honda Insight, tak i sofistikované modely jako například Tesla S nebo BMW i8. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA.
„Na našem webu evidujeme zvýšenou poptávku po vozidlech s hybridním pohonem. Zatímco za celý rok 2015 bylo na našich webových stránkách registrováno cca 1 300 dotazů na hybridní pohon, jen za první čtyři měsíce roku 2016 to bylo již 713 poptávek. Meziročně se tak jedná o nárůst poptávky o 64,5 %,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA. Podle zástupců Auto ESA poptávají zákazníci především modely Toyota Prius nebo Honda Insight. Překvapivě se však objevují i zájemci o exkluzivní sportovní vozy s hybridním pohonem. „Aktuálně evidujeme dvě poptávky od zákazníků, kteří mají zájem o vůz Tesla model S a ozval se také klient, který poptává exkluzivní model BMW i8,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Těchto vozidel je však v celé Evropě na prodej pouhých cca 90 ks a bude tedy relativně obtížné konkrétní vůz na evropském trhu vůbec zajistit.“ Podle Foltýna se ceny těchto ojetých vozidel pohybují v rozmezí v cenách od 90 000 do 160 000 €.
Jakkoliv poptávka po ojetých hybridech roste, nabídka je zatím velmi omezená. „Na českém trhu aktuálně nejezdí příliš modelů s hybridním pohonem, proto zatím neregistrujeme nijak významnou nabídku takových vozů,“ komentuje Foltýn nízký počet ojetých hybridů na českém trhu. Podle Foltýna by se situace mohla změnit v okamžiku úpravy legislativy, která by mnohem výrazněji podporovala majitele hybridů: „Třeba tak, že by mohly využívat pruhy pro autobusy, parkovat v centru na modrých zónách nebo získat na nákup takového vozu dotaci.“
Naopak společnost AAA AUTO zatím zvyšující se zájem nijak neregistruje. „Vzhledem k historicky velmi nízkým cenám paliv registrujeme dlouhodobě nejnižší zájem o vozy s hybridním pohonem. Zatímco loni na webových stránkách aaaauto.cz hybridní zadalo dotaz na hybridní vůz 15 000 lidí, letos to od začátku roku do poloviny května to bylo jen několik stovek. Měsíčně přitom jen v České republice zobchodujeme přes 4 000 automobilů. Lidé se chovají díky stále levným pohonným hmotám spíše méně ekologicky, a proto rychle stoupá zájem o vozy s větší spotřebou, a to zejména o SUV, čtyřkolky a velké luxusní a manažerské vozy. Pokud máme v nabídce hybrid, většinou skončí jako export do Německa,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. „Dle našich průzkumů se čeští zákazníci u hybridů obávají případných vysokých servisních nákladů v případě poruchy, které jsou časté zejména u starších ročníků těchto vozidel,“ dodala.
Ilustrační foto: Toyota