Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Land Rover představila prémiový Range Rover čtvrté generace, ten získal nový design, celohliníkovou samonosnou karosérii a nabízí ještě větší luxus, zvýšený byl výkon a zlepšeno i ovládání na všech typech povrchu.
Došlo i k výraznému snížení emisí. Začátek prodeje je naplánován na konec roku 2012, kdy bude nový Range Rover uveden na 170 trzích po celém světě.
Design
Range Rover má čistý a elegantní tvar. Luxusní SUV bylo vyvinuto od začátku s ohledem na původní design z doby před více než 40 lety. S délkou necelých pět metrů má nový Range Rover podobnou stopu jako předchozí model, ale jeho profil je jemnější. Range Rover získal i aerodynamičtější tvar, kdy součinitel odporu vzduchu je 0,34. Typické silné tvary architektury interiéru zůstaly zachovány a byly zdůrazněny čistým a elegantním povrchem pomocí kůže a dýhy. Zadní sedadla skýtají o 120 mm více prostoru pro nohy a vyšší míru komfortu. Nároční zákazníci si mohou pořídit pro maximální luxus na zadních sedadlech dvousedadlové provedení Executive Class. Range Rover lze upravit podle zákazníkova vkusu přímo na míru. Díky pestré nabídce barev, lesků a různých detailů. Zákazníci si tak mohou vybrat od barevné kombinace potahů z exkluzivní série Autobiography až po stylová litá kola o průměru až 22 palců.
Interiér zahrnuje bohatou sadu prvků, díky kterým cestující na předních a zadních sedadlech mohou pohodlně cestovat. Mezi tyto prvky patří:
Schopnosti v terénu
Nejnovější technologie karosérie a rámu posunuly výkon Range Roveru čtvrté generace na vyšší úroveň, a to jak z hlediska univerzálnosti jeho off-roadových kvalit, tak i z hlediska elegance a řízení na silnici. Range Rover získal novou generaci systému Terrain Response, který analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky volí nejvhodnější nastavení vozu. Architektura lehkého odpružení umožňuje pohodlné cestování, a to i díky konstrukci kol stavěných na nejtvrdší podmínky. Zdokonalená geometrie se také odráží v hloubce brodění, která se zvětšila o 200 mm na 900 mm. Dále je Range Rover s kapacitou 3 500 kg nejlepším tažným vozidlem své třídy.
Řízení
Veškeré nežádoucí zvuky a stopy hrubosti byly sníženy optimalizací konstrukce, laminací předního skla a bočních oken a dvojitou izolací uložení motoru. Nová architektura rámu zkombinovaná s novým odpružením vylepšila jak ovládání na silnici tak především agilitu při vyjíždění ze zatáček. Zákazníci si mohou vybrat mezi benzinovým přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 koní a dvěma dieselovými motory – třílitrovým TDV6 o výkonu 258 koní a SDV8 o objemu 4,4 l o výkonu 339 koní. Všechny motory jsou nabízeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Luxusní Range Rover disponuje komplexní škálou technologií vylepšeného rámu a asistence při řízení. Mezi tyto prvky patří:
Konstrukce
Celohliníková konstrukce Range Roveru je o 39 % lehčí než ocelová konstrukce předchozího modelu. Celohliníková karosérie byla vyvinuta na základě poznatků z letectví. Tato úspora hmotnosti zdůrazňuje charakteristický pocit hladkého výkonu Range Roveru, ale také zvyšuje účinnost. Model Range Roveru s přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 koní dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h během pouhých 5,1 sekund, což je o 0,8 sekund méně než u předchozího modelu. Zároveň dochází ke snížení spotřeby paliva o 9 %. Lehčí konstrukce umožnila zavést u této modelové řady třílitrový motor TDV6. Spotřeba paliva a emise CO2 se výrazně snižují o 22 % na 37,7 mpg (7,5 l/100 km) a 196 g/km. Ekologické vlastnosti nového Range Roveru se zlepší s uvedením dieselového hybridního motoru v roce 2013 s emisním cílem 169 g/km.