Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Model Maxity, kompaktní užitkové vozidlo od společnosti Renault Trucks, se s přechodem na normu Euro 5 pro lehká užitková vozidla dočkalo i nových výkonových parametrů.
Od nynějška je k dispozici ve verzích o výkonu 120 a 140 k (DXi 2,5 – Euro 5). U motoru DXi 2,5 bylo současně dosaženo snížení spotřeby paliva, v závislosti na verzi až o 8 %. Verze o výkonu 150 k (DXi 3 – Euro V) s EEV bude k dispozici v blízké době. Poslední úpravou je lépe ventilovaný a agresivněji vyhlížející nárazník, který vozidlu Renault Maxity propůjčuje vzhled skutečného „malého kamionu“.
Model Renault Maxity je vyráběn od roku 2007 a nyní tedy přichází v novém provedení podle norem Euro 5 pro lehká užitková vozidla (do 3,5 t). Hlavní zlepšení spočívá ve zvýšení výkonových parametrů motorů. Renault Maxity bude nyní k dispozici se dvěma motory se systémem vysokotlakého vstřikování common rail ve třech výkonových úrovních :
DXi 2,5 litru o výkonu 120 koňských sil při 3 600 otáčkách za minutu a s točivým momentem 250 N.m při 1 600 otáčkách za minutu;
DXi 2,5 litru o výkonu 140 koňských sil při 3 600 otáčkách za minutu a s točivým momentem 270 N.m při 1 800 otáčkách za minutu;
DXi 3 litry o výkonu 150 koňských sil při 3 400 otáčkách za minutu a s točivým momentem 350 N.m při 1 600 otáčkách za minutu.
Motor DXi 2,5 litru nabízí dostatečný kompromis mezi plochým průběhem točivého momentu a nízkou hmotností, což přispívá k větší flexibilitě a mobilitě. Spotřeba paliva klesla oproti předchozímu provedení o 4 %. Intervaly pro výměnu oleje byly prodlouženy ze 30 000 na 40 000 km při běžném používání, což přinese úspory v provozních nákladech zákazníků.
Motor DXi 3 litry, který bude homologován pro emisní normu Euro V, je zvláště díky sériovému vybavení filtrem pevných částic s automatickou nebo ruční regenerací, a rovněž je v souladu s normou EEV. Díky tomu bude mít Renault Maxity bezproblémový přístup do městských zón s nejpřísnějšími emisními limity. Tento motor bude rovněž kombinován s turbokompresorem s proměnlivou geometrií a svého maximálního točivého momentu dosáhne při 1 200 otáčkách za minutu. Samosvorný diferenciál, doposud dostupný za příplatek u motoru DXi 2,5, je nyní k dispozici i u motoru DXi 3.
Poměr převodu diferenciálu byl mírně pozměněn, přičemž zvláště u motoru DXi 2,5 (verze o výkonu 140 koňských sil) je nyní k dispozici delší převodový poměr, díky kterému bylo dosaženo snížení spotřeby paliva až o 8 %. V nabídce jsou následující čtyři převodové poměry: 3,900 pro verze o výkonu 140 koňských sil; 4,111 pro verze o výkonu 120, 140 a 150 koňských sil; 4,375 pro verze o výkonu 150 koňských sil a výběrově 4,625 pro verze o výkonu 120 koňských sil
Převodový poměr 4,625, dostupný pro verze o výkonu 120 koňských sil a o hmotnosti 3,5 t, je zvláště adaptován pro plnění úkolů při svozu komunálního odpadu, v loděnicích i v horských oblastech. Umožňuje častá zastavení a opětovné rozjezdy či jízdu při nízké rychlosti, aniž by přitom docházelo k nadměrnému opotřebení spojky. U verze o výkonu 120 koňských sil byl průměr spojky za účelem prodloužení její životnosti zvětšen ze 240 mm na 250 mm.
Díky těmto novým převodovým poměrům diferenciálu si nová verze modelu Renault Maxity zachovává dobrou úroveň mobility známou z předchozí generace vozu.
Za účelem usnadnění údržby vozu Renault Maxity je součástí sériové výbavy ukazatel potřeby výměny oleje OCS (Oil Change System). Tento nástroj je v závislosti na verzi vestavěn do přístrojové desky nebo do multifunkčního displeje a po každém spuštění motoru informuje řidiče o počtu kilometrů zbývajících do příští výměny oleje. Oznámení o poklesu hladiny oleje v motoru je nastaveno dle počtu ujetých kilometrů.
Z hlediska designu byl vzhled vozu Renault Maxity vylepšen prostřednictvím lépe ventilovaného a agresivněji vyhlížejícího nárazníku vzbuzujícího dojem pravého malého kamionu. Díky novým akustickým panelům umístěným v zadní části kabiny, na tunelu motoru a podél dveří bylo zvýšeno pohodlí řidiče. Dveře jsou rovněž opatřené novým izolačním panelem, který zesiluje zvukovou izolaci a vyrovnává tlak v kabině pro snadnější zavírání dveří.