Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nové Clio R.S. 200 EDC přináší řadu prvků z motoristického sportu, je vybaveno dvouspojkovou převodovkou EDC a pod kapotou je nový motor 1.6 Turbo s výkonem 200 koní. Cena na českém trhu začíná na 564 900 Kč.
Poslední dítě firmy Renault Sport Technologies nezapře své sportovní geny. Specifické čelní a boční lišty, dvojitý výfuk, ráfky velkorysých rozměrů - stylistické detaily hrají hlavní roli. Zadní difuzor a spoiler byly vyvinuty společně, jako u monopostu, pro dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Zadní difuzor se na zadním přítlaku podílí z 80 %, spoiler se specifickým designem pak nabízí dalších 20 % přítlaku. Vepředu je na masce pod logem umístěna zkratka R.S. Diody denního svícení integrované do dolní části nárazníku mají roli obrysových světel a vytvářejí nezaměnitelný světelný podpis.
Uvnitř vozu pak najdeme sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, která jsou k dispozici v černé kůži s červenými švy. V protikladu s elegancí laděnou do převládající černé, přitahují pozornost další červené prvky v interiéru. Červená jako barva vášně byla zvolena pro nové Clio, ale zároveň zde značí sportovního ducha Renault Sport. Bezpečnostní pásy a ručičky sdruženého přístroje jsou toho viditelným důkazem. Červená je rovněž použita na prošití sporotvního volantu, olemování výdechů ventilace a ovládací páky. Pádla řazení pod volantem v tmavě kovové barvě jsou pevně uchycena na sloupku řízení. V centrální konzole lakované v černé barvě je umístěno multimediální zařízení.
Benzinový přeplňovaný motor 1.6 Turbo je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Výkon 200 koní a točivý moment 240 N.m se plně projeví prostřednictvím upraveného odstupňování jednotlivých převodových stupňů, které mohou být řazeny automaticky, nebo ručně. Převodovka EDC nabízí komfort řazení převodovky s dvojitou spojkou a rychlost řazení sekvenční převodovky – změna převodového stupně v režimu Race proběhne za pouhých 150 ms. Převodovka EDC se přizpůsobí stylu jízdy a řidič má na výběr ze 3 režimů řízení: Normal, Sport a Race (ve kterém již řadí pouze manuálně). Stisknutím tlačítka dochází k modifikaci nastavení převodovky, účinnosti systému ESP a působení posilovače řízení a citlivosti akceleračního pedálu podle nastavení parametrů v rámci zvoleného režimu. Řazení pádly pod volantem a multi-change down umožňuje při prudkém brzdění automaticky podřadit několik rychlostních stupňů rychle za sebou. Clio R.S. 200 EDC zrychluje z klidu na 100 km/h za 6,7 sekundy; 1 000 metrů s pevným startem pak zdolá za 27,1 sekundy a maximální rychlost na okruhu je 230 km/h. V běžném provozu nabízí tento vůz spotřebu 6,3 l/100 km, což představuje 144 g CO2/km.
Na přední nápravě je použita konstrukce pseudo McPherson spolu s předimenzovanými prvky za účelem navýšení tuhosti na úrovni kola. Na zadní nápravě pak najdeme mohutný stabilizátor. Nové Clio R.S. 200 EDC zajišťuje přesné vedení kola a pro sportovní vůz až neočekávaný komfort, na čemž mají podíl hydraulické dorazy tlumičů. Elektronický diferenciál patentovaný společností Renault Sport Technologies pak značně zlepšuje akceleraci a pohyblivost v zatáčce. Posouvá limity nedotáčivosti, a za tím účelem neustále systém analyzuje rozdíl mezi rychlostmi otáčení levého a pravého předního kola a porovnává ho s rozdílem mezi otáčením levého a pravého zadního kola. Ten rozdíl slouží vždy jako reference, neboť zadní nehnané kola vždy projíždějí zatáčkou s ideální vzájemnou rychlostí otáčení. Jakmile je mezi předními koly detekován příliš velký rozdíl v otáčení, znamená to, že jedno z nich začne prokluzovat. Systém R.S. Diff jedná v podobě mikrobrzdění předního kola, aby bez omezení točivého momentu motoru zabránil prokluzu. Stejně jako všechny vozy Renault Sport i nové Clio R.S. 200 EDC nabízí výběr ze dvou šasi - sportovního a pak příplatkového šasi Cup, které je zaměřené na ostrou jízdu a čistý výkon - světlá výška je snížena o 3 mm, tuhost zvýšena o 15 % a je také nastaveno přímější řízení.
Nové Clio R.S. 200 EDC je také díky systému "Launch Control" schopné plně řídit rozjezdy z nulové rychlosti na dráze. Inteligentní elektronika zaručuje maximální možnou akceleraci.
Multimediální systém R-LINK zahrnuje R.S. Monitor 2.0, kde je možné individuálně nastavit a zobrazit ve formě grafů nebo schémat - točivý moment motoru, teplotu kapalin, teplotu sání vzduchu, tlak turba, otevření klapky, brzdný tlak, úhel natočení volantu, otáčky motoru, teplotu převodového oleje, teplotu spojky převodovky EDC; měření zrychlení z 0 na 50 km/h, z 0 na 100 km/h, 400 m s pevným startem, 1 000 m s pevným startem, dobu brzdění ze 100 km/h na 0 km/h; zobrzit je možné diagram podélného a příčného zrychlení; míru prokluzu v % u hnaných kol; vizualizaci převodovky EDC; ruční chronometr nebo chronometr aktivovatelný automaticky prostřednictvím GPS; obrazovku údržby, textové rady pilotování, nastavení vozidla... a řadu dalších parametrů.
Nové Clio R.S. 200 EDC je vyráběno ve francouzském Dieppe v Normandii.