Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Dvacet let po premiéře modelu Twingo přichází Renault se třetí generací malého městského vozidla se specifickým vzhledem ve čtyřech barvách a celou řadou inovací.
Stejně jako původní verze se také nové Twingo představuje prostřednictvím palety čtyř barevných odstínů „pop“, které přímo podporují optimistickou osobnost vozu: pastelová modrá, červená, žlutá a bílá. „Twingo’s spirit is back!“ (duch Twinga je zpět). Originální konstrukce propůjčuje Twingu jeho vlastní siluetu a sympatickou fyzionomii. Se svou krátkou kapotou a velkým vnitřním prostorem slibuje agilitu a prostornost. S délkou pouhých 3,59 m nabízí Twingo kompaktní rozměry. Jeho kola odkloněná do čtyř rohů a krátké nosníky umožňují rekordní rozměr 2,49 m, který je zárukou velkého vnitřního prostoru. Díky konstrukci s motorem vzadu - je agilní s poloměrem otáčení 8,65 m; nabízí o 22 cm v interiéru navíc, přičemž jeho vnější rozměr je kratší o 10 cm; je praktické díky svým pěti dveřím, chytrým úložným prostorám, zcela rovné podlaze a neočekávané ložné délce 2,20 m; nabízí dobrý výhled vpřed kombinovaný se zvýšeným sedadlem řidiče, což je přednost, která je obzvlášť cenná v městském prostředí.
Pod podlahou zavazadlového prostoru se nachází tříválcový zážehový motor (atmosférický nebo turbo). Nové Twingo je městské vozidlo s dvojí multimediální nabídkou v podobě rádia R & G0 s připojením prostřednictvím chytrého telefonu a systému R-Link.
Přední část se vyznačuje identifikačními prvky značky s logem umístěným na černém podkladu. Vůz potvrzuje svoji osobnost žebrovanou kapotou a dvěma bloky světel rozšířenými o směrová světla ve formě víček. Tento pohled doplňují dvě kulatá světla pro denní svícení se čtyřmi světelnými body. Celou sestavu zakončuje široký vstup vzduchu v dolní části, který zároveň podtrhuje výrazný vzhled nového Twinga.
Linie sloupků se odvíjí od směrových světel a pokračuje podél celé karoserie až po záď. Tato stylová linie, která je nejvýraznější na úrovni podběhů kol a zejména vzadu, dává Novému Twingu charakteristický vzhled a robustní výraz. Zapuštěné kliky zadních dveří vytvářejí iluzi třídveřového modelu. Nicméně Nové Twingo poprvé ve své historii nabízí také pět dveří. Dle verze jsou jeho rozměry zvýrazněny pomocí stripingu, který podtrhuje dynamiku a robustnost siluety. Zapuštěná zadní světla jsou pokračováním tvaru sloupků. Vypadají, že jsou plnou součástí proskleného víka zavazadlového prostoru.
Tvar čelních světlometů a výrazné sloupky v zadní části, jakož i design víka zavazadlového prostoru jsou odrazem charakteristických prvků modelu R5 Turbo, legendárí sportovní verze s motorem vzadu. Některé grafické prvky určené k personalizacím Twinga vycházejí právě z tohoto dědictví.
Dostupnost, dojem prostornosti a panoramatický výhled zaručuje vysoké sedadlo řidiče. Díky své krátké kapotě a velkému čelnímu oknu nabízí Nové Twingo s předním vertikálním úhlem 12 stupňů dobrý výhled.
Nové Twingo, to je v porovnání s Twingem o 22 cm více od palubní desky po víko zavazadlového prostoru a o 10 cm kratší délka. Zkrácením kapoty se uvolnil prostor vpředu a zvětšil se prostor pro cestující. Díky rozvoru 2,49 m (+13 cm) je velký prostor jak vpředu, tak i vzadu, zejména pak v oblasti kolen.
Zavazadlový prostor
Rovná podlaha, zadní sedadlová lavice sklopná v poměru 50:50 s dalšími úložnými prostory nebo sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku - prostor Twinga lze upravit dle potřeby. Nad motorem se nachází zavazadlový prostor pravoúhlého tvaru, který nenarušují podběhy kol. Ploché dno se nachází v ideální výšce pro nakládání. Opěradla zadního lavicového sedadla lze sklopit jedním pohybem v poměru 50/50, čímž vznikne rovné dno o délce 1,35 m. Sklopné je i sedadlo spolujezdce, které pak nabízí ložnou délku 2,20 m, což je o 22 cm více než Twingo. Vynikající výkon u vozidla o délce pouhých 3,59 m.
Umístit motor vzadu
Volba konstrukce s motorem vzadu představuje pro nové Twingo řadu výhod. Inovace spočívala v umístění moderních motorů do menších prostor. To si vyžádalo kompletní změnu konstrukce motoru, aby ho bylo možné natočit o 49°, snížit jeho výšku a zachovat velký zavazadlový prostor. Twingo je vybaveno dvěma motory poslední generace.
Zcela nový atmosférický motor SCe 70, atmosférická verze řady TCe. Se svým výkonem 70 k se atmosférický motor o objemu 999 cm3 jeví jako velmi pružný pro použití v městském provozu díky velmi včasné dostupnosti točivého momentu, a to již od 1 000 1/min. Tento motor nejnovější generace je levný a hospodárný a bude dle zemí nabízen s funkcí Stop&Start, nebo bez ní.
Motor Energy TCe 90°s dynamickým temperamentem pro radost. Tento turbo motor o objemu 898 cm3 má rychlou odezvu již při nízkých otáčkách a díky svému výkonu 90 k a točivému momentu 135 N.m poskytuje příjemný zážitek z řízení. Turbodmychadlo bylo speciálně vyvinuto pro Twingo a je vybaveno elektrickým waste gate pro lepší poměr mezi výkonem a spotřebou. Motor Energy TCe 90 obsahuje technologii Stop&Start a splňuje emisní normu Euro 6.
Interér
Vnitřní prostor je široce otevřen směrem ven s vysokým sedadlem řidiče a velkým čelním oknem, které nabízí rekordní výhled dopředu (12 stupňů). Místo řidiče je hravé a dynamické se sportovním kokpitem a volantem (připomíná okvětní lístek PLAY).
Přístrojová deska se vyznačuje jednoduchými tvary. Konzole lemovaná širokým bílým pásem s designem „golfového míčku“ nebo „hladkého laku“ sdružuje všechny přístroje: velký otáčkoměr, nyní umístěný proti řidiči, jakož i centrální displej. Tento pás doplňuje styl palubní desky a je k dispozici v modré, bílé, černé nebo červené barvě.
Sedadla s integrovanými opěrkami hlavyse vyznačují grafickým a čistým designem prostřednictvím barevných lemů (červené, modré, šedé), které zvýrazňují tvary a kontinuitu sedáku až po opěradlo.
Harmonie interiéru je vystavěna na kontrastu černé a bílé. Pás přístrojové desky, dekorační prvky na volantu, výdechy vzduchu a panely dveří jsou opatřeny bílým povrchem uvnitř černě laděného interiéru. Jsou vzájemně sladěny a vytvářejí dynamický celek. Nové Twingo umožňuje výběr ze tří barev čalounění sedadel a loketních opěrek: modrá, šedá nebo červená s barevnými prvky, které umocňují osobitost vnitřního prostoru. Rovněž je k dispozici sportovnější vzhled v černé barvě s červenými dekoracemi a sedadly čalouněnými v umělé kůži / tkanině.
Dvojí nabídka konektivity
Díky aplikaci R & GO, která je zákazníkům Twinga k dispozici ke stažení zdarma, se chytré telefony připojí automaticky k rádiu. Poté zobrazí menu se čtyřmi ikonami, jejichž rozměry umožňují okamžitou vizuální identifikaci s intuitivní ergonomií a funkcemi určenými k používání v automobilu:
1- navigace 3D (Copilot Premium),
2- telefon (kontakty, Bluetooth…),
3- média (internetová rádia, audio identifikace skladeb a interpretů),
4- palubní počítač vozidla (Renault Driving eco2, rozšíření informací přístrojové desky, e-guide).
Rádio R & GO se dodává s univerzálním držákem pro upevnění na palubní desku, do kterého se upevní chytrý telefon ve výšce očí. Aplikace R & GO je k dispozici ve verzi Android a iOS a funguje také v režimu tablet.
Tuto nabídku doplňuje poslední verze integrovaného multimediálního systému R-Link, „R-Link Evolution“, který nyní nabízí dotykovou obrazovku (možnost přiblížení a procházení) a digitální rádio (v závislosti na trhu).
Personalizace
Díky široké nabídce barevných odstínů, stripingů a designů interiéru se Twingo přizpůsobí osobnosti každého: ať už „muže“ nebo „ženy“, ladění „zen“ nebo „sport“ nebo také „klasika“ s grafikami inspirovanými modelem R5 (hry linie a pruhů). Zákazník si tak může Twingo individualizovat prostřednictvím vnějších a vnitřních dekoračních prvků, které jsou barevně sladěny s barevnými odstíny karoserie.
Vnější dekorační prvky: tělesa vnějších zpětných zrcátek, linie masky chladiče a boční lišty.
Vnitřní dekorační prvky: pás, výdechy vzduchu, prvky na volantu.
Twingo lze rovněž personalizovat prostřednictvím nabídky ráfků z lehkých slitin o velikosti 15 a 16 palců. Nabízí také velkou elektrickou plátěnou střechu, která zaručuje úžasný výhled na město.
Úložné prostory
Inovativní koncepce byla pokřtěna Flexicase a umožňuje vybavit Twingo úložnými prostory upravenými v souladu s používáním: síť pod zadním lavicovým sedadlem, přihrádky na zadních dveřích s háčkem na tašku, konzola mezi předními sedadly, vyjímatelná schránka pod středovou konzolou a také různé typy přihrádek před spolujezdcem … Celkem představují úložné prostory přídavný objem 52 litrů.
Renault a Daimler - plodné partnerství
V roce 2008 začínají inženýři Renaultu při vytváření budoucího Twinga od nuly. Je to těžký úkol a očekávání jsou vzhledem k ekonomickému modelu Twingo, který symbolizuje jak inovační duch, tak i průlom značky Renault, vysoká. Cíl: vytvořit malé prostorné a agilní vozidlo s co nejmenšími vnějšími rozměry. U firmy Renault se již rodí myšlenka umístit motor v zadní části, avšak náklady na vývoj jsou příliš vysoké. Renault tudíž oslovuje společnost Daimler, která v té době přemýšlí o svých budoucích dvoumístných a čtyřmístných smartech. V dubnu 2010 je podepsáno dohoda, na základě které je oficiálně spuštěn společný projekt plný synergií.
Technické údaje:
Rozměry:
Délka: 3,59 m
Šířka: 1,64 m
Výška: 1,55 m
Úhel výhledu vpředu: 12,1 stupňů
Poloměr otáčení: 8,65 m
Rozvor: 2,49 m
Prostor pro kolena: 13,6 cm
Maximální ložná délka: 2,20 m
Úložné prostory: 52 litrů
Motory:
SCe 70: atmosférický tříválec, objem 999 cm3 – 70 k
TCe 90: tříválec s turbem, objem 898 cm3 – 90 k