MotorInfo

Prodeje značky Peugeot v ČR

15.1.2014 14:34
Prodeje značky Peugeot v ČR

Peugeot v ČR zaznamenal v roce 2013 nejlepší prodejní výsledek od roku 2007 - 8 884 registrovaných vozů, podíl na trhu 5,04 % a pátá pozice v žebříčku automobilek.

Za tímto úspěchem stojí nově uvedené modely Peugeot 308 a Peugeot 2008 a zejména řada lehkých užitkových vozů. S tou Peugeot v České republice dosáhl svůj historicky nejvyšší podíl na trhu lehkých užitkových vozů (13,99 %) a poprvé za své sedmnáctileté působení na českém trhu obsadil v kategorii lehkých užitkových vozidel druhou příčku.

V roce 2013 překonala značka Peugeot v České republice prodeje předcházejícího roku o více než 1 000 vozů, po šesti letech se vrátila na pátou příčku v pořadí automobilek, poprvé od roku 2005 překročila pětiprocentní podíl na trhu... Slaví tak jeden z nejúspěšnějších roků ve své  historii na českém trhu.

Prodej osobních vozů Peugeot dosáhl v roce 2013 počtu 7 252 vozů, což představuje podíl na trhu 4,40 % a pátou příčku v žebříčku automobilek. Nárůst oproti loňskému roku činil 7,8 %, což znamená 527 vozů.  Pozici nejprodávanějšího modelu značky Peugeot v ČR obhájil i v loňském roce Peugeot 308, přičemž se jeho podíl na celkových prodejích značky zvýšil z 16 % v roce 2012 na 26,4 % v roce 2013. Přestože se nový Peugeot 308 v  loňském roce podílel na prodejích výrazně méně než jeho předchůdce, prokázal, že je důstojným pokračovatelem populární trojkové řady. Pařížská centrála značky Peugeot hlásí rychlý růst objednávek na evropském trhu, překročení celosvětového prodejního cíle i první ocenění. Nový Peugeot 308 postoupil do finále evropské ankety Auto roku 2014. Finalistou je také v anketě Auto roku v ČR. Národní tituly Auto roku 2014 už si Peugeot 308 připsal v  Chorvatsku, Švýcarsku i na Slovensku.

Také další loni uvedená novinka - Peugeot 2008 - se těší zájmu zákazníků. Počet objednávek v rámci evropského trhu se blíží 100 000 vozů a přesahuje tak stanovené cíle. Stejně jako u modelu Peugeot 308 i u crossoveru Peugeot 2008 silně převažují vyšší úrovně výbavy a potvrzují tak posun značky Peugeot směrem k luxusnějším vozům. Vysoká poptávky po modelu Peugeot 2008 si vyžádala zvýšení výrobní kapacity na 660 vozů/den od ledna 2014. V únoru pak naroste na 683 vozů/den.

Na celkovém prodejním úspěchu značky Peugeot na českém trhu se kromě nových vozů podílely také atraktivní akční nabídky a marketingové aktivity. Jednalo se zejména o celorepublikovou propagační akci zaměřenou na testování osobních vozů „Peugeot Emotion Day 2013“. Na ni na podzim navázala akce „Peugeot Professional Roadshow 2013“, která firemním zákazníkům představila řadu lehkých užitkových vozů. Z akčních nabídek zaznamenala největší úspěch akce „7 dní Peugeot“, která se v obnovené podobě vrací i v letošním roce. Zahájena bude 20. ledna 2014.

V kategorii lehkých užitkových vozů dosáhla značka Peugeot 1 632 prodaných vozů. Postoupila tak poprvé ve své historii v ČR na druhé místo v pořadí automobilek. Oproti loňskému roku, kdy skončila až na 5. místě, tak prodala o téměř 500 vozů více. Podíl značky Peugeot na českém trhu užitkových vozů činil v loňském roce 13,99 % a za více než 17 let působení značky Peugeot v ČR byl jednoznačně nejvyšší.

Růstu se podařilo dosáhnout i v oblasti prodeje originálních náhradních dílů. K zvýšení prodeje o 4 % oproti roku 2012 přispěl zejména dlouhodobě fungující věrnostní program „Každý věk má své výhody“, který přilákal do značkových servisů Peugeot řadu majitelů starších vozidel. Tento program se podílel na celkovém objemu prodaných náhradních dílů v roce 2013 více než čtvrtinou. Na konci loňského roku byla spuštěna také nabídka financování servisních oprav (6 měsíčních splátek bez navýšení). Nárůst zaznamenala také komplexní řada servisních smluv Peugeot Optiway.

„S loňskými prodejními výsledky můžeme být více než spokojeni. Rok 2013 byl jedním z nejúspěšnějších ze 17 let působení značky Peugeot na českém trhu. Rok 2014 bude pro nás velkou výzvou. Stanovili jsme si ambiciózní cíle, znovu se chystáme pokořit hranici pětiprocentního podílu trhu osobních a lehkých užitkových vozů a potvrdit naše pozice v silně konkurenčních segmentech. Přitom nám nenahrává ani ekonomický kontext ani měnová situace v ČR. Můžeme se ale spolehnout na naši širokou a moderní modelovou řadu, příchod nových modelů, zejména velice očekávaného nového Peugeotu 308 SW, i na naši zvyšující se kvalitu služeb. Nahrává nám i to, že nyní registrujeme téměř čtyřikrát více objednávek než ve stejném období loňského roku,“ prohlásil Nicolas Perrin, generální ředitel společnosti Peugeot Česká republika.