MotorInfo

Prodeje značky Opel v Evropě vzrostly od ledna o 5 procent

13.10.2016 09:01
Prodeje značky Opel v Evropě vzrostly od ledna o 5 procent

Během první devíti měsíců roku 2016 prodal Opel v Evropě asi 895 000 automobilů, což představuje nejlepší výsledek značky od roku 2011, a to i přesto, že Opel se úplně stáhnul z ruského trhu. 

Tento výkon znamená meziroční nárůst prodejů o více než 44 000 vozů, resp. o téměř 5,2 procenta. Prodeje Opelů za prvých devět měsíců vzrostly v 18 státech, včetně tak silných trhů, jakými jsou Německo, Francie, Španělsko nebo Itálie. Tržní podíl značky Opel vzrostl v devatenácti státech, přičemž podíl Opelu a sesterské značky Vauxhall na celkovém evropském automobilovém trhu dosáhl 5,87 procenta.

V ČR Opel prodal během třech čtvrtletí roku 2016 celkem 6 912 osobních a lehkých užitkových vozů, což představuje nejlepší výsledek značky od zavedení novodobých statistik SDA v roce 2004. Za samotné září figuruje Opel dle statistik SDA na 6. příčce v segmentu OA+LUV s tržním podílem 3,92 procenta, podle statistik Médea, které jsou očištěny o tzv. účelové registrace a reexporty, činí tržní podíl Opelu dokonce 4,3 procenta.

Hlavním motorem růstu značky Opel byl nový model Astra  - evropský “Automobil roku 2016”. Dosud se v Evropě prodalo 212 000 nových Aster, což představuje nárůst o přibližně 22 procent proti stejnému období roku 2015. Opel dosud registruje více než 275 000 objednávek na modely Astra a Astra Sports Tourer. Astra je nejprodávanějším modelem značky Opel také v ČR: Od ledna do září se v ČR prodalo 2 291 Aster, což představuje meziroční nárůst o výrazných 25 procent. Astra i sesterské kombi Astra ST u zákazníků bodují především výbornými motory, mezi nimiž vynikají především tiché turbodiesely 1.6 CDTI/135 k resp. 1.6 CDTI BiTurbo 160 k, a sofistikovanými světlomety LED Matrix, které neoslňují a přitom dokonale osvětlují silnici. Dle statistik Médea je Astra za prvních devět měsíců tohoto roku pátým nejprodávanějším modelem svého nabitého segmentu.

Také Opel MOKKA X navazuje na úspěch své předchůdkyně – i když se prodává jen od konce září, Opel už eviduje více než 60 000 objednávek na toto úspěšné kompaktní SUV nové generace.

 

Foto:Opel