MotorInfo

Půl milionu Octavií třetí generace

15.12.2014 16:09
Půl milionu Octavií třetí generace

Automobilka Škoda vyrobila 500 000. vůz Octavia třetí generace. Jubilejní bílá Octavia GreenLine sjela z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi.

Třetí generace modelu Octavia byla uvedena na trh na počátku roku 2013.

„Půlmilion vyrobených Octavií za méně než dva roky potvrzuje úspěšnost vozu na mezinárodních trzích. Jako ‚srdce značky’ je Octavia ústředním pilířem naší Růstové strategie. V následujících letech chceme dále růst a Octavií i celou atraktivní modelovou paletou značky Škoda nadchnout nové skupiny zákazníků,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti za oblast prodeje a marketingu.

Modely Škoda Octavia i Octavia Combi jsou dodávány s pohonem předních nebo všech kol. Octavia RS je pak nejrychlejší až dosud sériově vyráběnou Octavií. Octavia GreenLine si řekne o pouhé 3,2 litry nafty na 100 kilometrů (emise CO2: 85 g/km). V roce 2014 debutovala Octavia G-TEC, schopná provozu na benzin nebo zemní plyn, i Octavia Scout, všestranný vůz s offroadovými kvalitami. Kromě toho je v Evropě nabízena i exkluzivní Octavia L&K.

Octavia je díky široké paletě provedení a také díky svým vlastnostem úspěšná u zákazníků. V západní Evropě v prvních 11 měsících letošního roku vzrostl meziročně prodej tohoto modelu o 24,7 procent a na mnoha trzích bylo dosaženo nových prodejních rekordů. Tento model je navíc jedním z nejvíce oceňovaných vozů ve své třídě a vyhrál v řadě srovnávacích testů. Ve střední Evropě vzrostly dodávky modelu Octavia zákazníkům v dosavadním průběhu roku o více než 20 procent. V České republice, Maďarsku, Estonsku, Finsku, Polsku, naSlovensku, v Chorvatsku, Bosně-Hercegovině a na Islandu se Octavia v prvních jedenácti měsících stala nejprodávanějším novým vozem.

Octavia se vedle České republiky vyrábí také v Číně, Rusku, Indii, na Ukrajině a v Kazachstánu. Čína, jakožto největší trh značky Škoda, má velmi důležitou roli. V polovině roku 2014 byla nová Octavia uvedena na čínský trh. S úspěchem -v listopadu 2014 vzrostl prodej tohoto modelů na čínském trhu o 112,4 procent.

Octavia je nejdůležitějším modelem v rámci mezinárodní Růstové strategie společnosti Škoda Auto a hlavní hnací silou největší produktové ofenzívy v historii automobilky. V následujících letech chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. Octavia symbolizuje razantní rozmach značky v uplynulých dvou desetiletích více než kterýkoli jiný vůz. S uvedením tohoto modelu na trh v roce 1996 je spojen vzestup společnosti do pozice mezinárodně aktivní značky, zastoupené na více než 100 trzích celého světa. Od roku 1996 byly do konce listopadu zákazníkům na celém světě dodány 4,46 milionů vozů řady Octavia. To představuje zhruba 40 procent celkového odbytu značky v uvedeném období.