MotorInfo

Přijíždí osmá generace Passatu

5.7.2014 08:52
Přijíždí osmá generace Passatu

Volkswagen představuje ve světové premiéře osmou generaci Passatu. K uvedení na evropské trhy dojde v průběhu čtvrtého čtvrtletí.

Včetně všech derivátů bylo již vyrobeno téměř 22 milionů vozů Passat. Jen v roce 2013 se rozhodlo více než 1,1 milionu lidí pro nějaký model této řady. Teoreticky byl v uplynulém roce každých 29 sekund někde na zemi prodán jeden vůz Passat, resp. Magotan (v Číně). Dva Passaty za minutu, 126 za hodinu a více než 3 000 za den. Každý den. Volkswagen Passat je nejúspěšnějším modelem koncernu VW.

Volkswagen zdokonaluje modelovou řadu Passat již více než čtyři desetiletí. Osmi generacím jsou nyní přidělena interní označení B1 až B8. B u značky Volkswagen symbolizuje příslušnost k segmentu střední třídy, číslice udává pořadí příslušné generace. V minulosti byly pro vzhled této modelové řady určující první model B1 z roku 1973 a následně všechny generace od B5 (1996). Volkswagen přinesl s modelem Passat B5 zásadní změnu. Zatímco všechny předchozí generace Passatu vždy vynikaly vyváženými a všestrannými vlastnostmi s vysokou úrovní komfortu, velmi dobrými přednostmi pro každodenní provoz a nadprůměrnou nabídkou prostoru, znamenal tehdejší skok v oblasti kvality a designu vstup do první ligy své třídy a z Passatu učinil nejúspěšnější služební automobil. Takto vytyčenou cestou důsledně a úspěšně kráčely také generace B6 (od roku 2005) a B7 (od roku 2010).

Nový Passat bude uveden na evropský trh ve čtvrtém čtvrtletí 2014 jako Limuzína a Variant. Díky inovativní lehké konstrukci je nový Passat až o 85 kg lehčí než předchůdce. Všechny motory jsou pro tuto modelovou řadu nové a až o 20 procent úspornější. Poprvé bude v nabídce Passat s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení. Celkový výkon systému: 155 kW/211 k. Nejvýkonnějším turbodieselem v modelu Passat je nový TDI s výkonem 176 kW/240 k. Spotřeba paliva: 5,3 l/100 km. Vůz má nové přední světlomety LED. Premiéru v modelu Passat slaví funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců, Trailer Assist, Traffic Jam Assist a Emergency Assist. Nový Passat je prvním vozem Volkswagen s informačním displejem Active Info Display a průhledovým displejem Head-up-Display.

Limuzína má vnější délku 4 767 mm, a je tedy o 2 mm kratší než předchůdce. Rozvor byl zároveň prodloužen o 79 mm na 2 791 mm. Přední kola se přitom posunula o 29 mm směrem dopředu, zadní kola o 17 mm dozadu (interiér je o 33 mm delší). Výsledkem jsou kratší převisy karoserie (vpředu o 67 mm, vzadu o 13 mm). Passat je zároveň o 14 mm nižší (1 456 mm) a o 12 mm širší (1 832 mm). Z těchto rozměrů vyplývá poměr proporcí, které vytvářejí nejlepší předpoklady pro dynamický a exkluzivní design.

Volkswagen vytvořil pro nový Passat design, který spojuje stylovou čistotu s vysokou mírou dynamiky. Design, který není módní, ale moderní. Nový Passat vznikl na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Díky této platformě bylo možné vytvořit dynamičtější proporce (mj. nižší karoserie, delší rozvor, větší kola) a zároveň vylepšit uspořádání interiéru. Při zachování všech funkčních předností získal nový Passat výrazně nápadnější charisma, exkluzivitu a dynamiku. Díky nově vyvinutým předním světlometům LED (sériově od „Highline“) a ve všech verzích sériově dodávaným zadním světlometům LED si Passat zachovává nezaměnitelný vzhled dokonce i za tmy. Nový Volkswagen Passat je v obou karosářských variantách, Limuzína i Variant, vozem, jehož čistý a dynamický design snese srovnání i s vozy z vyššího segmentu. Nejúspěšnější služební vůz v Evropě je tak symbolem nového druhu Business Class, který boří hranice mezi střední a vyšší střední třídou, mezi segmenty B a C.

V souladu s exteriérem navrhli designéři také interiér. Ten je avantgardnější a exkluzivnější než dosud díky mnoha novým designérským řešením, mezi něž patří výrazný horizontální, nepřerušovaný pás s výdechy ventilační soustavy a inovativní technologie, jako jsou interaktivní digitální přístroje Active Info Display, Head-up-Display nebo extrémně tenké pásy dekoračního osvětlení.

Díky modulární platformě MQB mohla být navíc vylepšena nabídka prostoru, což ilustrují následující dva příklady. Přestože je nový Passat o 2 mm kratší než předchůdce, vzrostla délka interiéru o 33 mm. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Variant nabízí objem 650 litrů, o 47 litrů více než dosud, a při využití celé výšky interiéru až ke stropu dokonce 1 780 litrů. V případě Limuzíny pojme zavazadlový prostor 586 litrů, o 21 litrů více než dosud.

Díky novým asistenčním, informačním, zábavním a komfortním systémům je cestování v novém modelu Passat propojenější, komunikativnější, dynamičtější a ještě bezpečnější. Mezi nová technická řešení patří – kromě digitálních přístrojů Active Info Display a Head-up-Display – například zábavní systém pro tablety s aplikacemi pro cestující vzadu, Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, a také tři světové novinky v podobě asistenčních systémů Emergency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v popojíždějící dopravní koloně).

Deset motorů TSI a TDI

Nový Passat bude nabízen s deseti přeplňovanými motory s přímým vstřikováním paliva ve výkonovém rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Všechny motory jsou v modelové řadě Passat novinkou. Spotřeba motorů a analogicky i jejich emise CO2 byly sníženy až o 20 procent. Všechny verze jsou vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie. Pro každou variantu motoru je na přání k dispozici dvouspojková převodovka (DSG), která se v kombinaci s nejvýkonnějšími motory dodává dokonce sériově.

Poprvé bude pro Passat v nabídce hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (zážehový motor TSI o výkonu 115 kW plus elektromotor o výkonu 80 kW). Se systémovým výkonem 155 kW/211 k to bude dosud nejvýkonnější „plug-in hybrid“ značky Volkswagen. Hybridní Passat ujede čistě elektricky, tedy s nulovými emisemi, až 50 kilometrů na jedno nabití. Hodnoty spotřeby paliva a emisí budou na podobné úrovni jako u modelu Golf GTE se stejným druhem pohonu (Golf GTE: kombinovaná spotřeba EU 1,5 l/100 km a 35 g CO2/km).

Nabídka zážehových motorů začíná jednotkou s výkonem 92 kW/125 k. Dalším stupněm je TSI o výkonu 110 kW/150 k s aktivní deaktivací válců. Přeplňovaný motor 1,4 litru s přímým vstřikováním benzinu zaujme svou spotřebou 4,9 l/100 km (emise CO2: 115 g/km) – o 1,3 l/100 km méně než srovnatelný předchůdce. Další výkonové stupně: 132 kW/180 k, 162 kW/220 k a 206 kW/280 k. TSI hybridní verze s možností vnějšího nabíjení dosahuje výkonu 115 kW/156 k. Všechny motory TSI mohou být objednány s dvouspojkovou převodovkou. Modely s výkony 220 k, 280 k a Passat s hybridním pohonem typu plug-in mají DSG sériově.

Paleta vznětových motorů bude v době zahájení prodeje zahrnovat TDI o výkonu 110 kW/150 k, které spotřebuje 4,1 l/100 km (emise CO2: 108 g/km) – o 0,5 l/100 km méně než srovnatelný motor předchůdce. Výkonnější turbodiesely budou nabízet 140 kW/190 k a 176 kW/240 k. Technickou lahůdkou je nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel TDI všech dob nabízený značkou Volkswagen. Nový dvoulitr s dvojitým přeplňováním dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k a spotřebuje 5,3 l/100 km (emise CO2: 139 g/km). Limuzína, poháněná tímto motorem, může jet nejvyšší rychlostí 240 km/h, v případě verze Variant to je 238 km/h. Vzhledem k vysokému maximu točivého momentu 500 N.m bude Passat o výkonu 240 k sériově vybaven pohonem všech kol 4MOTION a sedmistupňovou převodovkou DSG.

 

Výbavové linie a pakety R-Line

Volkswagen uvede nový Passat na trh, stejně jako předchůdce, ve třech výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline.
Passat Trendline. Všechny modely mají systém start-stop a režim rekuperace kinetické energie. Součástí vnější výbavy jsou 16“ kola s pneumatikami s šířkou 215 mm a zadní světlomety LED. Výbava interiéru zahrnuje například chladicí schránku před sedadlem spolujezdce vpředu a středovou loketní opěrku vpředu s odkládací schránkou a výškovým seřizováním mezi předními sedadly. Mezi funkční výbavu modelu Passat Trendline patří mimo jiné centrální zamykání s dálkovým ovládáním a bezklíčovým systémem Keyless Go (spouštění a vypínání motoru tlačítkem), funkce rozpoznávání únavy řidiče, multikolizní brzda, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, rádio „Composition Colour“ s 5“ dotykovým displejem, multifunkční ukazatel „Plus“, multifunkční volant, světlomety pro denní svícení, asistent pro rozjezd do kopce, elektronicky ovládaná parkovací brzda s funkcí Auto Hold, režim setrvačné jízdy (u DSG) a klimatizace.
Passat Comfortline. Passat Comfortline je navíc vybaven mimo jiné chromovanými lištami na bočních oknech, exkluzivním ozdobným obložením, komfortními sedadly vpředu (sedadlo řidiče ergoComfort nastavitelné ve 12 směrech; elektricky nastavitelná bederní opěrka na straně řidiče, manuálně nastavitelná bederní opěrka na straně spolujezdce), multifunkčním volantem obšitým kůží, samostmívacími vnitřními a vnějšími zpětnými zrcátky (na straně řidiče), senzorem deště, systémem ParkPilot, mlhovými světlomety a systémem Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City. Rovněž sériově se montují 16“ kola z lehké slitiny. Verze s výkony 162 kW a 176 kW jsou navíc dodávány s předními světlomety LED, chromovanou ozdobnou lištou na nárazníku vpředu a lichoběžníkovými chromovanými koncovkami výfukové soustavy v zadním nárazníku. Passat TDI se 176 kW má kromě toho adaptivní regulaci podvozku DCC.
Passat Highline. Modely Passat Highline jsou nad rámec výbavové linie Comfortline v oblasti exteriéru sériově vybaveny chromovanou lištou v masce chladiče a předními světlomety LED, dále chromovanou lištou po celém obvodě na spodní části karoserie, zadními světlomety LED s inovativním konceptem osvětlení a 17“ koly z lehké slitiny. V interiéru patří k sériové výbavě ozdobné obložení přístrojové desky („kartáčovaný hliník“ nebo ušlechtilé dřevo „Brillant Pine“; na středové konzole „Piano Black“), prahové lišty z ušlechtilé oceli, sedadla z Alcantary/kůže a vyhřívání sedadel vpředu. Funkční výbavu doplňuje automatická klimatizace (Climatronic s přídavným ovládacím panelem pro cestující na zadních sedadlech), vícebarevný multifunkční ukazatel „Premium“ a automaticky vyhřívané trysky ostřikovačů skla čelního okna.
Pakety R-Line pro Passat. Volkswagen R vyvinul pro Passat sportovní interiérové a exteriérové pakety R-Line. Součástí interiérového paketu jsou následující položky (výběr): potahy v kombinaci „kůže Vienna/tkanina“, multifunkční sportovní volant R-Line s pádly pro manuální řazení na volantu (u převodovky DSG), pedály z ušlechtilé oceli, ozdobné obložení R-Line a černé čalounění stropu. Exteriérový paket obsahuje následující položky (výběr): nárazníky R-Line, výraznou mřížku masky chladiče s nápisem R-Line, lichoběžníkové chromované koncovky výfukové soustavy, rozšíření bočních prahů, střešní spoiler (Variant) a leskle černý difuzor. Kromě toho může být Passat individualizován ve sportovním stylu rozmanitými 17“, 18“ nebo 19“ koly z lehké slitiny.