MotorInfo

Příslušenství TRD Performance Line pro model GT86

11.10.2012 16:28
Příslušenství TRD Performance Line pro model GT86

Na letošním autosalonu v Paříži se v evropské premiéře představil i soubor příslušenství TRD Performance Line pro Toyotu GT86.

Firma TRD (Toyota Racing Development) založená v roce 1954 již přes půl století v Japonsku navrhuje tuningové součásti pro vozy Toyota. Po uvedení modelu GT86 budou komponenty TRD ke zlepšení aerodynamiky a výkonnostních parametrů poprvé k dispozici i v celé Evropě.

Komponenty pro exteriér, interiér a aerodynamické součásti

V nabídce je řada aerodynamických komponent v bílé a částečně černé, v čistě černém provedení, resp. bez lakování se základním nátěrem s možností přelakování v libovolném odstínu. Patří sem mj. přední spoiler, boční spoilery nebo spoiler na víko zavazadlového prostoru a zadní spodní spoiler. Sestava zadního difuzoru z nerezové oceli účinně redukuje zdvih vznikající za vysokých rychlostí a zahrnuje i čtveřici žeber regulujících proudění vzduchu pro lepší stabilitu v přímém směru. Robustní kovový uzávěr palivové nádrže ve stříbrném provedení zaujme sportovním detaily šroubů se šestihrannou hlavou. V nabídce jsou dva designy hliníkových kol TRD 18". Kovaná kola SF2 navržená pro použití s kitem monoblokových brzd TRD spojují nízkou hmotnost s vysokou tuhostí. Nižší neodpružená hmotnost pak znamená ještě lepší manévrovatelnost vozidla. Litá kola TF6 jsou dalším vývojovým stupněm osvědčených, oblíbených a stylových kol TRD v designu TF4 s deseti paprsky.

Nabídka komponent TRD do interiéru zahrnuje spínač spouštění motoru k instalaci do středové konzoly a novou hlavici řadicí páky. Hlavice obšitá pravou kůží pro lepší úchop je kratší než standardně dodávaná hlavice a vyznačuje se konkávní horní částí pro pohodlnější sevření a lepší odvod tepla.

Komponenty ke zlepšení výkonových parametrů

Podvozek GT86 lze vylepšit o soupravu tlumičů a vinutých pružin s možností nastavování světlé výšky v plném rozsahu. Kit umožňující změnu světlé výšky obsahuje mechanizmus pro změnu tlumicí síly ve 40 krocích, pokrývající potřeby za všech jízdních situací. Plně nastavitelná konstrukce zachovává optimální podmínky v celém rozpětí zdvihu soustavy zavěšení a v celé délce chodu pružin. Souprava předních a zadních stabilizátorů, vyladěných podle kitu zavěšení kol TRD, optimalizuje náklony karoserie; rozpěrná tyč do motorového prostoru s hřídelí z uhlíkových vláken umožňuje maximálně zužitkovat kvality soustavy zavěšení díky regulaci ohybu v horní části věže úchytu zavěšení. Výkonnostní charakteristiku podvozku lze dále vylepšit sadou výztuh prvků zavěšení. Sada obsahuje ocelové výztuhové plechy spojující zadní prvek zavěšení, přední spodní rameno nápravy, hřeben řízení a karoserii, čímž minimalizuje pohyby karoserie s cílem maximálně zužitkovat potenciál daný soustavou zavěšení kol. Stabilizátor dveří TRD, vůbec první v oboru, využívá vymezovací člen s vestavěným posuvným mechanizmem k automatickému vyplnění mezery v oblasti zajišťovacího mechanizmu dveří. Snížení této mezery na nulu výrazně zlepšuje torzní tuhost karoserie s cílem zlepšit reakce řízení a účinnost systému odpružení. Brzdný účinek lze vylepšit soupravou monoblokových brzd pro přední a zadní nápravu. Souprava zahrnuje kotouče o průměru 355 mm vpředu, resp. 345 mm vzadu, a šestipístkové monoblokové třmeny Brembo v červené barvě na přední nápravě, resp. čtyřpístkové monoblokové třmeny Brembo vzadu, nabízející agresivní účinnost s charakterem pro závodní okruhy a bez slábnutí brzdného účinku. Součástí soupravy monoblokových brzd je i přímé provedení brzdového potrubí, které se však nabízí i samostatně ke zlepšení výkonu standardní brzdové soustavy GT86. Spolehlivá konstrukce používající opletené nerezové hadičky, těžící ze zkušeností Toyoty na závodních okruzích, zabraňuje zhoršování účinnosti brzdového potrubí nebo rozpínání v důsledku tepla, čímž se dosahuje bezpečnější a přímější reakce brzd i za těch nejextrémnějších podmínek na trati. Standardní soustavu brzd lze doplnit o vylepšenou soupravu brzdových segmentů. V nabídce je olejový a vzduchový filtr sportovních parametrů; nová zátka chladiče používá vyšší tlak otevírání ventilu. Tím se zvyšuje tlak uvnitř chladiče, roste bod varu kapaliny kvůli účinnější regulaci bublinek vzduchu a vyšší účinnosti chlazení motoru. Dynamický tlumič výfuku se čtveřicí koncovek byl navržen tak, aby jej bylo možné kombinovat se spoilerem TRD zadního nárazníku a nerezovým zadním difuzorem. Díky svému naladění nabízí akustický doprovod odpovídající čistokrevnému závodnímu charakteru TRD.

Seznam komponent TRD v nabídce na evropských trzích:

  • Přední spoiler
  • Boční spoiler
  • Zadní spoiler na víko zavazadlového prostoru
  • Zadní spoiler na nárazník
  • Dekor tlumiče
  • Dynamický tlumič výfuku
  • Zadní difuzor
  • Souprava monoblokových brzd
  • Brzdové potrubí v přímém provedení
  • Přední brzdové obložení
  • Zadní brzdové obložení
  • Souprava tlumičů
  • Souprava vinutých pružin
  • Souprava stabilizátorů
  • Rozpěrná tyč do motorového prostoru
  • Sada výztuh prvků zavěšení
  • Stabilizátor dveří
  • Zátka chladiče
  • Víčko olejového filtru
  • Sportovní olejový filtr
  • Sportovní vzduchový filtr
  • Víko palivové nádrže
  • Hlavice řadicí páky (pro MT & AT)
  • Logo TRD
  • Tlačítko spouštění motoru
  • Kola z lehké slitiny (18" kovaná / litá)
  • Konzola přední registrační značky