Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Renault potvrzuje svou vášeň pro automobilové závody a představuje Renault Sport R.S. 01 – závodní vozidlo s neobyčejným stylem a nestandardními výkony.
Renault Sport R.S. 01 má podobně jako všechna vozidla Renault navržená pod vedením Laurense van den Ackera zvýrazněný vystouplý kosočtverec, který je neoddělitelnou součástí přední části vozidla. Úctyhodná šířka 2 000 mm při výšce 1 116 mm je zvýrazněna charakteristickými LED světlomety pro denní svícení umístěnými podél kanálů chlazení brzd. Uprostřed masky je nasáván vzduch a je veden přídí podvozku k oběma chladičům vody. Mohutná lamela, která přivádí vzduch do spodního rozdělovače, a stupňovitě uspořádaný plochý spodek vylepšují aerodynamiku v přední části vozidla. Obě žebra umístěná na boku nárazníku vytvářejí víry, které omezují turbulence otáčejících se kol.
Snížený profil, který je zvýrazněný běžným grafickým motivem světlometů s postranními otvory pro vstup vzduchu, je charakteristický pro vozidla GT se zadním středovým motorem. Nevyrovnanost převisů je způsobena architekturou vozidla a optimalizovaným rozložením hmotností. Zasklení protažené až ke křídlu a zakřivený tvar zadní části zdůrazňují nekompromisní vzhled. Svými zaoblenými tvary se Renault Sport R.S. 01 hlásí ke konceptu vozidla DeZir představeného v roce 2010. Designer Akio Shimizu se v přípravné studii rovněž inspiroval Renaultem Étoile filante (Padající hvězda) – sběratelem rekordů, který v roce 1956 překonal na solném jezeře v Bonneville rychlost 300 km/h.
Proud čerstvého vzduchu vedený spodním rozdělovačem vyúsťuje do extraktorů umístěných v zadní části předních kol. Jejich reliéf se podél dveří mění a přetvoří se na přívodní kanály výměníků tepla. Tyto komponenty umožňují optimální ochlazení turbokompresorů.
Propracovaná aerodynamika umožňuje Renaultu Sport R.S. 01 dosáhnout výjimečných výkonů, překonat vozy kategorie GT3 a přiblížit se vozům DTM. Hodnoty Cy (součinitel vztlaku) a Cx (součinitel odporu) jsou podobné jako u Formule Renault 3,5. Aerodynamický přítlak 1,7 tun při maximální rychlosti 300 km/h odpovídá přítlaku Formule Renault 3,5, která je referenčním monopostem závodu World Series by Renault.
Technické parametry Renaultu Sport R.S. 01 odpovídají jeho vzhledu. Karbonová konstrukce, která zajišťuje pilotovi velkou bezpečnost, se může pochlubit hmotností pouhých 1 100 kg. Motor Nismo V6 3,8 l biturbo s výkonem přes 500 k umístěný v zadní středové poloze je spojen se sedmistupňovou sekvenční převodovkou Sadev. Renault Sport R.S. 01 spolu s karbonovými brzdami a specifickými pneumatikami Michelin soustřeďuje veškeré odborné znalosti divize Renault Sport Technologies.
Renault Sport, který již 40 let organizuje automobilové závody, prochází s Renaultem Sport R.S. 01 novou etapou a otevírá nový prostor pro soutěžení zákazníků a pro odhalení mladých talentů mezi piloty a amatéry. Tento nový závodní vůz se bude vyvíjet na míru v rámci šampionátu Renault Sport Trophy. Tato monotypová série, která bude od roku 2015 součástí šampionátu World Series by Renault, vytvoří nové odvětví otevřené posádkám „Pro-Am“, které bude považováno za opravdový můstek k šampionátům GT, DTM, ELMS a WEC.
Technické parametry – Renault Sport R.S. 01*
PODVOZEK |
|
TYP |
Karbonová konstrukce a bezpečnostní ocelová klec Dallara |
Bezpečnost |
Konstrukce, bezpečnostní klec a deformovatelné prvky splňující normy FIA LMP1 2014, výsuvný sloupek řízení, sedadlo Sabelt splňující normu FIA 8862/2009 |
KAROSERIE |
Kompozitní materiály |
Aerodynamické prvky |
Lamela a přední rozdělovač, stupňovitě uspořádaný plochý spodek, difuzor a zadní křídlo |
MOTOR |
|
TYP |
Nismo V6 - 24 ventilů – 3 799 cm3 |
Umístění |
podélně v zadní středové poloze |
Plnění |
Vstřikování – 2 turbokompresory |
Maximální výkon |
> 500 k |
Maximální točivý moment |
> 600 N.m |
Nejvyšší otáčky |
6 800 1/min |
Elektronické řízení |
Pectel SQ6M se řízením prokluzu |
Získávání dat |
Cosworth ICD Pro |
PŘEVOD |
|
TYP |
Pohon zadních kol |
Převodovka |
sekvenční sedmistupňová Sadev + zpětný chod |
Řazení |
XAP poloautomatické s pádly na volantu |
Diferenciál |
S omezeným prokluzem |
Spojka |
ZF Race Engineering s dlouhou životností a zařízením proti blokování. |
NÁPRAVY A ZAVĚŠENÍ |
|
Zavěšení |
Dvojitá trojúhelníková ramena nad sebou + tlačné tyče |
Tlumiče |
Öhlins, obousměrné nastavitelné |
Brzdy |
Karbonové kotouče PFC Brakes 380 mm, šestipístkové třmeny, systém ABS Bosch |
Řízení |
Hydraulický posilovač |
KOLA |
|
Ráfky |
Braid s centrálním upevněním |
Pneumatiky |
Michelin 30/68 x R18 (přední) a 31/71 x R18 (zadní) |
ROZMĚRY, HMOTNOST |
|
Délka |
4 710 mm |
Šířka |
2 000 mm |
Výška |
1 116 mm |
Rozvor |
2 744 mm |
Přední / zadní rozchod |
1 675 / 1 624 mm |
Palivová nádrž: |
150 litrů |
Hmotnost |
< 1 100 kg |
* S výhradou ověření probíhajícími testy.
[2]CFD:Computational Fluid Dynamics (výpočet dynamiky kapalin)
[3] Technický dozor nad závodními vozy Renault Sport Technologies