Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V roce 2013 Renault SAS investoval v rámci své sponzorské politiky 12 milionů euro. Značka Renault se zapojuje do občanských aktivit i v České republice.
„Žádná velká firma se nemůže zaměřovat pouze na své hospodářské výsledky, aniž by se zabývala tím, co se děje kolem ní. Je naší odpovědností a naším zájmem zapojit se jak do výzev v oblasti životního prostředí, tak i do společenského a sociálního života zemí, kde působíme,“ řekl Carlos Ghosn, prezident a generální ředitel skupiny Renault.
Skupina Renault se tak zapojila, přímo nebo ve spolupráci s partnerskými sdruženími, do téměř 330 občanských aktivit v 36 zemích, a to zejména v oblasti zvyšování povědomí o bezpečnosti silničního provozu a začleňování mobility, výchovy a rovných příležitostí. V roce 2013 Renault investoval 12 milionů euro do 330 aktivit, přičemž 75 % bylo ve formě finančních darů a zbývající část jako sponzorství dovedností nebo v naturáliích (vybavení, vozidla atd.).Tyto aktivity jsou v souladu se čtyřmi směry strategie sociální odpovědnosti podniku:rozmanitost (9 %), výchova (39 %), bezpečnost (26 %), udržitelná mobilita pro všechny (13 %) a jiné (13 %).
Zeměpisně bylo 56 % aktivit určeno pro evropský region (Francie), 27 % pro americký region, 5 % pro asijsko-tichomořský region, 2 % pro euroasijský region a 10 % pro evropsko-středomořský a africký region.
Za účelem shromažďování podnětů pro podporu projektů obecného zájmu, solidarity a občanské angažovanosti vytvořil Renault na svých internetových stránkách speciální portál. Přihlášku mohli podat nevládní organizace, sdružení, dobrovolníci, ale také zaměstnanci společnosti Renault. Všechny podněty byly prozkoumány a poté vybrány členy výboru sponzorství Renault tvořeného zástupci zaměstnanců, právního oddělení, oddělení pro komunikaci, oddělení pro sociální odpovědnost podniku (RSE) a zástupci jednotlivých regionů. V roce 2013 bylo shromážděno přibližně 300 podnětů pro podporu projektů ve Francii nebo na mezinárodní úrovni.
Renault ČR, a.s. partnerem nadačního fondu IMPULS a 24 hodinového maratonu s roztroušenou sklerózou
Nadační fond Impuls kromě výzkumu a osvěty financuje rehabilitační projekty, které prostřednictvím psychoterapie a fyzioterapie pomáhají zlepšit zdravotní stav a kvalitu života pacientů, přispívají k oddálení progrese onemocnění a k udržení schopnosti pacientů déle se účastnit pracovního a společenského života. Fond pořádá osvětové kulturní a sportovní akce. Jednou ze sportovních akcí je MaRS - Maratón s roztroušenou sklerózou - projekt, který byl iniciován samotnými pacienty, kteří si sami uvědomili potřebu fyzické aktivity. Jeho ideou je týmový duch. Maraton organizuje Nadační fond IMPULS, který jako jediný v České republice podporuje léčbu pacientů s roztroušenou sklerózou (RS).
"Akce má upozornit na problémy spojené s touto neprobádanou nemocí, jejíž léčba je nákladná, ale pro pacienty životně důležitá," uvedla Jana Vojáčková, výkonná ředitelka Nadačního fondu IMPULS. Jako v minulých letech i letos akci svojí aktivní účastí podpořili například herci Jan Čenský a Tereza Brodská, zpěvačka Hana Robinson, manželé Jana Boušková a Václav Vydra, fotbalová legenda Ivan Hašek a basketbalisté Ilona Burgrová a Pavel Miloš nebo Miroslav Hrabě.
K maratonu v Praze se formou štafety připojilo dalších 10 měst z celé republiky. Celkem odcvičilo v ČR 601 osob, z nichž přes 280 v Praze.
Finanční výtěžek maratonu bude využit k nákupu rehabilitačních pomůcek pro pacienty s RS. Společnost Renault je nejen sponzor projektu, oficiální dopravce celé akce, ale také aktivní účastník maratonu s RS.
AKTIVITY RENAULTU VE SVĚTĚ, PŘÍKLADY Z PRAXE:
- Jižní Korea: čerpací stanice školicí v oblasti ekojízdy iniciované společností Renault Samsung Motors.
- Francie: minibus pro zaměstnání na Martiniku. Je reakcí na nedostatek mobility pro mladé lidi bez zaměstnání, v tomto departementu je 47% nezaměstnanost mezi lidmi mladších 30 let.
- Argentina: „Kontroluj, co piješ“ – akce zvyšující povědomí o rizicích souvisejících s alkoholem za volantem.
- Nizozemsko: Elektromobily a bezpečnost slabozrakých osob. Elektromobil je dán k dispozici do školy pro slepecké psy, aby se seznámili s tichým provozem elektromobilů v silniční dopravě.
- Brazílie: dobrovolníci z řad zaměstnanců společnosti Renault do Brasil renovovali mateřskou školu.
- Rusko: „Profesní začátky“ – společnost Renault Russie poskytuje studentům ve věku 14 až 18 let pomoc v oblasti volby povolání.
- Francie: dar vozidla pro vzdělávací účely nadaci nemocnice Sainte-Marie pro školení zaměstnanců pro přepravu invalidních vozíků vozem.
- Kolumbie: léčba sportem. Renault Sofasa sponzoruje družstvo vodního póla 30 dívek, obětí domácího násilí nebo podvýživy.