Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Renault oživuje nabídku v kategorii SUV ambiciozním modelem, kterým je nový model Austral.
Nový Austral pokračuje v ofenzívě započaté modely Arkana a Nový Megane E-Tech. High-tech interiér modelu Austral nabízí pohodlí rodinných modelů, které jsou charakteristické pro historii značky Renault. Klenotem jeho prostorné a přívětivé kabiny je displej OpenR, kombinující zobrazování údajů palubní desky se zobrazováním navigace a multimédií obsahujícího nejlepší aplikace a služby Google. Jeho dva displeje o úhlopříčce 12’’, k nimž se přidává head-up displej 9,3’’, tvoří celkovou plochu téměř 1 000 cm2. Austral je vybaven 32 asistenty řízení, jízdními režimy MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced - nejnovějším systémem řízení všech čtyř kol, vyvinutým značkou Renault. Vůz je jako první vůz Renault postavený na platformě CMF-CD třetí generace, vyvinutý společně v rámci Alliance, nabízí novou, silnější a činnější verzi systému E-Tech „Full hybrid“ a dva benzínové pohony „Mild hybrid“ 48V a 12V. Čili různé technologie elektrifikace, které pokrývají všechny možnosti užití jednotlivců i firemních flotil.
Nový Renault Austral těží z řady inovativních pohonných jednotek s novou generací systému E-Tech hybrid s napětím 400 V a s výkonem až 200 koní, stejně jako ze dvou dalších zážehových motorů: Mild hybrid Advanced 48V s výkonem 130 k (nebude uveden na český trh) a Mild hybrid 12V o výkonu 140 a 160 koní.
Nový Austral uvádí do provozu zcela nový samonabíjecí „ full hybrid “ motor E- Tech, zdokonalený tak, aby poháněl vozidla vyšší třídy a generoval vyšší výkon a potěšení z jízdy při současném omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Má kombinovaný výkon až 200 koní. Tato hybridní technologie E- Tech kombinuje spalovací motor, dva elektromotory, – trakční motor „e-motor“ a vysokonapěťový generátor typu HSG (High-Voltage Starter Generator), který zajišťuje spouštění spalovacího motoru, řazení a dobíjení baterie – centrální baterie a inteligentní automatické multimodové bezspojkové převodovky. Hybridní motor E- Tech Nového Renault Austral obsahuje nový přeplňovaný tříválcový zážehový motor 1,2 litru s výkonem 96 kW a točivým momentem 205 N.m. Je spojen s výkonnějším a silnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (1,7 kWh / 400 V). Kombinovaný točivý moment činí 350 N.m u varianty s výkonem 160 koní a 410 N.m u výkonnější 200 koňové verze. Stejně jako u předchozí generace motoru E- Tech hybrid jsou všechny starty 100% elektrické, s okamžitou dostupností točivého momentu. Austral vybavený tímto novým hybridním motorem E- Tech vykazuje optimální spotřebu paliva a emise CO2 (od 4,6 l/100 km a 105 g/km CO2) při provozních nákladech na nejlepší úrovni ze všech hybridních SUV na trhu.
Nový motor Mild hybrid Advanced 130 koní kombinuje nový přeplňovaný tříválcový zážehový motor 1,2 litru s 48V lithium-iontovou baterií a startér- alternátor. Ten pomáhá spalovacímu motoru v jeho energeticky nejnáročnějších fázích, při rozjezdu nebo akceleraci, aby dodal více výkonu a zároveň vykazoval dobrou spotřebu.
První úroveň hybridizace, motor Mild hybrid, je založen na čtyřválcovém přeplňovaném zážehovém motoru 1,3 litru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici u části řady Renault. Je k dispozici s automatickou převodovkou X-TRONIC typu CVT s výkonem 160 koní a s šestistupňovou manuální převodovkou ve verzi 140 koní. Mild hybridní 12V technologie Mild hybrid, kterou používá Austral, zlepšuje činnost Stop & Start a umožňuje aktivaci „Sailing Stop“ (automatická funkce volnoběhu) u verzí X-TRONIC. S tímto motorem Mild hybrid 12V o výkonu 160 k vůz vykazuje maximální točivý moment 270 N.m dostupný od 1 800 do 3 500 1/min a kombinovanou spotřebu paliva od 6,2 l/100 km.
Objednávky Nového Renault Austral se rozběhnou v druhé polovině roku 2022 a prodej vozu na přelomu r. 2022/2023.
Foto: Renault