Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ford s modelem Focus 1.0 EcoBoost překonal šestnáct světových rychlostních rekordů.
Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost se začal prodávat teprve před několika měsíci, ale díky své hospodárnosti si již získal zástupy příznivců. Vůz Focus EcoBoost 92 kW prokázal také svoje dynamické schopnosti, když překonal 16 rekordů Mezinárodní automobilové federace (Fédération Internationale de l’Automobile, FIA) na trasách od 1 km do 4 104,7 km. *
Soutěžní jezdec Jari-Matti Latvala a osm novinářů z Francie a USA po dva dny jezdili na zkušební trati CERAM ve francouzském Mortefontaine třemi identickými vozy Focus 1.0 EcoBoost v sériovém provedení.
„Tento motůrek klame tělem, pokud jde o dynamiku,“ řekl Latvala, který obvykle v práci jezdí soutěžním speciálem Ford Fiesta RS WRC o výkonu 224 kW. „Dosažené rekordy prokázaly, že 1.0 EcoBoost dokáže být stejně zábavný jako úsporný.“
Každý ze zúčastněných vozů bylo nutné před rekordním pokusem zajet pod dohledem oficiálního komisaře FFSA (Fédération Française du Sport Automobile). Automobily byly předtím vybrány ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis. Tři vozy 1.0 EcoBoost stanovily světové rekordy v kategorii „pod jeden litr“ na trasách jeden kilometr a jedna míle s pevným i letmým startem; dále dosáhly rekordní průměrné rychlosti na úsecích od 10 km do 4 104,7 km a největší průměrné rychlosti po měřenou dobu šesti, dvanácti a čtyřiadvaceti hodin. Největší průměrná rychlost byla 191,056 km/h a bylo jí dosaženo při pokusu o překonání světového rekordu v největší průměrné rychlosti po dobu jedné hodiny.*
Focus EcoBoost 92 kW zvládne akceleraci 0 - 100 km/h za 11,3 s a vyvine největší rychlost 193 km/h; jeho kombinovaná spotřeba činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km. Verze 74 kW pak má spotřebu paliva pouhé 4,8 l/100 km (emise CO2 109 g/km).
Přehled dosažených rekordů:*
REKORD |
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST |
Kilometr s pevným startem |
113,522 km/h |
Míle s pevným startem |
79,402 mph |
Kilometr s letmým startem |
176,168 km/h |
Míle s letmým startem |
108,548 mph |
Největší průměrná rychlost na úseku 10 km |
172,053 km/h |
Největší průměrná rychlost na úseku 100 km |
187,579 km/h |
Největší průměrná rychlost na úseku 500 km |
186,793 km/h |
Nejvyšší průměrná rychlost na úseku 10 mil |
110,237 mph |
Největší průměrná rychlost na úseku 100 mil |
118,412 mph |
Největší průměrná rychlost po dobu 1 hodiny |
191,056 km/h (118,716 mph) |
Největší průměrná rychlost na úseku 1 000 km |
164,361 km/h |
Největší průměrná rychlost na úseku 500 mil |
102,656 mph |
Největší průměrná rychlost na úseku 1 000 mil |
103,357 mph |
Nejvyšší průměrná rychlost po dobu 6 hodin |
165,555 km/h (102,871 mph) |
Největší průměrná rychlost po dobu 12 hodin |
166,784 km/h (103,634 mph) |
Největší průměrná rychlost po dobu 24 hodin |
171,029 km/h (106,272 mph) |
*Všechny rekordy se vztahují na vozy homologované v kategorii B (sériově vyráběné automobily, skupině 1 (čtyřdobý motor), třídě 5 (motory o zdvihovém objemu 850-1 000 cm3) dle Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).