Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na trh přichází vůz Renault Scénic XMOD spolu s faceliftovanými vozy Scénic a Grand Scénic, které získávají nový identifikační design značky. Nová maska chladiče tak nese větší logo Renault na lesklém černém pozadí.
Scénic Xmod, a také vozy Scénic a Grand Scénic jsou také vybaveny třemi posledními motory Energy, které prošly renovací, a zároveň mají k dispozici také zcela nový zážehový motor Energy TCe 130. Všechny motory řady ENERGY mají společnou filozofii: snížení spotřeby paliva, emisí CO2 a provozních nákladů a zároveň zachování radosti z řízení a požadavků ohledně kvality. Motor Energy TCe 130 oživuje nabídku zážehových motorů Renault a doplňuje stávající motor Energy TCe 115. Jedná se o flexibilní a reaktivní motor, poskytující díky dynamické odezvě i v nízkých otáčkách radost z řízení. Jeho běh je tichý a je vybaven také ultrarychlý systémem Stop&Start. Díky technologiím Energy vykazuje v porovnání s předchozím motorem TCe 130 o 15 % nižší spotřebu, tj. o více než 1 l/100km méně.
Renault Scénic a Grand Scénic mají novou vizáž
U příležitosti uvedení vozu Scénic XMOD na trh, budou faceliftovány vozy Scénic a Grand Scénic, které rovněž získávají nový identifikační design značky. Nová maska chladiče je vybavena větším logem Renault na lesklém černém pozadí. K posílení dynamického a rodinného charakteru jednoprostorového vozu přispívají jeho křivky a kvalita použitých materiálů. Křivky palubní desky nyní kromě displeje TFT, u kterého lze nastavit důležité informace, ukrývají i část věnovanou navigaci a multimediální zábavě. Na palubě vozu Renault Scénic se objeví i systém R-Link vybavený ovládacím joystickem umístěným v dosahu ruky a dotykovou obrazovkou v zorném poli řidiče. V závislosti na příslušné verzi nabízí kvalita zvuku na míru Bose (dle modelu) i nadále akustický výkon v daném segmentu na nejvyšší úrovni.
Od uvedení na trh v roce 1996 bylo v závodě v Douai vyrobeno 4 300 000 vozů Scénic. Do úpravy a modernizace závodu v Douai, který bude od roku 2014 vyrábět modely nejvyšší třídy značky, investoval Renault 420 milionů euro. Tento ambiciózní plán je doprovázen implementací nové etapy politiky kvality, která mobilizuje všechny zaměstnance. Plán „certifikovaná kvalita Douai“ se opírá o 4 pilíře: přijetí standardů a reflexí kvality, každodenní angažovanost, znalosti a chování na nejvyšší úrovni a zvýšená pozornost věnovaná konečné kvalitě.
Outdoorové vlastnosti
Scénic XMOD je sportovní a elegantní a představuje úspěšné propojení outdoorového stylu crossoveru a pečlivě upraveného světa jednoprostorových vozů. Je vybaven vyšší světlou výškou a expresivním designem s prvky crossoverů v podobě specifických předních a zadních nárazníků, ochrany spodku karoserie a chromovaných střešních lišt (podle finální úpravy). Nová přední část obsahuje novou identitu značky a světla pro denní svícení LED ve specifickém provedení.
Scénic XMOD přejímá silné stránky, díky kterým se Scénic stal referencí segmentu kompaktních jednoprostorových vozů. Zavazadlový prostor o objemu až 470 l, dalších úctyhodných 71 l úložného prostoru, který je pečlivě rozdělen v interiéru. Modularita vozu Scénic XMOD je jednoduchá, účinná a rychlá: sedadla jsou jednotlivá, sklopná a vysunovatelná a nabízejí cestujícím různé kombinace. Interiér vozu Scénic XMOD byl vytvořen s pevnou středovou konzolou, která utváří dojem pilotní kabiny díky stanovišti koncipovanému v duchu skutečného kokpitu. Tato konzola, jež je na dosah ruky, zahrnuje ovladač Extended Grip a mnohasměrový joystick umožňující navigaci v rámci multimediálního rozhraní Renault R-Link. Ve verzi Privilege bude vůz Scénic Xmod vybaven plochým, sportovním volantem, hliníkovými pedály a hliníkovou rukojetí řadicí páky a novými prvky dekorace interiéru v barvě anodizovaný lesklý tmavý karbon. Tento komplet doplňuje nové čalounění s prošíváním a sada kůže Alcantara.
Scénic Xmod je prvním vozidlem řady, které je vybaveno novým zařízením Extended Grip. Tento pokrokový systém řízení trakce je dalším vývojovým stádiem regulace prokluzu a zajišťuje bezpečnou adhezi vozidla k vozovce v náročných podmínkách (sníh, bláto, písek…). Ruční aktivací ovladače nacházejícího se na středové konzole si může řidič vybrat mezi třemi režimy asistence: „normální režim“, „režim zlepšené trakce“ nebo „režim expert“.
Režim „normální“, který je aktivován jako přednastavený, je nutno zvolit na pevných podkladech (jak suchých, mokrých, tak i namrzlých) a odpovídá klasické regulaci prokluzu. Automaticky se znovu zapne při rychlosti vyšší než 40 km/h (pokud byl mezitím zvolen jiný režim).
V režimu „zlepšené trakce“ řídí zařízení brzdný systém, ale kontrolu točivého momentu motoru nechává plně na řidiči.
Pokud řidič zvolí režim „expert“, předává systému Extended Grip řízení hnaných kol. Tento režim automaticky modifikuje řízení točivého momentu motoru a brzd za účelem umožnění většího prokluzu předních kol. Dále pneumatiky M&S (Mud and Snow) evakuují bláto a písek pokrývající vozovku, a tím zajišťují lepší adhezi při jízdě. Systém Extended Grip je povinně spojen s pneumatikami „Mud and Snow“ vybavenými specifickým běhounem k účinnější evakuaci bláta, písku a rozbředlého sněhu.
Renault Scénic XMOD se bude rovněž vyrábět v závodě Douai ve Francii.