MotorInfo

Renault představuje KADJAR

4.2.2015 13:36
Renault představuje KADJAR

Posílen úspěchem modelu Captur, pokračuje Renault ve své ofenzivě do světa crossoverů představením vozu Renault Kadjar, prvního crossoveru segmentu C.

Po modelu Renault Koleos byl druhým vozem v řadě crossoverů Renault model Captur. Úspěch na sebe nenechal čekat - tento městský crossover s výraznou osobností se v Evropě v roce 2014 umístil v čele prodeje crossoverů segmentu B s 178 000 registracemi. Renault se rozhodl pokračovat ve své ofenzivě v tomto segmentu a s modelem Kadjar, který je větším bratrem modelu Captur, rozšiřuje svoji nabídku crossoverů. 

Skupina Renault je přítomná ve 128 zemích a v roce 2014 prodala po celém světě 2 712 432 vozidel. Díky své mezinárodní strategii nyní Renault prodává 46 % svých vozidel mimo Evropu (v roce 2010 to bylo 37 %). V roce 2014 bylo každé páté prodané vozidlo crossover, přičemž podíl na trhu činil v Evropě 23 % a v Číně 26 %. Tento segment tak představuje pro hlavní trhy, na které se expanze skupiny zaměřuje, skutečnou vstupní bránu.

Kadjar se vyrábí v závodě Palencia, který v současné době vyváží 83 % své produkce, a to do více než 50 zemí pěti kontinentů. Kadjar se začne prodávat v Evropě, včetně české republiky, na začátku léta 2015, poté ve většině zemí Středomoří a v Africe.

Kadjar bude prvním vozidlem Renault vyráběným v Číně. Čína, která v roce 1999 zaznamenala prodej 600 000 vozidel, je nyní prvním světovým trhem s více než 20 miliony kusů prodaných v roce 2014. V prosinci 2013 oznámila skupina Renault vytvoření joint-venture se společností Dongfeng a zahájila výstavbu ve Wuhan, což je závod o počáteční kapacitě 150 000 vozidel.

Crossover s DNA značky Renault využívající společnou platformu Aliance

Strategické partnerství s datem 1999 mezi společnostmi Renault a Nissan prodalo v roce 2014 8,4 milionů vozidel v téměř 200 zemích světa a činí z Aliance 4. největší automobilovou skupinu světa. Renault a Nissan zintenzivnily spolupráci v roce 2014 vymezením oblastí konvergence zahrnující čtyři funkce: nákup, lidské zdroje, výrobu a logistiku, jakož i inženýrství. Každá z těchto čtyř funkcí je pro navýšení účinnosti řízena společným managementem. Pokud jde o inženýrství, jedním z prioritních cílů je vývoj společných platforem. Renault KADJAR dnes využívá výhod vzešlých z této spolupráce spočívajících na platformě sdílené oběma konstruktéry.

Projekt CMF (Common Module Family) je založen na vývoji široké řady vozidel s četnými společnými prvky a komponenty. Tento přístup umožňuje snížit náklady díky výrobě celé řady modelů na základě omezeného počtu komponent. Tyto úspory jsou reinvestovány do vozidel, jež jsou atraktivnější díky funkcím a výbavám, které zákazníci očekávají. Projekt CMF se skládá ze tří segmentů: CMF-A pro malá vozidla, CMF-B pro střední vozidla a CMF-C/D pro největší vozidla. Renault Kadjar využívá platformu CMF C/D Aliance Renault-Nissan, která vzešla ze čtyřletého společného vývoje. Na její výrobě se podílely Renault a Nissan, přičemž Renault přispěl svým know-how v oblasti koncepce a výroby zadních tlumičů a převodovek. Platforma CMF C/D se osvědčila už u 3 vozidel Renault a Nissan a je důkazem odborných zkušeností Aliance v segmentu crossoverů.

 

Synergie mezi společnostmi Renault a Nissan umožňují sdílení maximálního počtu neviditelných dílů (např. blok motoru, architektura navigačního systému…), přičemž jsou respektovány identity, design a výbavy každého z partnerů Aliance.


Renault Kadjar je crossover segmentu C, na pomezí světů SUV, hatchbacků  a kombi. Sdílí DNA koncepčního vozidla Captur a kousek koncepčního vozidla DeZir. Captur ztělesňuje okvětní lístek „Explore“ strategie Renault. Svět, který evokuje dynamiku, robustnost a dobrodružství, zatímco DeZir, koncepční vozidlo vzešlé z okvětního lístku „Love“, přináší emoci a smyslnost. Kadjar je navíc představován v barevném odstínu červená Flamme, což je barva vozidel vyzývajících k vášni. Tento velký bratr modelu Captur přináší novou nabídku ve světě crossoverů díky svému jedinečnému designu, který je zcela odlišný od aktuálních ztvárnění tohoto segmentu. Renault Kadjar má kompaktní rozměry (délka 4,45 a šířka 1,84 m), které spolu s výškou 1,60 m podtrhují dynamičnost vozu. Světlá výška má hodnotu 190 mm, díky čemuž Kadjar zvládn i vyjeté stezky.

Mřížka sání vzduchu je velmi strukturovaná a přidává čelní masce vozidla na síle, zatímco přední a zadní kryt podvozku, typický pro SUV, svědčí o charakteru dobrodruha. Velká kola 690 mm spolu s ráfky až o velikosti 19 palců, dle verze, podtrhují sportovní ladění modelu. Ochranné panely ve spodní části dveří představují ochranu proti nárazu a zároveň umocňují celkový vzhled vozidla. Černé lemy blatníků zajišťují kontinuitu se spodkem vozidla a směřují ho ještě více do světa dobrodruhů. Střešní nosiče kolejnicového typu v eloxovaném hliníku podtrhují dobrodružnou povahu modelu Renault Kadjar a zvýrazňují dynamiku jeho profilu.

Světelná LED lišta (Light Emitting Diode) ve tvaru „C“ předních světel denního svícení přidává vozidlu na statusu a odlišnosti. Tento tvar propůjčuje modelu Renault Kadjar silnou světelnou identitu, která je jak emblematická, tak i technologická. Průběžná chromovaná lišta v oblasti světel obohacuje vozidlo opticky.

Vzadu vytváří shodný moderní tvar světel světelnou stopu,která je stejná jako u koncepčního vozidla Captur. Renault Kadjar nabízí koherentní a rafinovaný design krytů vnějších zpětných zrcátek a klik dveří v barvě karoserie pro všechny verze. Přítomnost chromu v lemech oken, světel denního svícení a spodních ochran karoserie umocňuje u tohoto crossoveru kvalitu vzhledu a robustnost.

 

Kadjar nabízí propracovaný a kvalitní interiér, který je v souladu s designem exteriéru. Vůz je vybaven palubní deskou příjemnou na dotek a vyznačující se vysokou kvalitou díky použití pěnových materiálů.Design řadicí páky je výrazný a expresivní a podtrhuje sportovní charakter, ale současně je díky jemným a třpytivým prvkům rafinovaný. Pevná skleněná střecha o ploše 1,4 m2 přináší do interiéru rovnováhu a světlo.Osobnost vozu je výrazná v jeho exteriéru i interiéru. Nabízí jedinečný styl a vysokou úroveň komfortu, přičemž si zachovává silnou expresivitu.

Kadjar je dispozici ve verzi 4x4 a 4x2, doma je na cestách i ve městě

Kadjar spojuje vlastnosti SUV, kombi a hatchbacku a navíc kompletní DNA a design značky Renault. Řidičům prahnoucím po úniku a komfortu nabízí zážitek z intuitivního řízení a života na palubě. K dispozici je systém pohonu 4x4, který nabízí vylepšenou mobilitu. Tři režimy (Auto, LOCK a 2WD) umožňují zvolit ideální nastavení.

Ve verzi s pohonem 2 kol nabízí funkci Extended Grip zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“, které si poradí s blátem a pískem na silnici a umožňují kvalitnější adhezi.

Zvýšená světlá výška 190 mm, jakož i nájezdový a přejezdový úhel 18 a 25° zaručují schopnost zvládnout i jízdu v terénu. Přední a zadní kryt podvozku chrání spodek vozidla, zatímco prahová lišta zavazadlového prostoru z nerez oceli ho hrání před znečištěním.

Vnitřní modularita je jednoduchá a intuitivní. Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém „Easy Break“ odblokování a automatické sklopení zadního lavicového sedadla v poměru 1/3-2/3. Sedadlo spolujezdce je navíc možné díky páce pod ním umístit do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů. Dvě polohy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou celého rovného dna pro usnadnění přepravy objemných předmětů, nebo nízkou polohou pro maximální objem 472 dm3. Možnost rozdělit zavazadlový prostor do 2 nebo 3 částí zaručuje bezpečné a praktické uložení zavazadel. Vnitřní prostor zavazadlového prostoru nabízí výšku 910 mm vzadu a šířku mezi podběhy 1 456 mm. Interiér vozu je vybaven dalšími 30 litry úložných prostor.

Pohodlné řízení a komfort hatchbacku

Nastavení sklonu sedadel je typické pro hatchbacky. Interiér je rafinovaný a vysoký stupeň komfortu je zajištěn zejména kvalitním zpracováním hlubokých sedadel. Kadjar je obratný díky průměru otáčení 10,72 m. Disponuje také užitečnými technologiemi na podporu řízení jako např. parkování „hands-free“ a couvací kamera pro snadné zaparkování ve městě. Vůz vykazuje také nízkou spotřebu. Jeho systém Stop and Start umožňuje uspořit palivo a snížit znečištění v městských oblastech.

Kadjar nabízí Renault R-Link 2, který je dostupný rovněž pro Renault Espace. R-Link 2 je vybaven hlasovým ovládáním pro navigaci, telefon, aplikace a rádio pro jednoduchý a bezpečný přístup k jednotlivým funkcím. Jeho domovská stránka podporující individualizaci umožňuje snadno najít nejvíce používané funkce. Nabídka aplikací se rozšiřuje ve všech oblastech: automobil, cestovní ruch, informace, sociální média a další praktické oblasti. Moderní přístrojová deska se 7"  barevnou kapacitivní obrazovkou má pro lepší čitelnost informací velmi vysoký jas.

Technologie Full LED

Osvětlení s Full-LED světlomety (Light Emitting Diode) zlepšuje bezpečnost díky intenzivnějšímu a přesnějšímu světelnému paprsku. Bloky světel zahrnují dva moduly LED „Pure Vision“, které plní funkci potkávacích a dálkových světel. Technologie Full LED „Pure Vision“ zajišťuje přesné a výkonné osvětlení. Paprsek vyzařuje světlo blízké slunečnímu světlu: o 20 % intenzivnější než halogenový paprsek, čímž navyšuje komfort nočního vidění.

Všechny asistenty řízení jsou přístupné prostřednictvím nabídky systému R-Link 2. Kadjar je bohatý na výbavu a obsahuje všechny praktické a zároveň intuitivní technologie jako asistent nouzového brzdění, výstraha při nechtěném opuštění jízdního pruhu, rozpoznání značek rychlostního omezení a zpětná couvací kamera.

  Foto:Renault