MotorInfo

Renault Captur pětihvězdičkový

30.5.2013 07:32
Renault Captur pětihvězdičkový

Renault Captur získává hodnocení 5 „hvězdiček“ po ukončení testů pasivní bezpečnosti prováděné nezávislou organizací Euro NCAP.

Tento výsledek, kterého bylo dosaženo v rámci zpřísněných kritérií hodnocení platných již od ledna 2013, potvrzuje zkušenosti Renaultu v oblasti pasivní bezpečnosti. Renault Captur s celkovým hodnocením 80,5 % je patnáctým vozidlem řady Renault, které získalo maximální hodnocení 5 hvězdiček v testech pasivní bezpečnosti prováděné organizací Euro NCAP.

Neustálé vylepšování pro zajištění optimální ochrany všech cestujících

Renault Captur měl mít stejnou úroveň pasivní bezpečnosti jako Nové Clio, se kterým sdílí platformu. Proto Renault vyvinul řešení, která zohledňují nehodovost a reálné chování vozidla na základě komplexnějšího a účinnějšího přístupu k bezpečnosti cestujících. Elektronická architektura nového Clia byla pro zajištění ještě větší ochrany cestujících vyvinuta tak, aby se nejnovější generace bezpečnostní výbavy aktivovaly rychleji.

Ochrana dospělých cestujících

Při čelním nárazu jsou cestující na předních sedadlech Renaultu Captur chráněni dvěma účinnými airbagy, bezpečnostními pásy s předpínači a omezovačem přítlaku nastaveným na 400 daN. Do úrovně schránky „Easy Life“ byly rovněž přidány deformační zóny pro větší ochranu kolen a holenních kostí. Vzadu jsou všechna sedadla vybavena tříbodovými pásy a boční sedadla mají navíc omezovač přítlaku.

Při specifickém bočním nárazu bylo dosaženo úctyhodného výsledku s hodnocením 7,9 bodů z 8 možných. Renault Captur je vybaven systémem 2 snímačů zabudovaných do předních dveří a do středního sloupku. Specifický algoritmus přizpůsobuje dobu reakce síle nárazu a řídí airbag nové generace chránící hlavu a hrudník.

Tyto výsledky spolu s výsledky nárazu na kůl a zadního nárazu přinesly Renaultu Captur 32 bodů z 36 při hodnocení nárazu z hlediska dospělých, což představuje jeden z nejlepších výsledků dosažených v segmentu malých vozidel.

Ochrana dětí

Díky navržení konstrukce a 3 upevňovacím bodům Isofix umístěným jak na sedadle spolujezdce, tak i na krajních zadních sedadlech, patří ochrana dětí v Renaultu Captur se 39 získanými body ze 49 možných k nejlepší úrovni v segmentu B, a to i navzdory zpřísněným pravidlům.

Ochrana chodců

Přední část Capturu byla vyvinuta s cílem minimalizovat zranění při srážce s chodcem. Nárazník je navržen bez vyčnívající zóny a spodní část čelního skla, která je obvykle velmi strmá, byla navržena jako deformovatelná, čímž se snižují rizika zranění v této zóně. Kapota byla zvýšena, aby zachovala deformační zónu mezi konstrukcí vozidla a výčnělky motoru. Renault Captur získal 22 bodů z 36 možných.

Výbava

Renault Captur je sériově vybaven regulátorem/omezovačem rychlosti, vizuálními kontrolkami zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech s funkcí zvukového upozornění a elektronickým stabilizačním systémem ESC. Podle nových přísnějších pravidel získává hodnocení 7 bodů.

Pragmatický přístup

Renault zakládá svůj přístup na nehodovosti a reálné bezpečnosti a nabízí produkty přizpůsobené podmínkám na silnicích se sériovou výbavou poskytovanou již od první úrovně vybavení. To znamená, že přednost mají nejúčinnější technologie pro zabránění jakémukoli riziku nehody, korekci nenadálých situací při řízení a pro ochranu cestujících při nárazu. Renault uplatňuje komplexní přístup a neomezuje se jen na výbavu nebo na technologii. V průběhu let se Renault stal referencí v oblasti automobilové bezpečnosti, jak to potvrzují zejména výsledky získané z mediálního hodnocení.

Pokud jde o aktivní bezpečnost, kvalita podvozku v kombinaci s numerickým autoadaptivním modelem dynamiky vozidla umožňuje přesně určit mimořádné situace. Funkce ABS a ESC, které jsou součástí sériové výbavy, jsou účinnější a jsou aktivovány ve vhodný okamžik bez náhlého škubnutí. Hydraulická sestava počítač/jednotka zahrnuje také elektronického asistenta nouzového brzdění (AFU).

Provedená ergonomie umožňuje soustředit se na řízení. Pro větší komfort byla čitelnost informací přepracována, aby byla jasná a s grafickým zobrazením. Renault Captur je vybaven moderními asistenty řízení: navigačním systémem a systémem pro řízení některých funkcí hlasovým ovládáním u verzí vybavených multimediálním systémem R-Link a automatizací některých úkonů, jako je např. rozsvícení světlometů, spuštění stěračů nebo zadní parkovací asistent s kamerou pro couvání u některých verzí. Všechny verze Capturu jsou vybaveny technologií Bluetooth pro telefonování.

Modely Renault ohodnocené 5 hvězdičkami v hodnocení Euro NCAP

Laguna II

5 hvězdiček (2001)

Vel Satis

5 hvězdiček (2002)

Mégane II 

5 hvězdiček (2002)

Espace IV

5 hvězdiček (2003)

Scenic II

první vozidlo s 5 hvězdičkami v daném segmentu (2003)

Modus 

první vozidlo s 5 hvězdičkami ve své kategorii (2004)

Mégane Coupé Cabriolet 

5 hvězdiček (2004)

Clio III

5 hvězdiček (2005)

Nová Laguna

5 hvězdiček (2008)

Koleos

5 hvězdiček (2008)

Nový Mégane

5 hvězdiček (2008) nejlepší hodnocení, kterého kdy bylo ve všech segmentech dosaženo

Nový Scénic

5 hvězdiček (overall rating (souhrnné hodnocení) – 2009)

Nové Clio

5 hvězdiček (overall rating – 2012)

ZOE

5 hvězdiček (overall rating – 2013)

Captur

5 hvězdiček (overall rating – 2013)