Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda Auto v prvních třech měsících roku 2014 prodala více vozů než v kterémkoli jiném prvním čtvrtletí v historii automobilky. Od ledna do března dodala značka svým zákazníkům na celém světě 247 200 vozů, to ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 12,1 procenta.
V březnu vzrostly prodeje v porovnání se stejným měsícem roku 2013 o 14,6 procenta na 96 100 vozů (březen 2013: 83 800). To byl nejlepší březen v historii automobilky. Nová Octavia si v březnu v západní Evropě polepšila o 49 procent, ve střední Evropě zhruba o 47 procent.
V červnu na trh poprvé vstoupí nová Octavia ve verzi G-TEC, poháněná zemním plynem. V srpnu bude zahájen prodej nové generace modelu Octavia Scout. Kromě toho přibudou v nabídce také tři nové, sportovně laděné akční verze Monte Carlo modelů Yeti, Rapid Spaceback a Citigo. Na největším trhu značky v Číně bude ještě v tomto pololetí na trh uvedena nová Octavia a Rapid Spaceback. V dubnu bude Rapid uveden také na ruském trhu.
Výrazného růstu dosáhla Škoda v březnu a v prvním čtvrtletí v západní Evropě. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 18,7 procenta na 45 500 vozů (březen 2013: 38 300). Od ledna do března si značka polepšila o 15,6 procenta na 104 400 vozů (první čtvrtletí 2013: 90 400). Tím se poprvé podařilo dodat zákazníkům v západní Evropě za první čtvrtletí více než 100 000 vozů. Tržní podíl vzrostl na 3,3 procenta. V Německu upevnila automobilka v březnu svou pozici nejsilnější zahraniční značky nárůstem o 10,8 procenta na 14 500 vozů (březen 2013: 13 100). Podíl značky na německém trhu vzrostl ke konci března na 4,9 procenta. K posílení došlo také ve Velké Británii. Zde březnové prodeje vzrostly o 26,1 procenta na 12 700 vozů (březen 2013: 10 000). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Rakousku (2 100 vozů; plus 29,1 procent), ve Španělsku (1 800 vozů; plus 41,5 procent), ve Švýcarsku (1 900 vozů; plus 38,7 procent), v Nizozemsku (1 600 vozů; plus 72,4 procent), ve Finsku (1 000 vozů; plus 35,2 procent) nebo v Portugalsku (200 vozů; plus 36,7 procent).
Ve východní Evropě, včetně Ruska, dosáhl počet vozů dodaných zákazníkům 10 700 kusů, o 3,8 procenta více než v loňském roce (březen 2013: 10 300). V prvním čtvrtletí dosáhla automobilka celkového přírůstku o 5,3 procenta a dodala zákazníkům 26 500 vozů (leden až březen 2013: 25 200). Tím dosáhla lepšího vývoje než celkový trh, tržní podíl ke konci března vzrostl na 3,9 procenta. Lehce nad úrovní minulého roku byly březnové prodeje v Rusku se 7 800 dodanými vozy (březen 2013: 7 700 vozů; plus 1,2 procenta). Také první čtvrtletí je s 18 900 vozy dodanými ruským zákazníkům lehce nad loňskými čísly (leden až březen 2013: 18 600 vozů; plus 1,5 procenta). V Srbsku vzrostly prodeje v březnu o 57,5 procenta na 500 vozů a v Rumunsku o 33,6 procenta na 600 vozů. Podstatného nárůstu dosáhla značka také v Kazachstánu (300 vozů, plus 92,7 procenta) a v Pobaltí (500 vozů; plus 42,9 procenta).
Opakovaně vysokého nárůstu bylo dosaženo ve střední Evropě. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 28,9 procenta na 13 400 vozů (březen 2013: 10 400). V prvním čtvrtletí činil nárůst dokonce 30,2 procenta, to odpovídá počtu 37 400 vozů dodaných zákazníkům (první čtvrtletí 2013: 28 800). Tržní podíl v prvním čtvrtletí vzrostl na 19,2 procenta, z 18 procent v prvním čtvrtletí roku 2013. Každý pátý nově zakoupený vůz ve střední Evropě je tedy vůz značky Škoda. Na domácím českém trhu si značka v březnu polepšila o 20,7 procenta na 5 600 dodaných vozů (březen 2013: 4 600). Dobře si značka vede také v Polsku (4 900 vozů; plus 39,3 procent), v Maďarsku (700 vozů; plus 17,2 procent), ve Slovinsku (400 vozů; plus 34,1 procent) nebo v Chorvatsku (400 vozů; plus 241,1 procent).
Růstu bylo dosaženo také na nejsilnějším trhu v Číně. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 10,1 procenta na 20 300 vozů (březen 2013: 18 400). V prvním čtvrtletí vzrostly prodeje značky o celkem 7,5 procenta na 62 000 vozů (leden až březen 2013: 57 700).
V Indii bylo dodáno v březnu zákazníkům 1 700 vozů (březen 2013: 2 300). V prvním čtvrtletí k indickým zákazníkům zamířilo celkem 4 700 vozů, ve stejném období minulého roku jich bylo 6 500.
Dodávky značky Škoda zákazníkům v březnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Superb (8 500; -5,8 %)
Škoda Octavia (33 900; +11,3 %)
Škoda Rapid (16 500; +143,1 %)
Škoda Fabia (18 200; -14,8 %)
Škoda Yeti (11 000; +44,5 %)
Škoda Roomster (3 000; -9,8 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 5 000; -5,5 %)
Dodávky značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému čtvrtletí minulého roku):
Škoda Superb (22 600; -14,2 %)
Škoda Octavia (94 700; +8,3 %)
Škoda Rapid (45 000; +201,2 %)
Škoda Fabia (43 300; -17,8 %)
Škoda Yeti (23 100; +22,6 %)
Škoda Roomster (7 700; +0,6 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 10 800; -13,9 %)