Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Opel míří v České republice k novému pololetnímu prodejnímu rekordu; poprvé v historii také Opel prodal v ČR přes tisíc aut za měsíc.
Rok 2014 se zapsal do historie českého zastoupení automobilky Opel jako nejlepší rok v „novodobé“ historii značky, protože v ČR se vloni prodalo 7 257 automobilů Opel, což představuje nejlepší výsledek od roku 2004, od kdy Svaz dovozců automobilů (SDA) používá data z Centrálního registru vozidel. Aktuální pololetní statistiky ale ukazují, že Opel v ČR míří k dalšímu rekordu.
„V červnu jsme v ČR prodali 1 025 osobních a lehkých užitkových vozů – poprvé v „novodobé“ historii statistik jsme tak během jediného měsíce prodali více než tisícovku automobilů,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Rekordní červenec tak završil celé rekordní první pololetí, protože od ledna do konce června jsme v ČR prodali 4 284 automobilů, což je nejlepší pololetní výsledek od roku 2004, od kdy SDA zveřejňuje své statistiky podložené daty z Centrálního registru.“
Rekordním prodejům odpovídá i rekordní tržní podíl: Aktuálních 3,53 % podílu značky Opel na českém trhu OA a LUV je nejlepším výsledkem za deset let. „Meziročně jsme posílili o 32 %, rosteme tedy zřetelně silněji než automobilový trh,“ říká Josef Šopík, prodejní ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.
„První pololetí roku 2013 jsme uzavírali na 11. příčce žebříčku značek, v pololetí loňského roku jsme byli už na 9. pozici a během prvních šesti měsíců letošního roku jsme se posunuli o další příčku - na aktuální osmou příčku,“ dodává ředitel Šilha.
Současná 8. příčka Opelu v prodejích OA a LUV a 6. v prodejích OA odpovídá oficiálním prodejním statistikám zveřejňovaným Svazem dovozců automobilů. Ty jsou však v případě řady značek výrazně zkresleny tzv. reexporty, které u řady značek tvoří hodně přes polovinu vykazovaných prodejů. Pokud by se braly do úvahy prodejní výsledky očištěné od reexportů (které sleduje např. agentura Médea), Opel by v žebříčku prodejů OA figuroval dokonce na 5. místě.
Nejprodávanějším Opelem je model Astra, na druhé místě je extrémně praktická Meriva a stupně vítězů doplňuje třetí Corsa, jejíž prodeje od nedávného uvedení na trh měsíc od měsíce rostou. A protože bestseller Astra se už zanedlouho představí ve zcela nové generační podobě a s technologiemi, kterými se až dosud mohly chlubit jen ty nejdražší modely prestižních značek, dá se předpokládat, že po uvedení nové Astry bude Opelu dále posilovat svoji pozici.
Foto:Opel