MotorInfo

Prodeje osobních aut za jedenáct měsíců 2016

3.12.2016 07:57
Prodeje osobních aut za jedenáct měsíců 2016

V dosavadním průběhu roku 2016 bylo prodáno 199 250 osobních a 16 002 užitkových vozů. Nejprodávanějšími značkami osobních aut jsou Škoda, Hyundai a  Volkswagen, uvádí ve svých statistikách společnost Médea Research.

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu. Statistiky reálných prodejů jsou očištěny o účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. Ve zveřejňovaných reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Podle reálných čísel prodala v období leden-listopad 2016 v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (72 230), následována značkou Hyundai (18 784) a Volkswagen (15 518). Za nimi následují Dacia (9 849), Renault (8 230), KIA (7 697), Opel (7 293), Peugeot (6 924), Mercedes-Benz  (6 586) a BMW (5 669). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stále Škoda Octavia s 25 774 prodanými vozy, modely značky Škoda obsadily i další příčky - Fabia (18 489), Rapid (10 330) a Superb (9 942), pátá je Hyundai i30 (s 6 957 prodanými automobily).

Mezi užitkovými vozy je letos nejúspěšnější značka Fiat s 2 448 prodanými vozy, následuje Peugeot    (2 359), Ford (2 025), Renault (1 886), Citröen (1 624) a Volkswagen (1 539).

Celkem bylo během letošního roku 2016 registrováno 60 076 automobilů fyzickými osobami, z toho 99 % registrací (59 696 vozů) tvoří osobní auta. Domácnosti si nejvíce kupují osobní vozy Škoda (12 831 registrovaných vozů) a Hyundai (9 125 vozů). S odstupem následuje Dacia (5 214 vozů), KIA  (3 333 vozů), Volkswagen (3 087 vozů), Opel (3 035 vozů) a Peugeot (3 012 vozů). Mezi deseti nejsilnějšími značkami má nejvyšší podíl registrací v domácnostech z celkových registrací Hyundai   (47 %).

  Ilustrační foto:ŠKODA AUTO