MotorInfo

Přichází Tourneo Courier - další velkoprostorový kompakt od Fordu

7.5.2014 14:28
Přichází Tourneo Courier - další velkoprostorový kompakt od Fordu

Ford od června letošního roku nabídne třetího a také nejmenšího zástupce svých velkoprostorových vozů, jenž dostal název Tourneo Courier. Za základ si tento vůz vzal platformu, kterou již známe z vozů Fiesta a B-MAX.

Automobilka Ford zaměřuje nové Tourneo Courier především na všechny ty, pro které je model B-MAX nedostatečně prostorný, tedy pravděpodobně především na mladé lidi a jejich rodiny, kterým nabídne dostatek prostoru, výkonné a úsporné agregáty a také rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Měli jsme možnost vyzkoušet si tuto novou akvizici při krátkých testovacích jízdách, a to jak v městském provozu, tak při jízdě po dálnici v německém Frankfurtu a jeho okolí.

Malý, přesto však velký

Nový model vychází z nejnovější generace globální platformy pro malé vozy Ford, kterou Tourneo Courier sdílí mimo jiné s modely Fiesta a B-MAX. Podvozek byl u Fordu naladěn s cílem dosáhnout co nejlepších jízdních vlastností. Sice zde postavili tento nový všestranný model na podvozku Fiesty, tedy poměrně malého automobilu, ale konstruktérům se podařilo na této platformě zastavět vůz, který se prezentuje prostornou karosérií a zavazadlovým prostorem, jenž má v základní konfiguraci objem 708 litrů (bez mezipodlahy zavazadlového prostoru). Přístup na zadní sedadla je velmi pohodlný, za což je možné poděkovat dvojici bočních posuvných dveří. Druhá řada sedadel je dělená v poměru 60/40 a opatřená jednoduše ovladatelným mechanismem sklápění. Se sklopenými sedadly vůz pojme až 1 656 litrů zavazadel, což bohatě postačuje na sportovní potřeby nebo vybavení na kempování. Se zavazadlovým prostorem si také můžete pohrát díky mezipodlaze. Tu lze nastavit do několika výškových úrovní nebo zasunout za opěradla zadních sedadel v případě, že není potřeba pro oddělení přepravovaného nákladu. Courier nabízí ale ještě další odkládací prostory, kam patří například velká schránka ve středové konzole, která pojme dokumenty formátu A4 nebo malý notebook, horní police přes celou šířku kabiny, nebo zásuvka pod sedadlem spolujezdce. Zajímavé je také řešení MyFord Dock, které slouží jako držák a nabíječka přenosných elektronických zařízení, jako jsou telefony nebo přenosné navigace. Vůz je možné na přání vybavit i integrovaným navigačním systémem s mapovými podklady na SD kartě a systémem Ford SYNC s funkcí automatického tísňového volání. V průběhu roku 2014 se objeví také technologie AppLink, která umožní řidiči ovládat vybrané aplikace v chytrém telefonu pomocí hlasových pokynů. Interiér vozu je pohodlný, použité materiály i kvalita slícování dílů více než odpovídají účelu, ke kterému bude vůz pravděpodobně nejvíce sloužit - tedy k časté přepravě pasažérů a většího množství zavazadel. Nad hlavou řidiče i spolujezdců vpředu i vzadu je místa více než dostatek. Místo je zde i pro kolena cestujících vzadu, a to i při posunutí přední sedačky do polohy více vzadu. Jen u šířky mezi rameny pasažérů poznáte, že sedíte přeci jen ve voze, který je kompaktních a menších rozměrů. K výborným jízdním vlastnostem přispívá již zmiňovaná konstrukce podvozku, který je typicky fordovský. Vůz je vybaven nejnovější konstrukcí elektrického posilovače řízení, který napomáhá k přesnému a jistému směrovému vedení. Současně však přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Pohonné jednotky

K pohonu modelu Tourneo Courier jsou v současné době připraveny zážehové i vznětové motory. Ty mají zajistit dostatečný výkon, ale také hospodárnost provozu. Agregát 1.6 Duratorq TDCi o výkonu 70 kW (95 k) má kombinovanou spotřebu 3,7 l/100 km a emise CO2 97 g/km; zážehový 1.0 EcoBoost dosahuje hodnot 5,2 l/100 km a 119 g/km. Kromě motorů 1.6 TDCi a 1.0 EcoBoost mohou zákazníci zvolit také vznětovou jednotku 1.5 TDCi o výkonu 55 kW (75 koní) s emisemi CO2 103 g/km a spotřebou paliva 3,9 l/100 km. Všechny zážehové i vznětové motory v novém Tourneu Courier jsou spojeny s manuální převodovkou, na přání je k dispozici systém Auto-Start-Stop. Pro všechny pohonné jednotky platí servisní interval v délce jeden rok nebo až 30 000 km.

Při testovacích jízdách jsme vyzkoušeli dvě pohonné jednotky - litrový benzinový motor a diesel 1,6 l. A je potřeba říci, že více se nám líbil řadou cen ohodnocený benzinový agregát. Fordu se s motorem 1.0 EcoBoost povedl opravdu husarský kousek. Motor se nám líbil nejen tím, jak dokáže hýbat i s takto postaveným vozem bez problémů, ale líbil se nám i jeho zvukový projev. Je pravda, že jsme jezdili pouze ve dvou a s minimem zavazadel, takže v tuto chvíli nedokážeme říci, jak se bude tento agregát chovat při plném zatížení vozu jak cestujícími, tak i zavazadly. Výrobce udává spotřebu jen něco přes pět litrů, ale je pravda, že pokud vůz více rozjedete například po dálnici, tak se hodnoty spotřeby posouvají přeci jen výše. Abychom ale nezapomněli na naftový motor použitý v Courieru. I ten svou práci vykonává bez problémů. Sice je u něj poznat trochu menší agilita při jízdě, která je ale vykoupena nižší spotřebou paliva.

Bohatá bezpečnostní výbava

Tourneo Courier využívá také celou řadu bezpečnostních prvků. Patří k nim standardně dodávané stropní airbagy, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu a na přání dodávaný kolenní airbag řidiče. Standardní bezpečnostní výbava nového modelu dále zahrnuje čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky. Tourneo Courier nabízí rovněž omezovač rychlosti a monitorování tlaku v pneumatikách. Standardně dodávaný stabilizační systém disponuje rozšířenými funkcemi jako asistent pro rozjezd ve stoupání, brzdový asistent, regulace prokluzu kol, ochrana proti převrácení nebo systém stabilizace přívěsu. Již zmiňovaný systém Ford SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání pak například pomáhá v případě nehody navázat spojení se záchrannou službou.

Ford bude nabízet nové Tourneo Courier ve dvou verzích, základní Trend má ve standardní výbavě např. klimatizaci, rádio s Bluetooth nebo tempomat, vrcholná verze Titanium nabízí navíc 16“ kola z lehkých slitin, stěrače s dešťovým senzorem nebo automatické světlomety.

Tourneo Courier uzavírá řadu čtyř velkoprostorových modelů Ford Tourneo, do které vedle něj patří Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect a Tourneo Custom.

 

Ceny - mimořádná zaváděcí nabídka

 

Motor

Výkon/ Točivý moment

Kč bez DPH

Kč s DPH

Trend

1.0 EcoBoost

74 kW (100 k)/ 170 N.m

309 900

374 979

Mimořádná nabídka platí do 30. 6. 2014.

 

 

Základní ceny

 

Motor

Výkon/ Točivý moment

Kč bez DPH

Kč s DPH

Trend

1.0 EcoBoost

74 kW (100 k)/ 170 N.m

352 900

427 009

1.5 TDCi

56 kW (75 k)/190 Nm

367 900

445 160

1.6 TDCi

71 kW (95 k)/215 Nm

382 900

463 309

Titanium

 

1.0 EcoBoost

74 kW (100 k)/170 Nm

363 900

440 319

1.5 TDCi

56 kW (75 k)/190 Nm

378 900

458 470

1.6 TDCi

71 kW (95 k)/215 Nm

393 900

476 620