Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V dubnu skupina AAA AUTO poprvé od doby před ekonomickou krizí prodala během jednoho měsíce přes šest tisíc vozů, konkrétně 6 232.
Rekordy lámala nejen celková výkonnost skupiny, nejvíce vozů za posledních osm let se prodalo i v České republice a na pražské centrále. Výkonnost skupiny AAA AUTO šla proti trendu nabídky ojetin na trhu, kterých bylo oproti dubnu v rámci celé ČR inzerováno o 25 tisíc méně než v březnu.
„Již od začátku roku jsme pozorovali výrazné oživení trhu ojetých vozů, které signalizovalo silnou nastupující sezonu. Na výjimečně vysokých prodejích se značnou měrou podílelo 21 poboček společnosti v České republice, které během dubna vytvořily společný rekord 1 004 vozů prodaných během jednoho týdne. Svůj vlastní rekord zlomilo i pražské autocentrum, které – jako největší pobočka – prodalo v předposledním dubnovém týdnu 350 ojetých aut,“uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová. Díky těmto číslům Skupina v dubnu prodala v meziročním srovnání o pětinu více ojetých vozů, než ve stejném měsíci roku 2015. Tahounem růstu bylo Polsko, kde si vozy z AAA AUTO odvezlo meziročně o 175 % více zákazníků. „Při návratu na polský trh loni na jaře jsme prodávali 120 vozů za měsíc, letos v dubnu to bylo již 330, v Maďarsku 293 a nyní 426. U obou zemí se jedná o nejlepší výsledek od našeho návratu na trh,“ uvedla Topolová.
Více než šest tisíc vozů za měsíc skupina AAA AUTO prodávala naposledy v období před únorem roku 2008, kdy, stejně jako dnes, působila ve čtyřech zemích, kde však měla vyšší celkový počet autocenter a přes 4 000 zaměstnanců. „Je dobře, že jsme nyní dosáhli zhruba stejných objemů prodejů s nižším počtem poboček a jen 2 300 zaměstnanci. To ukazuje, že naše efektivita díky restrukturalizaci provedené v průběhu ekonomické krize výrazně stoupla,“ zdůraznila Topolová. V současné době nabízí skupina AAA AUTO na 41 pobočkách kolem 13 500 ojetých vozů denně. „Pro letošní rok i v následujících letech očekáváme postupný růst podílu nových trhů, tedy Maďarska a Polska, a to zejména díky nárůstu prodejů v nově otevřených nebo plánovaných autocentrech. Dle současné rozvojové strategie očekáváme největší růst podnikatelských aktivit v Polsku,“ řekla Topolová.
Další nárůst prodejů si skupina AAA AUTO slibuje od úvěrového produktu Bumerang, který od půlky dubna nabízí jako přímou konkurenci operativnímu leasingu v rámci své značky zánovních a luxusních ojetých vozů Mototechna. „Aktuálně v rámci produktu Bumerang nabízíme financování pro více než 50 modelů vozů od 15 nejžádanějších značek. Jde o vozy roku výroby 2015 a 2016, které mají platnou tovární záruku. Jejich cena je ovšem až o 40 % nižší než u nového automobilu, který nejvíce ztrácí na ceně právě v prvních dvou letech po koupi. Navíc u těchto aut garantujeme zpětnou výkupní cenu,“ uzavřela Topolová.
Podle kontinuálního sledování trhu ojetin ve střední Evropě, který mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, byla průměrná cena ojetého automobilu v České republice v březnu 183 843 Kč, průměrný nájezd pak 157 926 km. Mezi nejvíce inzerované značky ojetých vozů v uplynulém měsíci patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Desítku tentokrát uzavírá Opel Astra, který minulý měsíc držel devátou příčku. Tu si „prohodil“ s modelem Renault Megane. Průměrné stáří vozů bylo 9,8 roku.
Ilustrační foto:J.Svoboda