MotorInfo

Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najíždějí více kilometrů

15.1.2015 13:49
Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najíždějí více kilometrů

Nissan uvedl, že evropští majitelé elektromobilu Nissan LEAF ročně urazí o 40 procent delší vzdálenost (16 588 km), než je evropský průměr u vozidel s tradičními spalovacími motory (11 539 km¹).

 

Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km).

 

 

 

Země

Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně (LEAF) Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně (LEAF)

Španělsko

367

19 084

Švédsko

339

17 628

Velká Británie

324

16 848

Norsko

317

16 484

Itálie

305

15 860

Francie

303

15 756

Německo 

279

14 508

 

Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzinových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden. Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně.*

Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.**

Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil. Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. 

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují. Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzinovému vozidlu."

__________________________________________________________________________________________________

*Hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC). Průměrné údaje jsou shromažďovány pouze z vozidel Nissan LEAF registrovaných do systému CarWings (jedná se přibližně o 54 % z celkového počtu prodaných vozidel). Byly použity údaje z období 1. 4. - 30. 9. 2014.

[1] Průměrné údaje jsou vypočítány ze statistik průměrů za rok 2013 pro konkrétní trhy s využitím údajů z Velké Británie, Francie, Španělska, Itálie, Švédska a Norska. Údaje za jednotlivé země byly zaokrouhleny, ale byl zjištěn „evropský průměr". Statistika pro Německo nebyla pro zjištění evropského průměru použita, protože relevantní údaje nejsou k dispozici a uváděné průměrné počty kilometrů jsou pouze odhady. 

**Odhad 2 pence za míli je založen na (i) nočních cenách za elektřinu (podle standardních tarifů společnosti British Gas pro zákazníky platící přímým inkasem platných k 1. květnu 2014, za předpokladu 7 hodin dobíjení za noční tarif a 1 hodiny za denní tarif) a (ii) dojezdu až 124 mil (199 km) při plném dobití (s předpokládanou účinností 95 %). Skutečná spotřeba a dojezd se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy, stavu vozovky, použití klimatizace a dalších faktorech, na které nemá společnost Nissan vliv.

 

Foto:Nissan