MotorInfo

Proč se vyplatí jezdit i s novým autem do neznačkového servisu

18.6.2015 15:01
Proč se vyplatí jezdit i s novým autem do neznačkového servisu

Autorizovaný, nebo neautorizovaný servis? Dlouho platilo, že s novým autem se automaticky jezdí do značkového servisu a se starším do neznačkového.

Návyky lidí v oblasti servisování aut se pomalu ale jistě mění. Lidé už si uvědomují, že mají mnohem větší volnost ve výběru a že i s novým autem nemusí povinně jezdit do značkového servisu, byť jim někteří prodejci neustále říkají něco jiného. Proč je tedy dobré jezdit do neznačkového servisu? 

Je levnější

Jak se říká, o peníze jde vždy až na prvním místě. Snaha ušetřit za opravy je hlavní motivací, proč lidé obvykle dva až tři roky po ukončení záruky opouštějí značkový servis. Přestože i autorizovaní opravci již dnes nabízejí na starší vozy levnější originální díly, v neznačkových servisech stále zaplatíte za opravy klidně až o třetinu méně. U nového auta v záruce jsou úspory o něco nižší. „Náklady na servisního technika v neautorizovaném servisu jsou podobné jako v autorizovaném,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel, manažer servisního konceptu Elit. Při opravách nových aut se totiž musejí používat stejné servisní postupy a originální náhradní díly, nebo tzv. díly odpovídající kvalitě. O 10 až 20 % nižších cen, což v případě pravidelných servisních prohlídek může u některých aut přinést úsporu až tisíc korun, se dosahuje nižšími režijními náklady. Neautorizované servisy totiž nemusí živit sice krásné, ale velmi nákladně postavené skleněné paláce.

Úspory až 50 % může přinést přechod do neznačkového servisu firmám. K této změně se odhodlaly velké firmy jako EMCO, Schindler CZ nebo Česká pošta, resp. leasignové společnosti LeasePlan, ALD, Business Lease nebo Arval, které přešly na službu Elit Car Fleet Service. Hlavně firmy s pestrým vozovým parkem, složeným z různých značek, ušetří dost peněz i za jednodušší logistiku. Místo toho, aby jezdily do různých servisů, mohou se všemi vozy jezdit do jednoho. „Servisy zařazené do programu Car Fleet Service si totiž poradí s opravami všech běžně u nás prodávaných aut,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel ze společnosti Elit.

Obavy o ztrátu záruky jsou zbytečné

Jedním z nejčastějších důvodů, proč se lidé stále ještě bojí jezdit s novými vozy do neznačkových servisů, je obava ze ztráty záruky a pocit toho, že jen autorizované servisy mají tu nejlepší kvalifikaci a nejlepší vybavení. A že v případě nějakého záručního problému nebudou muset nic složitého řešit. Jenže ani tohle už neplatí. „Díky Blokové výjimce totiž mají nezávislé servisy přístup k originálním náhradním dílům, diagnostickým zařízením nebo nástrojům pro opravy automobilů,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel z Elitu. Mohou tak provádět výrobcem předepsané prohlídky nezbytné pro udržení záruky. Servisy patřící do služby Car Fleet Service dokonce v případě nějakých záručních oprav vše řeší s autorizovanými servisy, takže se zákazník nemusí obávat, že by jezdil do dvou servisů.

Úroveň služeb roste

Velká část servisů je dnes zařazená do nějakého servisního konceptu, což je taková obdoba sítě maloobchodních prodejen potravin, který by měl zákazníkovi zajistit určitý standard služeb i kvality oprav. Aby se totiž nějaký servis stal součástí takového řetězce, měl by  splňovat podmínky nejen z hlediska technického vybavení, ale i velikostí prostor pro zákazníky či nabídkou služeb. I nezávislé servisy už dobře vědí, jak důležitá je ve vztahu k zákazníkovi taková zdánlivá maličkost, jako nabídnutá káva či noviny. V tomto ohled se snaží přiblížit autorizovaným servisům. Velká péče je věnována i firemní klientele, samozřejmostí se stává poskytování nadstandardních služeb, jako je přistavení vozidla, poskytnutí náhradního vozidla po dobu oprav nebo odtahová služba.

Hustá síť servisů

Velkou výhodou neznačkových servisů, zařazených do některého konceptu, je hustá síť opraven. Dá se říct, že v každém větším městě zákazník najde nějaký servis zařazený do servisního konceptu. Například síť Partner Elit pokrývá celou Českou republiku. To je zajímavé třeba i pro majitele značek aut, které u nás nemají tak hustou síť autorizovaných opraven. Zkrátka často nemusí dojíždět tak daleko.

Ne vždy je třeba hned všechno měnit

Zkušenosti z praxe také ukazují, že nezávislé servisy zaměstnávají velmi zkušené techniky, kteří mají často větší motivaci a ochotu se pouštět do nestandardních věcí a hlavně náročnější konstrukční celky skutečně opravovat, nejenom je měnit. Takový přístup ve výsledku může přinést zákazníkovi úsporu i několik tisíc korun. Stejně ta lidé oceňují, že s nimi o opravě často hovoří přímo mechanik, který práci provádí. To je podobné jako s doktorem. O případném zdravotním zákroku také raději slyší přímo od toho, kdo ho provede.

 

Foto:Elit