Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Iveco oznámilo rekordní objednávku na své hybridní autobusy s elektro-dieselovým pohonem.
Francouzské město Dijon se svými 102 vozy, 41 standardními a 61 kloubovými, podepsalo největší objednávku na hybridní autobusy v Evropě. Tyto hybridní autobusy s elektro-dieselovým pohonem, které vyrábí Iveco Irisbus závod v Annonay ve Francii, se dodávají jako kompletní vozidla (verze Citelis 12 m a 18 m) anebo jako podvozek a karosérie sestavené v závodě v Rorthais pod názvem Access'Bus GX 327 a GX 427.
Tato rekordní objednávka pro město Dijon vyzdvihuje a zároveň potvrzuje pozitivní nárůst počtu hybridních elektro-dieselových vozů v provozu ve Francii. Před touto objednávkou dodalo Iveco patnáct hybridních elektro-dieselových autobusů a obdrželo více než 170 objednávek. Od února 2011 byly dodány hybridní vozy, jež jsou nyní v provozu, do měst Poitiers, Toulon, Monza, Paříž a také na ostrov La Réunion. Objednávky současně zahrnují také vozy pro sítě ve městech Rouen, Annecy, Dijon a Bordeaux.
Franco Miniero, víceprezident společnosti Iveco pro sekci Bus, uvedl: „Jsme velmi hrdí na to, že hrajeme klíčovou roli v rozšíření hybridních vozidel v Evropě. S hybridními vozy řad Citelis a Access'Bus GX, v 12 m a 18 m verzi, dodáváme našim zákazníkům výkonné vozy z hlediska komfortu, úspory energie a snížení emisí. Díky naší úzké spolupráci se společností BAE Systems, jsou naše vozy rovněž vybaveny dobře konsolidovanou technologií, která je široce používána v severní Americe a ve Spojeném království.“
Také ve francouzském městě Orléans byla navázána spolupráce se společností Keolis na užívání dvanáctimetrové verze hybridního autobusu po dobu tří let. Mezitím se v kanadském STM (dopravní společnost města Montreal) a RTL (dopravní síť města Longueuil) uskuteční testy osmnáctimetrového hybridního autobusu Citelis, které proběhnou v rámci několika měsíců v provozu na jejich městských sítích. Hybridní vozy Citelis se také testují ve spolupráci s různými evropskými dopravci, včetně rakouské Vídně.
Hybridní autobusy Iveco Irisbus: výkonná a spolehlivá konstrukce
Iveco Irisbus jako výrobce, který je připraven reagovat na zvyšující se četnost požadavků na vozy šetrné k životnímu prostředí a přírodním zdrojům, dodává řadu vozů Citelis ve verzích 12 a 18 metrů s novou generací hnací jednotky, která hledí do budoucnosti - hybridní systém. Sériově vyráběný hybrid s elektro-dieselovým pohonem byl vyvinut v rámci smlouvy o spolupráci se společností BAE Systems na dodávku hnacích elektrických komponentů a představuje spojení šestilitrového dieselového motoru Tector s malým zdvihovým objemem vyrobeného společností FTP Industrial s elektrickým motorem/generátorem, který využívá energii získanou při snížení rychlosti.
Dieselový motor má o 25 % nižší zdvihový objem ve srovnání s motorem, který tvoří výbavu běžného vozu stejné řady. Generátor spojený s dieselovým motorem dodává elektřinu bez využití spouštěče motoru, alternátoru a pásů. Vysoký výkon elektromotoru dodává vozidlu trakci přes nápravu, která je stejná jako u dieselového modelu. Tato sériová konstrukce hybridního vozu vedla k vypuštění převodovky. Poslední generace lithium-iontových baterií akumuluje energii během snížení rychlosti a přenáší ji při zrychlování. Výsledky dopadu na životní prostředí jsou velmi uspokojivé. Průměrné snížení emisí CO2 a spotřeby paliva představuje skok z 25 % až na 35 %. Musíme připomenout, že s 35 % snížením spotřeby paliva můžeme dosáhnout úspor okolo 500 gramů CO2 na kilometr. Když vezmeme v úvahu roční užívání na 50 000 km (průměr městských autobusů), znamená to snížení emisí CO2 do atmosféry o 25 tun.