MotorInfo

PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí

25.4.2012 22:55
PSA Peugeot Citroën v prvním čtvrtletí

Obrat skupiny PSA Peugeot Citroën dosáhl za 1. čtvrtletí 2012 celkem 14,3 miliard €, což znamená pokles o 7 % oproti 1. čtvrtletí roku 2011.

Obrat automobilové divize klesnul ve srovnání s 1. čtvrtletím 2011 o 14 %: evropský trh zaznamenal oproti 1. čtvrtletí 2011 pokles o 8 %, dopad měl nárůst počtu nově registrovaných vozů v souvislosti s ukončením vyplácení šrotovného a tlak na zachování nízkých cen.

Výrazný nárůst tržeb společnosti Faurecia (+ 8 %) a banky Banque PSA Finance (+ 6 %).

Mírný pokles obratu společnosti Gefco (- 4 %).

Rozběhla se globální aliance se skupinou GM. Úspěch navýšení kapitálu o 1 miliardu €.

Březen - uvedení modelu Peugeot 208.

Prodej aktiv v 1. čtvrtletí: Citer za cenu 448 milionů € a podpis dohody o prodeji pařížského sídla společnosti za 245 milionů €.

Nastartování akčních plánů na snížení nákladů o 1 miliardu €.

Emise dluhopisů v hodnotě 600 milionů € a 700 milionů € získaných v rámci LTRO1 pro banku Banque PSA Finance.

Konsolidovaný obrat               (v milionech EUR)

Q1 2011

Q1 2012

Rozdíl

 

Automobilová divize

Faurecia

Gefco

Banque PSA Finance

Odpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností

PSA Peugeot Citroën

 

 

11 262

 3 963

    977

   470

(1 258)

 

_______

15 414

 

9 719

4 297

935

496

(1 158)

 

_______

14 289

 

-14 %

+8 %

-4 %

+6 %

-

 

____

-7 %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vyhlídky pro rok 2012

Obrat skupiny v 1. čtvrtletí 2012 oproti stejnému období roku 2011 poklesl o 7 %, na což měl vliv nárůst počtu nově registrovaných vozů v souvislosti s ukončením vyplácení šrotovného. Konkurenční prostředí zůstalo v 1. čtvrtletí náročné kvůli tlaku na ceny srovnatelnému se situací ve 4. čtvrtletí 2011. Na země, kde má skupina zastoupení, měla negativní vliv zhoršující se situace v zemích jižní Evropy. Tento stav by měl přetrvat po celé první pololetí. Skupina pro rok 2012 dál očekává, že na automobilovém trhu dojde k poklesu o přibližně 5 % v Evropě (30 zemí) a o asi 10 % ve Francii. Mimo Evropu skupina očekává nárůst o přibližně 7 % na čínském trhu, o přibližně 6 % na trzích Latinské Ameriky a o asi 5 % v Rusku. Skupina v tomto obtížném prostředí potvrzuje svůj cíl výrazného oddlužení, k čemuž by měl přispět plán na snížení nákladů a řízení peněžních toků, prodej aktiv a uvedení nových modelů.

Zavádí se plán na snižování nákladů, který by měl přinést úsporu 1 mld. €. V 1. čtvrtletí byla realizována téměř polovina plánu na prodej aktiv v celkové hodnotě 1,5 mld. €. Společnost Citer byla prodána za 448 mil. € a byla podepsána smlouva o smlouvě budoucí na prodej pařížského sídla v hodnotě 245 mil. €.

Došlo k realizaci prvních klíčových etap Globální strategické aliance s GM, která byla oznámena 29. února: 28. března byl vytvořen řídicí výbor, 27. března došlo k úspěšnému navýšení jmění o 1 mld. € a probíhají jednání o logistické dohodě.

AUTOMOBILOVÁ DIVIZE  

Obrat automobilové divize v 1. čtvrtletí roku 2012 poklesl o 14 % na 9 719 mil. €, oproti 11 262 mil. € v prvním čtvrtletí 2011, vliv mělo ukončení vyplácení šrotovného. Světové prodeje skupiny činily 790 100 kusů, což znamená pokles o 14,2 % (z toho 691 500 prodaných smontovaných vozidel, tzn. pokles o 15,1 %). Tento pokles byl způsobem snížením prodejů v Evropě a Latinské Americe, které bylo nicméně částečně vykompenzováno nárůstem objemů v Rusku a v Číně.

Obrat vygenerovaný prodejem nových automobilů dosáhl v 1. čtvrtletí roku 2011 celkem 6 978 mil. €, oproti 8 399 mil. € v 1. čtvrtletí 2011. Tento pokles o 16,9 % byl způsoben několika faktory:

výrazný pokles objem prodejů smontovaných vozů mimo Čínu (-18,1 %), odrážející nepříznivý geografický mix a pokles tržních podílů v Evropě v 1. čtvrtletí;

negativní dopad cen (-0,9 %), tlak trhu byl podobný jako ve 2. polovině roku 2011, přičemž došlo k dalšímu obohacení nabídky;

další vlivy (-1,4 %), zejména pokles prodeje náhradních dílů.

Tyto negativní jevy byly částečně vykompenzovány pokračujícím příznivým vývojem sortimentního složení výrobků (+3,3 %), které již tak bylo v 1. čtvrtletí roku 2011 vysoké. Na zlepšení měly vliv nově uvedené modely (Citroën DS4, DS5, Peugeot 508, SW, RXH, 3008 HYbrid4) a úspěch modelů kategorie Premium, které v současné době představují již 18 % prodejů.

Zásoby nových vozů činí na konci března 70 dnů. Skupina potvrzuje svůj cíl vrátit se na konci června a prosince roku 2012 na úroveň zásob z roku 2010, tzn. dosáhnout na konci prosince 61 dnů, oproti 69 dnům na konci prosince 2011, a na konci června 72 dnů, oproti 76 dnům na konci června 2011.

DŮLEŽITÁ FAKTA V JEDNOTLIVÝCH ZEMĚPISNÝCH OBLASTECH2:

Evropa3:

Evropské automobilové trhy zaznamenaly v 1. čtvrtletí 2012 výrazný pokles (-8 %). V západní Evropě trhy poklesly o -8,5 %, přičemž mezi jednotlivými zeměmi byly velké rozdíly. Země jižní Evropy, kde je skupina výrazně zastoupena (56 % prodejů), tak zaznamenaly silný pokles, zejména ve Francii (-19,4 %), v Itálii (-22,4 %) a ve Španělsku (-4,3 %). Velká Británie poklesla o -0,7 %. V Německu došlo k nárůstu o 1,2 %. Trhy střední a východní Evropy zaznamenaly za první čtvrtletí celkový nárůst o +1,8 %. S ohledem na napětí v segmentech A & B před uvedením modelu Peugeot 208 na konci 1. čtvrtletí 2012 zůstává podíl skupiny oproti poslednímu čtvrtletí 2011 stabilní, dosahuje 12,9 %. Po vyloučení vlivu změn ve složení zemí v 1. čtvrtletí 2011 by podíl skupiny na trhu dosahoval v 1. čtvrtletí roku 2012 celkem 13,5 %.

Skupina zůstává lídrem na trhu s lehkými užitkovými vozy, její podíl zde na konci března činí 21,1 %, přičemž trh v 1. čtvrtletí 2012 poklesl o 11 %.

Čína:

V situaci, kdy v 1. čtvrtletí došlo na trhu k lehkému poklesu fakturací, se podíl skupiny na trhu zvýšil o 3,6 % a vykazuje nárůst objemů o +6,3 %, a to díky úspěšnému zahájení prodeje vozů Peugeot 308 a 508 a rozvoje distribučních sítí. Podnik DPCA rozšíří v roce 2012 svou nabídku o dva vozy v segmentu C.

Rusko:

Ruský trh nadále roste, v 1. čtvrtletí roku 2012 dosáhl růst +18 %. Prodeje skupiny se v této situaci zvýšily o +23 % a roste i její podíl na trhu, který na konci března činil 3 %, na což mělo dopad uvedení vozů Peugeot 508 a Citroën DS4. V segmentu lehkých užitkových vozů došlo k nárůstu o +79 %. V roce 2012 budou na trh uvedeny další čtyři modely.

Latinská Amerika:

N trzích došlo ke zpomalení, růst dosahuje pouhá +2 % a v Brazílii se lehce snížil o -1 %. Objemy skupiny v 1. čtvrtletí roku 2012 výrazně poklesly o -25 %, což je výsledkem uvedeného zpomalení trhu i zpoždění znovuspuštění výroby v Porto Real, kde byly provedeny úpravy na zvýšení výrobní kapacity. Na konci března dosahuje podíl skupiny na trhu 5,1 %, oproti 6 % v 1. čtvrtletí 2011. V 1. čtvrtletí byl na trh uveden Peugeot 308 a k oživení nabídky přispěje o dalších pět nových modelů.

Náhradní díly:

Prodej náhradních dílů dosáhl 98 600 kusů, což představuje pokles o -8 %. Na tento vývoj mělo dopad především únorové přerušení prodeje náhradních dílů v Iránu z důvodu mezinárodních sankcí a problémů s financováním plateb.

DŮLEŽITÁ FAKTA TÝKAJÍCÍ SE JEDNOTLIVÝCH VÝROBKŮ

V 1. čtvrtletí roku 2012 pokračuje přesun směrem k luxusnějším výrobkům, podíl vozů kategorie Premium dosáhl na konci března  18 % prodejů skupiny. Tento trend bude pokračovat s nárůstem podílu DS5, příchodem 2 SUV v segmentu C, modelů Peugeot 4008 a Citroën C4 Aircross, a uvedením čtyř dieselových hybridů, které budou konkretizací technologického náskoku skupiny: Peugeot 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4 a Citroën DS5 HYbrid4.

Spuštění prodeje vozu Peugeot 208, k němuž došlo 29. března, znamená regeneraci stylových prvků značky Peugeot a oživení nabídky v segmentu B. Peugeot 208 je kompaktnější a o 110 kg lehčí než Peugeot 207. Jeho spotřeba činí 3,4 l / 100 km a emise 87 g CO2 / km.

FAURECIA

Obrat společnosti Faurecia dosáhl v 1. čtvrtletí roku 2012 celkem 4 297 mil. €, což představuje nárůst o +8 %. I když v Evropě došlo k poklesu o 2 %, ostatní regiony zaznamenávají nárůst: Severní Amerika +39,5 %, Latinská Amerika +1,4 % a Asie +23,6 %. Příjem u prodeje výrobků se zvýšil +8 % a dosáhl 3 353 mil. €. Nárůst se dělí mezi jednotlivé divize následujícím způsobem: +7 % automobilová sedadla, +9 % interiérové systémy, +15 % technologie na kontrolu emisí a lehký pokles -3 % u exteriérů automobilů.

GEFCO

Obrat společnosti Gefco činil v 1. čtvrtletí roku 2012 celkem 935 mil. €, což představuje pokles o -4 %, způsobený poklesem objemů v Evropě. Gefco urychluje rozvoj svých aktivit s třetími stranami.

BANQUE PSA FINANCE

Obrat banky Banque PSA Finance vzrostl o +6 % a dosáhl 496 mil. €. Celkové poskytnuté úvěry činily 24,2 miliard eur, což představuje nárůst o 1 %. Počet nových smluv činí v 1. čtvrtletí 210 000, což je pokles o -8 % oproti 1. čtvrtletí roku 2011. K poklesu došlo vlivem poklesu prodejů v Evropě, který byl částečně vykompensován nárůstem podílu na trhu.



1LTRO: Long Term Refinancing Operation (Dlouhodobá refinanční operace), kterou provádí Evropská centrální banka

2Registrace / Čína: fakturace mimo importu

3Evropa =EU + ESVO + Albánie + Bosna + Chorvatsko + Kosovo + Makedonie + Černá Hora + Srbsko