MotorInfo

Renault Mégane Collection 2012

6.5.2012 14:43
Renault Mégane Collection 2012

S Collection 2012 Renault omlazuje řadu rodiny Mégane, modelové řady, které se jen v ČR prodalo přes devět tisíc vozidel.

Mégane se od svého uvedení na trh na konci roku 2008 stal pro svůj styl a dynamické vlastnosti nejprodávanějším vozidlem v Evropě. Mégane, který je pro Renault opravdovou ikonou, v posledních letech rovněž významným způsobem přispěl k pozitivnímu vývoji image značky. Úroveň jeho kvality byla oceněna řadou průzkumů a potvrzuje rozhodný obrat značky.

Mégane se v Collection 2012 omlazuje, ale přesto zůstává věrný stylu, který mu dopomohl k úspěchu. Přední část vozidla je modernizována integrovanými LED světly pro denní svícení a kvalitu zdůrazňují černé lakované a chromové prvky, které jsou znakem vyšší kvality. Pro interiér Mégane Collection 2012 je k dispozici šest nových čalounění, přičemž dvě jsou nabízena v koženém provedení. Mégane Collection 2012 se také stává nejúspornějším hatchbackem ve své kategorii díky trojici nových pohonných jednotek Energy na vysoké technologické úrovni, které částečně vycházejí ze zkušeností Renaultu ve světě F1. V prvé řadě se jedná o zcela nový motor Energy TCe 115 - tento benzinový čtyřválcový motor o objemu 1,2 l s přímým vstřikováním a s přeplňováním patří s výkonem 115 k dostupným od otáček 4 500 1/min k nejvýkonnějším na trhu. Je mimořádně dynamický a vyznačuje se též nízkou spotřebou 5,3 l/100 km v jízdním cyklu NEDC (119 g CO2/km). V oblasti dieselového pohonu nahrazuje Energy dCi 130  motor 1,9 dCi 130. Na trh byl uveden ve Scénicu v roce 2011 jako motor nové generace o objemu 1,6 l,  spotřeba dosahuje hodnoty 4,0 l/100 km s množstvím emisí 104 g CO2/km. A konečně Energy dCi 110, ve stejném duchu přepracovaný 1,5 dCi, vytváří pod kapotou Mégane nový rekord s emisemi CO2 90 g/km a se spotřebou 3,5 l/100 km v jízdním cyklu NEDC.

Pro větší komfort a bezpečnost je Mégane Collection 2012 vybaven podpůrným systémem řízení poprvé zavedeným u Scénicu Collection 2012, tedy systémem Visio System nebo asistentem rozjezdu do kopce. Přichází s novou mimořádně komplexní řadou rádií R- Plug&radio+, která je standardně nabízena již od první úrovně výbavy.

Oddělení Renault Sport také připravilo verzi GT a R.S. ve výraznějším stylu. Mégane R.S. získává o 15 k větší výkon a o 20 N.m větší točivý moment, takže nyní dosahuje výkonu 265 koní a točivého momentu 360 N.m.