MotorInfo

Ronal představuje nové kolo pro motorsport

11.5.2023 11:12
Ronal představuje nové kolo pro motorsport

RONAL GROUP představuje první kolo RONAL pro motoristický sport se sníženým obsahem CO2.

RONAL GROUP je známá nejen jako inovační a technologický lídr, ale také se již několik let intenzivně angažuje v oblasti udržitelnosti. S RONAL Motorsport RM1 společnost představuje první ráfek se sníženým obsahem CO2, který byl speciálně vyvinut pro použití na závodních tratích. V letošní sezóně startují na Nürburgringu dva týmy s novými ráfky RONAL Racing ve třídě AT.

Poté, co RONAL GROUP koncem roku 2019 uvedla na trh RONAL R70-blue, první ráfek na světě s neutrálními emisemi CO2 pro použití na silnicích, a posunula celou řadu náhradních dílů na udržitelnou úroveň, jde nyní společnost o krok dále. První udržitelný závodní ráfek bez silničního schválení byl vyvinut pod značkou RONAL. RONAL Motorsport RM1 je první motoristický ráfek RONAL GROUP se sekundárním materiálem.

„Už při nákupu materiálů dbáme na to, aby se šetřily zdroje a aby se emise snižovaly používáním recyklovaného hliníku,“ říká Oliver Brauner, generální ředitel RONAL GROUP. Proto se nový RONAL RM1 skládá ze 70 % sekundárního hliníku a pouze 30 % primárního hliníku – to znamená, že lze ušetřit asi 50 % CO2 ve srovnání s průměrným evropským ráfkem. Charakter ráfku se tímto složením nemění: "RM1 je dynamický, filigránový sportovní ráfek, který je lehký a přesto stabilní - právě navržený pro speciální zátěž, kterou s sebou použití v motoristickém sportu přináší.“

Tyto výhody na vlastní kůži objevily i dva závodní týmy soutěžící ve třídě AT na alternativní paliva na Nürburgringu. RONAL GROUP podporuje první německý udržitelný závodní tým Four Motors od roku 2021 a letos vybavuje své vozy Bioconcept inovativním RM1. Díky speciálnímu designu pro motoristický sport může RONAL GROUP nabídnout úsporu více než 6 kg na vozidle s RM1 ve srovnání s konvenčním ráfkem. „Těšíme se, že s námi budeme moci tuto sezónu testovat nové ráfky RONAL Racing,“ říká Thomas von Löwis, šéf týmu Four Motors. „Design, který je speciálně přizpůsoben potřebám motoristického sportu, je nejen o krok napřed z hlediska ekologické rovnováhy díky podílu recyklovaného hliníku, ale také činí ráfek mimořádně lehkým. Pro naše řidiče to znamená, že nemusí tak prudce brzdit. A to zase znamená menší opotřebení pneumatik a nižší spotřebu paliva.“Vlastnosti nového RONAL Motorsport RM1 přesvědčily také závodního jezdce Tima Schricka z Team RootsRacing.

Další plus: Všechny ráfky, které se již nepoužívají, jsou zasílány zpět do RONAL GROUP a tam jsou vráceny zpět do procesu recyklace v souladu s oběhovou ekonomikou. Nové ráfky RONAL Motorsport RM1 už na NLS2 první dubnový víkend použili jak Four Motors, tak Tim Schrick. Zatímco vozy Bioconcept jsou na silnici s 18" ráfky v RacingGrey, Subaru Tima Schricka je také vybaveno 18" verzí, ale v Racing Gold. V průběhu sezóny chtějí oba týmy dokázat, že udržitelné high-end produkty obstojí i na nejtěžších závodních tratích na světě.

Foto:Ronal, Four Motors ElfImages Motorsport