MotorInfo

První Mustang pro Evropu

6.12.2013 10:50
První Mustang pro Evropu

Ford Motor Company představuje nový Mustang pro Evropu – první Mustang v téměř padesátileté historii modelu určený pro evropské trhy.

Ford Mustang s karoseriemi kupé a kabriolet slibuje špičkovou úroveň dynamiky a kultivovanosti. Vychází přitom z historie modelu Mustang dlouhé bezmála 50 let a také z jeho postavení celosvětové legendy.

Od roku 1964, kdy byl na trh uveden první Mustang, se jich prodalo přes devět milionů. Mustang je nejoblíbenějším automobilem na sociální síti Facebook a během své existence se stal součástí popkultury. Svědčí o tom jeho přítomnost v mnoha filmech, televizních pořadech, hudebních klipech či videohrách. Zároveň je jedním z 25 nových vozů, které Ford v Evropě představí v následujících pěti letech.

Vývoj nového Mustangu měl za cíl zajistit vynikající dynamiku a prvotřídní jízdní vlastnosti, stejně jako každodenní použitelnost. Záměrem bylo rovněž spojit tyto přednosti s novými technologiemi, které pomáhají řidiči a zpříjemňují mu pobyt za volantem.

Vzhled nového Fordu Mustang znovu přivádí k životu charakter klasických nositelů tohoto legendárního jména. Podstatou je zachování klíčových designových znaků: dlouhé masivní kapoty a krátké svalnaté zádi. Stejně podstatné je ovšem vrcholně současné pojetí.

K hlavním designovým znakům, které charakterizují nový Ford Mustang, patří: nízký profil a široce rozkročený postoj; dynamická silueta vytvořená sklonem předního i zadního okna; třídílné a trojrozměrné zadní světlomety; moderní pojetí žraločí masky, která je ikonickým prvkem modelu.

Za volantem Mustangu kabriolet řidiči ocení sériově dodávanou vícevrstvou látkovou střechu. Ta vozu uděluje kromě vynikajícího odhlučnění kabiny také luxusní vzezření.

Přehledné přístroje s vyčerpávajícími údaji o vozu má řidič jako na dlani. Pojetí kokpitu je inspirováno leteckým průmyslem. Ergonomické ovladače zprostředkovávají perfektní kontrolu nad všemi funkcemi vozu. Značná šířka karoserie a nové zavěšení zadní nápravy se podílejí na tom, že cestující mají v oblasti ramen a pasu více místa a že do chytře tvarovaného zavazadlového prostoru se vejdou dva bagy plné golfových holí.

Klíčem k objevení živočišného projevu Fordu Mustang je to, jak vypadá, jak jezdí a jak zní. Nový Mustang proto nabízí pohonné jednotky i podvozek navržený tak, aby vyhověl požadavkům evropských řidičů na jízdní vlastnosti. V nabídce motorů stojí na jedné straně oceňovaný zážehový vidlicový osmiválec Ford o objemu 5,0 l, který dosahuje výkonu 313 kW a točivého momentu 529 N.m. Druhou volbu představuje zcela nový motor EcoBoost o objemu 2,3 l. S touto špičkovou technologií založenou na přeplňování turbodmychadlem přichází do Mustangu vynikající hospodárnost a nízké emise CO2, které vyžadují evropští zákazníci. Aby byl točivý moment vždy na dosah, využívá motor 2.3 EcoBoost přímé vstřikování paliva, proměnné časování ventilů a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Speciální plnicí soustava mu pomáhá k dosažení maximálního výkonu 227 kW a nejvyššího točivého momentu 407 N.m. Pro řidiče, kteří chtějí volit mezi maximální ovladatelností a pohodlím, bude k dispozici samočinná převodovka s možností ruční volby rychlostních stupňů pomocí páček na volantu.

Mustang pro skutečné nadšence

Ford Mustang se pyšní zcela novou konstrukcí podvozku. Nový prostorový pomocný rám vpředu zvyšuje tuhost a snižuje hmotnost vozu. Vytváří tak stabilní základ pro přesné vedení kol, které je prvotním předpokladem požadované kvality řízení, ovladatelnosti a komfortu. Modernizovaný systém vzpěr McPherson umožňuje použití větších brzd. Verze 2.3 EcoBoost i Mustang GT s motorem V8 v evropské specifikaci budou za sériově dodávanými 19" koly ukrývat výkonné brzdové systémy. Vzadu se objevuje zcela nové nezávislé zavěšení. Geometrie kol, pružiny, tlumiče i silentbloky byly zvoleny tak, aby odpovídaly vysokým výkonům vozu, zátěži na evropských silnicích a požadavkům evropských řidičů. Nové hliníkové těhlice na zadní nápravě přispívají ke snížení neodpružené hmotnosti, což se odráží v lepším komfortu jízdy i ovladatelnosti.

Chytré technologie

Nový Mustang je vybaven mnoha inovativními technologiemi, které řidiči udělují dokonalejší kontrolu nad vozem, přinášejí mu více informací a zprostředkovávají mu širší možnosti konektivity. Na silnici s mnoha zatáčkami či na závodním okruhu řidič snadno změní odpor posilovače řízení, rychlost odezvy motoru či převodovky nebo podle potřeby nastaví citlivost elektronického systému řízení jízdní stability. Mustang se tak přizpůsobí každé situaci.Vyspělý systém elektronického řízení jízdní stability je naladěn tak, aby umožnil využít veškerý dynamický potenciál Mustangu na maximum. Vyvíjel ho přímo Ford a jeho součástí je mimo jiné systém vektorování točivého momentu. Mustang GT s přímo řazenou převodovkou má dokonce i systém „launch control“ pro rychlý rozjezd s optimálním prokluzem kol. Vyspělé asistenční prvky standardně zahrnují hlasem ovládaný systém Ford SYNC s dotykovou obrazovkou. Evropským majitelům Mustangu bude k dispozici rovněž navigační systém s osmipalcovým barevným displejem a prémiový audiosystém s dvanácti reproduktory.

Mustang po 50 letech

Padesáté výročí od uvedení prvního Fordu Mustang na trh uplyne 17. dubna 2014. Mustang se bude nadále vyrábět v americkém Flat Rocku.