Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Potřinácté se ve Stuttgartu sejde svět automobilových klasiků od 7. do 10. března 2013. Po velmi dobře obsazené výstavě v roce 2012 nabral i nadcházející ročník mezinárodního veletrhu oldtimerů opět dobrý kurs a hlásí vynikající stav rezervací.
„Aktuálně se stav přihlášených pohybuje asi o 20 procent výš než ve stejném období loňského roku,“ říká Karl Ulrich Herrmann, organizátor stuttgartského automobilového veletrhu. Vedle tradičních odvětví hlavních automobilových výrobců se na Retro Classics 2013 přihlásilo i několik nových vystavovatelů z restaurátorské a obchodní branže.
Osm tematických hal nabídne skvosty
I potřinácté zůstane stuttgartský veletrh historických vozidel věrný konceptu osmi „tematických hal“ a představí veřejnosti renomované i méně známé klasiky a legendy automobilové historie, stejně jako neoklasiky. Od svého přestěhování do nových výstavních prostor v roce 2008 se stuttgartská přehlídka vozidel stala jednou z nejdůležitějších událostí pro mezinárodní i domácí automobilovou scénu. Na každou z osmi hal – a tím i na celý výstavní areál – je kladen zvláštní důraz. Od předválečných automobilů, přes oldtimery a youngtimery poválečného období, od legendárních závodních automobilů až po klasická auta budoucnosti – pro každého milovníka aut, každého nadšence motorového sportu je v nabídce něco velkolepého.
Historie Horch a 100 let Aston Martin
Na Retro Classics 2013 budou k vidění neobvyklé speciální přehlídky. Příběh automobilového vývoje ukáže speciální výstava August Horch v hale 1, ve které bude vystaveno na 20 vozů Horch. Ve spolupráci s restaurátorem Horch Joachimem Appelem, Horch muzeem Zwickau a Audi muzeem bude představena historie německého výrobce luxusních automobilů od úplně prvních vozů až ke vzniku značky Audi. U příležitosti 100. narozenin Astona Martina se bude slavit na stánku Schwabengarage v hale 1. Britský výrobce sportovních vozů Lionel Martin založil v roce 1913 svůj první podnik s cílem vyvinout silniční závodní vozy. Dodnes jsou automobily značky Aston Martin vyráběny převážně ručně, takže existuje jen několik tisíc exemplářů značky.
Americké vozy a rarity od Delahaye
Milovníci amerických vozů se mohou také těšit - podruhé bude jedna celá hala věnována tématu amerických vozidel z let 1950 až 1980. Aby si nadšenci přišli zcela na své, budou se prezentovat stejnou měrou prodejci i restaurátoři těchto speciálních modelů. Pohled do francouzské automobilové historie umožní hala 4 s neobvyklou přehlídkou francouzských vozidel Delahaye. Émile Delahaye, který se proslavil mimo jiné vývojem motoru V6 s obsahem 2,6 l, patřil ve Francii k průkopníkům automobilové historie. V hale 4 se dále představí exkluzivní italské rarity. Ve spolupráci s veletržní společností Padova zde bude společný stánek italských vystavovatelů s mottem „Made in Italy“.
Klasici rakouské výroby
Absolutní rarity nabídne speciální přehlídka „Klasici z Rakouska“. Patří sem Puch Alpenwagen Typ VIII, léta výroby 1913 až 1923, z něhož byly části vyrobeny v roce 1850. Prezentovaný vůz je jediným dochovaným exemplářem s otevřenou kombi karoserií. Dalšími exponáty jsou Lehner & Dauber Elektromobil R1, rok výroby 1902, Steyr 120 Super Cabriolet, jehož bylo vyrobeno 1 200 kusů. Limuzína Steyr 100 z let 1934 až 1936 s počtem 2 850 kusů. Tento typ auta byl se speciální karoserií využíván jako inspekční vůz při stavbě vysokoalpské silnice. Dr. Max Reisch projel tímto vozem jako první Zadní Indii a Čínu. V rámci přehlídky bude k vidění také Steyr 50 / 55, mezi lidmi láskyplně nazývaný „Steyr-Baby“. V letech 1936 až 1940 jich bylo vyrobeno 13 tisíc kusů. Tento vůz byl rakouským lidovým vozem – dlouho před VW Broukem. Dalšími jedinečnými vozy jsou Steyr XX z roku 1929, jehož byly vyrobeny jen tři kusy tohoto druhu. Lichtenštejnský princ urazil se dvěma těmito vozy – přestavěnými na malé náklaďáky – v roce 1929 12 tisíc kilometrů dlouhou cestu napříč východní Afrikou z Mombasy do Alexandrie. Off-roadový malý terénní nákladní automobil, Steyr Puch 700 AP – Haflinger, vyráběný od r. 1959 do r. 1974, bude na přehlídce rovněž k vidění – v barvách rakouské cukrovinkové společnosti Manner („Manner řezy“). Stejně jako Austro Fiat 1001, rok výroby 1929. Podle tehdejší konstrukčních principů modernější, spolehlivější a ekonomičtější vůz pro každého. Po první světové válce byla poptávka po nákladních vozech velká; Austro Fiat proto v letech 1924 až 1936 vyráběl typ „AFN rychlých náklaďáků“ (AF jako Austro Fiat, N jako normální/standardní provedení). Austro Fiat 1001 pak byl první modelem osobního vozu.
Hoffmann a Küchen / 150 let Červeného kříže
Kdo se zajímá o historii vývoje výkonnějších motocyklových motorů v Německu, ocení speciální výstavu o Jakobovi Oswaldovi Hoffmannovi a Richardu Küchenovi. Jako němečtí inženýři se Küchen a Hoffmann zabývali konstrukcí a výrobou motorů. Za života se Küchen proslavil optickými návrhy motorů a motorem Küchen, závodním motorem V8. S novou konstrukcí motocyklu „Hoffmann Gouverneur“, který původně zkonstruovali Richard Küchen a jeho bratr Xaver, vznikl díky Hoffmannovu inženýrskému umění s novým MP 250-2 po počátečních technických obtížích vyzrálý model. Kromě toho v hale 8 nachystá Červený kříž u příležitosti svého stopadesátiletého jubilea speciální přehlídku zásahových vozidel.
Aukce Oldtimer Galerie Toffen / Švýcarsko
Prvně bude nadcházející Retro Classics v sobotu 9. března místem konání velké aukce švýcarského prodejce klasiků ‚Oldtimer Galerie Toffen‘. SwissAuctioneers nejsou v odvětví klasiků žádným nováčkem. Více než 20 let tento specialista na klasiky úspěšně pořádá několik aukcí sběratelských vozidel ročně. Švýcarští experti povedou napínavou prodejní akci vícejazyčně.
Aston Martin z „Goldfingeru“ v dražbě
Pro aukci v rámci Retro Classics 2013 je plánováno až 60 vybraných klasiků, například Aston Martin DB 5 – (tento Aston Martin je pravděpodobně nejznámějším autem Jamese Bonda a svým vystoupením ve filmu „Goldfinger“ v roce 1964 podstatně přispěl k významu tehdejšího služebního vozu agenta 007), Bizzarini 5300 GT a Cadillac Eldorado Biarritz Convertible rok výroby 1958. Aukce se dále zaměří na klasiky silně poptávané zuffenhausenské automobilky Porsche 911 2.7 RS 1973, Porsche 356 Carrera 2 GT a Porsche 944 Carrera GT 1981. Kabriolety jako Mercedes 320 Cabriolet 1934, Citroen DS 21 Cabriolet, Delahaye 235 M Roadster 1953 s karoserií Chapron, Bugatti typ 49, karoserie Beutler 1931, NSU RS Wankel Spider 1965 poskytnou náhled na kvalitní nabídku.
Obchodníci v hale 6, soukromý prodej na galerii v hale 1
Během veletrhu Retro Classics 2013 bude jedna z osmi velkých hal vyhrazena výhradně prodejcům vozidel. V hale 6, kde své poklady doposud nabízeli a prodávali soukromí prodejci, bude při třináctém vydání stuttgartského automobilového veletrhu probíhat komerční burza vozidel. Soukromí prodejci dostanou vlastní prostor a vystaví v březnu svá vozidla na galerii v hale 1. Po loňských 65 tis. návštěvnících, 1 278 vystavovatelích a 3 000 vystavených vozech na výstavní ploše 100 tis. m2, dá i Retro Classics 2013 nové podněty a mobilizuje návštěvníky z celé Evropy i zámoří. Vystavovatelé, včetně vážených mezinárodních obchodníků, renomovaných restaurátorů a samozřejmě tradičních automobilových výrobců, stejně jako jejich uznávané kluby přijedou do Stuttgartu z mnoha evropských zemí. Vedle klasiků z předválečné a poválečné doby si na Retro Classics přijdou na své také milovníci tradičních autobusů, legendárních nákladních aut a traktorů. Navíc připravil veletrh jako charakteristický rys kategorii „Neo Classics“, klasiky zítřka, tedy koncepční vozy a ručně vyráběná auta z dnešní produkce, která se vyrábí v limitovaných kusových sériích. Retro Night bude setkáním účastníků automobilové scény, aukcí, prodejců a všech mezinárodních účastníků veletrhu. Stuttgartský veletrh historických vozidel se dávno stal místem setkání a povinným termínem pro národní i mezinárodní automobilovou scénu.
Otevírací doba Retro Classics 2013:
Retro Classics je otevřeno od čtvrtka 7. března od 15 do 19 h, v pátek 8. března od 10 do 19 h, v sobotu a neděli 9. / 10. března od 9 do 18 h. Ve čtvrtek při ukázkovém dnu budou haly otevřeny speciálně pro novináře a návštěvníky, kteří chtějí nákladné exponáty obdivovat v klidu.