MotorInfo

Renault Trucks – MKR Technology se zlatým pohárem

16.10.2012 08:17
Renault Trucks – MKR Technology se zlatým pohárem

Poslední  11. podnik FIA Evropského poháru tahačů 2012 v Le Mans zakončil letošní sezonu a přinesl týmu Renault Trucks – MKR Technology cenné vítězství v kvalifikaci týmů.

Poslední závodní víkend sezony v Le Mans přinesl chvíle napětí a divácky mimořádně zajímavých okamžiků. Zatímco německý pilot Hahn si obhajobu svého titulu zajistil hned úvodním závodem, tým Renault Trucks - MKR Technology si musel počkat do posledního závodu. Až po něm bylo možné zkonstatovat, že letošní rok byl, co do individuálního umístění pilotů, totožný s předchozí sezonou. Letos ovšem je důvod i k mimořádným oslavám, neboť týmu Renault Trucks – MKR Technology se podařilo získat „pohár konstruktérů“.

Už dlouho před závěrečným víkendem bylo jasné, že první dvě místa si rozdělí   Němec Hahn a Španěl Albacete. Piloti  Renault Trucks - MKR Technology hodlali zaútočit na tři následující pozice. V Le Mans se to téměř povedlo, přestože víkend nezačal zrovna nejlépe. Vůbec poprvé se z kvalifikace do super pole nedostal Adam Lacko, který v silném dešti zajel až v třináctém nejlepším čase. Nejrychlejší byl Španěl Albacete, ale i přesto ho Hahn v závodě dokázal předjet. Výborný úvod závodu měl Adam Lacko, který se z původní třinácté příčky dostal během několika zatáček až na šestou, ale kolize s domácím Lachézem přinesla problémy s řízením a Adam Lacko byl nucen závod předčasně ukončit.  Markus Bösiger dojel na čtvrtém místě a Markus Oestreich šestý. Z pódia se mimo vítězného Hahna radoval druhý Vršecký a třetí Anthony Janiec.

Pódiová místa týmu Renault Trucks – MKR Technology nepřinesl ani sobotní večerní hendikepový závod. Markus Oestreich dojel na čtvrtém místě a Markus Bösiger po střetu s Lachézem závod nedokončil. Lachéze tak během jediného dne vyřadil dva piloty týmu Renault Trucks – MKR Technology. Hendikepovou jízdu nakonec vyhrál Maďar Kiss před stříbrným Janiecem a bronzovým Makinenem. Lacko opět ukázal svoji bojovnost, když se z posledních míst na startu dostal až na finální osmou příčku.

Ze soboty na neděli měli mechanici týmu Renault Trucks – MKR Technology  nejvíce práce na Bösigerově závodním speciálu, který měl zničenou zadní nápravu. Za bezesnou noc se jim ale Markus Bösiger hned odvděčil. V nědělním  super pole zajel nejrychlejší čas, čímž si vyjel nejlepší možnou startovní pozici. Na startu vedle něj stál kolega Markus Oestreich. Třetí z trojice Adam Lacko vyjížděl z páté příčky. Hlavní závod kvůli silnému dešti byl rozjetý až po dvou zaváděcích kolech. Brzy se na čelo probojovalo trio týmu Renault Trucks – MKR Technology. I když to vypadalo na historicky druhý tripl, takovou událost okruh v Le Mans nakonec nezažil. Maďar Kiss v jedné ze zatáček narazil do Markuse Oestreicha a tým připravil nejen o tři piloty na stupních vítězů najednou, ale Markuse Oestreicha o celkový bronz.  Oestreich to maďarskému pilotovi nakonec vrátil, takže penalizace na sebe nenechaly dlouho čekat. Závod suverénně vyhrál Markus Bösiger a stříbro získal Adam Lacko.

Nedělní hendikepový závod byl poslední možností jak získat body, ale to už na nejlepší trojici nemělo vliv. Nejvíce byl sledován souboj o celkovou pátou příčku mezi Bösigerem a Vršeckým, kteří měli stejný počet bodů. Dlouho to vypadalo, že všechny tři tahače týmu Renault Trucks -  MKR Technology budou v konečné kvalifikaci seřazeny za sebou. Nakonec závod vyhrál Maďar Kiss před Janiecem a bronz získal  Adam Lacko. Letošní sezonu ovládl Hahn před Albacetem a bronzovým Adamem Lackem. Za ním skončil Markus Oestreich, následovaný  Vršeckým. Pouhé dva body za ním zaostal Markus Bösiger, takže do následující sezony se čísla elitní šestice nezmění. Po roční pauze se vítězství v kvalifikaci týmů opět vrátilo do rukou Maria Kresse a celého týmu Renault Trucks – MKR Technology.