MotorInfo

Prodeje značky Škoda v listopadu 2015

8.12.2015 18:12
Prodeje značky Škoda v listopadu 2015

ŠKODA v listopadu 2015 dodala zákazníkům na celém světě 89 000 vozů (listopad 2014: 90 200 vozů; mínus 1,4 procenta). 

Růstu dosáhla automobilka v západní a střední Evropě. Napjatá situace na ruském trhu však brzdí prodej vozů ŠKODA. V Číně a východní Evropě (bez Ruska) dosáhly prodeje značky ŠKODA úrovně listopadu loňského roku. Veskrze dobrého ohlasu mezi zákazníky se dočkaly nové generace modelů značky ŠKODA. Dodávky modelu ŠKODA Fabia v Evropě vzrostly o 44 procent, ŠKODA Superb si polepšila dokonce o 47,3 procenta.

V západní Evropě dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 33 600 vozů (listopad 2014: 33 000; plus 1,8 procenta). V Německu vzrostly prodeje o 11,8 procenta na 13 600 vozů (listopad 2014: 12 100). ŠKODA je tak na německém trhu i nadále zdaleka nejsilnější zahraniční značkou. Dvouciferné tempo růstu bylo ve Švédsku (1 500 vozů; plus 14,5 procenta), Portugalsku (300 vozů; plus 14,1 procenta) a v Irsku (100 vozů; plus 107,5 procenta).

Na celkově klesajícím ruském trhu bylo dodáno v listopadu svým zákazníkům 4 700 vozů (listopad 2014: 7 600 vozů; mínus 38,7 procenta). Ve východní Evropě mimo Ruska se v listopadu pro některý z vozů značky ŠKODA rozhodlo 2 900 zákazníků (listopad 2014: 3 000; mínus 1,3 procenta). Dvouciferného růstu bylo dosaženo v Rumunsku (1 000 vozů; plus 28,2 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 25,3 procenta), Bulharsku (200 vozů; plus 24,1 procenta) a v Bosně (100 vozů; plus 10,7 procenta).

Ve střední Evropě si ŠKODA v listopadu polepšila o 16,8 procenta na 15 000 vozů (listopad 2014: 12 800). Na domácím českém trhu zvýšila značka své prodeje o 18,3 procenta na 7 700 vozů (listopad 2014: 6 500). Rovněž dvouciferným tempem rostly prodeje na Slovensku (1 700 vozů; plus 14 procent), v Maďarsku (1 000 vozů; plus 45,3 procenta), ve Slovinsku (500 vozů; plus 24,3 procenta) a v Chorvatsku (200 vozů; plus 35,2 procenta) V Číně bylo dodáno v listopadu zákazníkům 26 800 vozů a dosaženo bylo úrovně loňského listopadu (26 800). Pozitivního vývoje odbytu dosáhly modely Octavia a Yeti. V Indii dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 1 100 vozů, po 1 200 vozech v listopadu loňského roku (mínus 4 procenta). S 1 800 prodanými vozy v Izraeli si automobilka oproti listopadu loňského roku polepšila o 9,9 procenta. Dvouciferného růstu bylo dosaženo v Austrálii (400 vozů; plus 12,8 procenta) a na Tchaj-wanu (400 vozů; plus 122,4 procenta).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v listopadu 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (35 700; -2,1 %)

ŠKODA Fabia (17 100; +36,0 %)

ŠKODA Rapid (15 600; -18,1 %)

ŠKODA Superb (8 900; +21,7 %)

ŠKODA Yeti (8 700; +0,1 %)

ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 800; -16,8 %)

 

Foto:ŠKODA AUTO