Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Model Renault Maxity electrique, přináší řešení pro nesnáze spojené s městským provozem (znečištění, hluk…).
Renault Maxity Electrique je naprosto tichý, nevylučuje škodlivé látky ani skleníkové plyny. Může být využíván k přepravě zboží i v noci, a to i v nízkoemisních zónách (Low Emission Zones). Elektrická verze vyvinutá na základě modelu Renault Maxity si zachovává všechny vlastnosti, které k tomuto užitkovému vozidlu (LCV) patří (ovladatelnost, snadná instalace nástaveb, optimální užitečné zatížení…) a snoubí výkon, efektivitu a šetrnost k životnímu prostředí.
Renault Maxity Electrique se přirozeně přizpůsobí různým způsobům využití, ať se jedná o distribuci, údržbu městské zeleně nebo svoz komunálního odpadu. Se svou CHV (celková hmotnost vozidla) 4 500 kg a užitečným zatížením až 2 tuny nabízí neobyčejné možnosti přepravy. Byl vyvinut společnostmi Renault Trucks, PVI a EDF v rámci spolupráce v oblasti vývoje elektrických nákladních a užitkových vozidel. Ve Francii je možné řídit Renault Maxity s řidičským průkazem skupiny B.
Asynchronní elektromotor s výkonem 47 kW, lithium-iontový akumulátor poslední generace s celkovou kapacitou 42 kWh, maximální točivý moment 270 N.m hned při rozjezdu, využití energie při brzdění. Renault Maxity Electrique je nabitý inovativními technologiemi, které jsou synonymem vysokých výkonů.
Renault Maxity Electrique, z rozvážkové řady
Model Maxity Electrique patří do „rodiny“ Maxity. V první řadě se jedná o vozidlo s trambusovou kabinou, takže je kompaktní a ovladatelný (největší poloměr otáčení ve své kategorii: 4,8 m, viditelnost, atd.). Kabina leží na skutečném podvozku kamionu s podélníky rámu. Nabízí mnoho možností nástaveb a skvělé užitečné zatížení až 2 tuny u všech velikostí rozvoru. Renault Maxity je vozidlem určeným pro městské využití. Kromě základních vlastností nabízí elektrická verze Maxity jisté množství výhod:
Kromě toho umožňuje přístup do některých zón v centru města, kde je omezen provoz. Provozní doba v obytných zónách může být prodloužena (brzy ráno – pozdě večer). Za pozornost také stojí, že Maxity Electrique nabízí skutečné pohodlí při řízení díky absenci vibrací a hluku, takže se snižuje únava řidičů. Jízdní komfort je zvýšen automatizovanou převodovkou a tím, že umožňuje využít maximální točivý moment při rozjezdu.
Renault Maxity Electrique poskytuje také veškeré záruky bezpečnosti. Po bočním crash testu podle americké normy FMVSS 214 uskutečněném během fáze validace produktu zůstal téměř neporušen a normálně fungoval.
Údržba vozidla Renault Maxity Electrique může být prováděna pouze v centrech Renault Trucks řádně označených Clean Tech. To zaručuje klientovi, že do jeho vozidla mohou zasahovat pouze správně vyškolení odborníci.
Obecné charakteristiky Maxity Electrique
Model Maxity je dostupný v šířce 1 870 mm a třech různých délkách: 6 826 mm (rozvor: 2 500 mm), 7 832 mm (rozvor: 2 900 mm) a 9 090 mm (rozvor: 3 400 mm).
Podvozek:
Výkon:
Akumulátor:
Elektrický režim
Renault Maxity Electrique je vozidlo, které svou energii čerpá z akumulátorů umístěných v rozvoru a v zadní části vozidla. Ty se skládají z 32 modulů montovaných sériově s celkovou kapacitou 42 kWh. Komunikace s ovládací a jednotkou pohonu se uskutečňuje přes síť CAN BUS pomocí BMS (Battery Management System).
Vlastnosti lithium-iontového akumulátoru vozidla Maxity
Akumulátor použitý u Maxity Electrique je ve skutečnosti složen z několika stovek buněk. Ty jsou ve tvaru válce nebo hranolu, v závislosti na modelu, zapojené sériově nebo paralelně, a mechanicky složené tak, aby vytvořily akumulátor. Základní vlastnosti sloučeniny lithium/fosfát a železo/hořčík činí tento materiál absolutně spolehlivým pro vytváření katod (pozitivních elektrod). Vylučují pouze velmi malé množství kyslíku, který je častou příčinou tepelných ztrát. Katoda je složená ze sloučeniny železa a fosfátu, ke které se přidává hořčík. Anoda je z grafitu. Za běžného provozu trvá úplné nabití 7 hodin. Částečná nabíjení mohou být prováděna během dne. Úplné nabití jednou za den je nezbytné pro vyrovnání buněk.
Stavba bloků
Bloky Maxity Electrique jsou složeny z lithium-iontových akumulátorů vybavených el. kartami, el. ovládací skříní (BMS) a spojovacími můstky. Můstky umožňují propojení akumulátorů mezi sebou, a tím umožňují elektrickou instalaci. Celková energie obsažená v bloku je 42 kWh. Koncepce bloku umožňuje zajistit bezpečnost a požadované výkony. V první řadě je každý blok vybaven elektronickou kartou. Tato karta mu umožňuje provádět vyvážení mezi jednotlivými buňkami tvořícími akumulátor a komunikovat s řídící skříní (BMS). Tato skříň shromažďuje informace přicházející z každého akumulátoru, kontroluje teplotu, stav dobití, napětí a proud a sděluje informace řídící a výkonnostní jednotce vozidla pomocí CAN BUS.
Renault Maxity electrique ve zkušebním provozu
V květnu 2010 předal Stefano Chmielewski, prezident společnosti Renault Trucks, klíčky prvního Maxity Electrique společnosti Établissements Tafanel, hlavnímu distributorovi piva a nealkoholických nápojů ve Francii. Společnost Établissements Tafanel se již před dlouhou dobou rozhodla minimalizovat obtíže spojené se svou aktivitou, která tvoří nedílnou součást „pařížského života“. Od šedesátých let využívá kombinaci několika způsobů dopravy. Sudy a bedny s nápoji jsou vlakem doručeny přímo na dvůr společnosti, kde jsou rozděleny do kamionů, ve kterých urazí „poslední kilometry“. Překládka se provádí pomocí vysokozdvižných vozíků s pohonem na plyn. Díky tomuto komplementárnímu využití kolejí a silnice pomáhá společnost plynulejší dopravě v okolí Paříže. Z tohoto důvodu se společnost obrátila k Renault Maxity Electrique. Toto čisté a tiché vozidlo jí umožňuje uskutečnit část denních obrátek a to s ohledem na životní prostředí i obyvatele.
Sdružení Grand Lyon (Městské sdružení Lyonu a okolí) je jakožto uživatel velmi pozorné, aby zachovalo životní úroveň obyvatel Lyonu a okolí, které má na starosti. Zcela přirozeně proto projevilo zájem o model Maxity Electrique. Vozidlo je zde v provozu od září 2010.
Společnost Renault Trucks dodala v dubnu 2011 Renault Maxity Electrique společnosti JM Bruneau, která se specializuje na dálkový prodej kancelářského materiálu a nábytku. Společnost se již dlouho angažuje v otázkách trvale udržitelného rozvoje a zaujal ji model Maxity Electrique. Vozidlo bylo zařazeno do vozového parku složeného ze 70 vozidel, a jeho misí je rozvážka v obcích v okolí sídla společnosti nacházejícího se v průmyslové zóně Courtaboeuf na předměstí Paříže. JM Bruneau je francouzským leaderem v katalogovém prodeji nábytku a kancelářského vybavení.