Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupina Renault oznámila navýšení prodejů již třetí rok po sobě. V roce 2015 došlo k celosvětovému nárůstu registrací osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel skupiny Renault o 3,3 % na celkový počet 2,8 milionů vozidel.
Celosvětový tržní podíl skupiny je nyní 3,2 %. Renault zůstává francouzskou značkou číslo jedna na světě a Dacia pak vytvořila nový prodejní rekord.
Skupina i nadále těží z dynamického vývoje evropského trhu (+9,4 %) a zaznamenala 10,2% nárůst registrací na 1 613 499 vozidel s tržním podílem 10,1 %. Mimo Evropu si skupina i přes ekonomickou krizi v Rusku a Latinské Americe udržela své postavení a zaznamenala nárůst tržních podílů v Africe, na Blízkém Východě, v Indii a v oblastech Eurasie.
V Evropě na trhu osobních vozidel si Renault udržel své postavení v oblasti městských vozidel díky úspěchu Clia a Capturu. Nově uvedené vozy také podněcují poptávku - již bylo prodáno 49 016 vozidel Kadjar, registrováno bylo 20 930 nových vozů Espace. V segmentu lehkých užitkových vozidel si Renault zachoval své postavení leadera s počtem 269 203 registrací (+16,9 %).
Deset let po svém evropském debutu zaznamenala značka Dacia v roce 2015 další nárůst registrací (+3,6 %) a rekordní prodeje ve výši 374 458 vozů.
Renault je také vedoucí značkou na evropském trhu v oblasti elektromobilů. Prodeje sklupiny rychle rostou (+49 %) na 23 086 vozidel (bez modelu Twizy). ZOE se stává leaderem na trhu osobních automobilů s 18 453 registracemi v průběhu roku 2015 (+68 %).
V České republice Renault v roce 2015 navýšil své prodeje o 29 % a značka Dacia o 13 %. Celkový prodej značky Renault v České republice v roce 2015 představuje 9 857 vozidel; u značky Dacia pak 11 074 prodaných vozů.
V roce 2016 se očekává nárůst globálního trhu o 1 až 2 % vůči roku 2015. Evropský trh by měl také růst o 2 %. Na mezinárodní úrovni skupina Renault očekává, že brazilský a ruský trh budou nadále klesat o 6 %, resp. 12 %. Oproti tomu Čína by mohla růst o 4 % až 5 % a Indie o 8 %.
Foto:Renault